2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اسمی جدید برای خط حمله پرسپولیس

اسمی جدید برای خط حمله پرسپولیس

هاسکیچ در سال‌های اخیر همیشه پشت خط ادین ژکو، مهاجم مشهور تیم ملی بوسنی و رم قرار گرفته و هرگز نتوانسته در ترکیب تیم ملی بوسنی قرار بگیرد.

دوات آنلاین-پرسپولیس مهاجم تمام‌کننده می‌خواهد اما مذاکراتش با مهدی طارمی بی‌نتیجه مانده و همین مسأله باعث شده تا نام چند گزینه خارجی مطرح شود. گزینه‌هایی از کامرون، نیجریه، آرژانتین و حالا بوسنی. نرمین هاسکیچ جدیدترین نامی است که برای برطرف کردن مشکلات پرسپولیس در خط حمله روی دایره آمده و مذاکره برای جذب او آغاز شده. مهاجمی 187 سانتیمتری و راست‌پا که فصل 2019-2018 عنوان آقای گلی لیگ صربستان را به‌دست آورده است.

 

نرمین هاسکیچ 30 ساله فوتبال خود را از بانوویچی در بوسنی آغاز کرد و سپس پیراهن باشگاه مشهور سارایوو را پوشید. او بعد از دو فصل بازی در لیگ بوسنی به صربستان رفت و باقی دوران فوتبال خود جز یک فصل را در این کشور همسایه سپری کرد. کوزیسه، زلینا، روزومبروک و رادنیچکی باشگاه‌های صرب هستند که هاسکیچ تجربه بازی در آنها را داراست. هاسکیچ البته یک فصل هم به لیگ لهستان رفت، پیراهن پودبیسکیدزه را پوشید اما عملکرد او آنقدر ناامیدکننده بود که خیلی زود به صربستان برگشت و به نوعی دیپورت شد. هاسکیچ که در صربستان و به دلیل گل‌های پرشماری که برای رادنیچکی به ثمر رسانده، به تیرانداز معروف است، فصل قبل و در 34 بازی 24 گل زد و بالاتر از ریکاردو گومز و بن‌محمد کفش طلا را تصاحب کرد. او یک فصل فوق‌العاده را زیر نظر نناد لالاتوویچ در رادنیچکی گذراند و این آمار درخشان را به نام خود ثبت کرد. آماری که باعث شده تا قیمت او بالاتر برود و البته تیم‌های متعددی نیز برای جذبش اقدام کنند.

 

نرمین هاسکیچ البته سابقه بازی در مقدماتی لیگ اروپا را نیز در کارنامه دارد. او 4 گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده و از این حیث هم یک مهاجم باتجربه است. همین آمار و درخشش در لیگ صربستان باعث شد تا هاسکیچ یک بار به تیم ملی بوسنی دعوت شود و 16 دسامبر 2011 مقابل لهستان بازی کند. دیداری که با تساوی به پایان رسید و حضور 78 دقیقه‌ای هاسکیچ در زمین سودی برای بوسنی و سافت سوسیچ- سرمربی مشهور این تیم – نداشت.

 

هاسکیچ در سال‌های اخیر همیشه پشت خط ادین ژکو، مهاجم مشهور تیم ملی بوسنی و رم قرار گرفته و هرگز نتوانسته در ترکیب تیم ملی بوسنی قرار بگیرد. او تنها در یک بازی برای بوسنی به میدان رفت که ادین ژکو در استراحت بود و در اردوی تیم ملی این کشور حضور نداشت.

 

سایت تی‌وی ارنا اسپورت صربستان با انتشار خبری از مذاکره باشگاه پرسپولیس با مهاجم گلزن فصل گذشته باشگاه رادنیچکی نوشت: «هاسکیچ 30 ساله در سوپر لیگ صربستان 24 گل به ثمر رسانده است و مذاکراتی را با باشگاه ایرانی انجام داده. گویا پیشنهادهای دیگر برای جذب این مهاجم بوسنیایی پایین بوده اما درخواست اولیه برای جذب هاسکیچ از جانب باشگاه ایرانی 700 هزار یورو است که رد شده و آنها منتظر پیشنهاد جدیدی هستند

 

قیمت نرمین هاسکیچ که مشخص نیست چرا دو بازی رادنیچکی در لیگ اروپا و مقابل فلورا را از دست داده، حدود یک و نیم میلیون یورو است اما احتمال اینکه باشگاهی این رقم را برای مهاجم 30 ساله و بوسنیایی هزینه کند، کمی بعید است. بخصوص پرسپولیس که گفته می‌شود با مشکلات عدیده مالی روبه‌روست و به همین دلیل سرمربی و کادرفنی خود را از دست داده است. هاسکیچ تا پایان فصل 2020-2019 با رادنیچکی قرارداد دارد و همین باعث شده تا پرسپولیس به جز دستمزد، پولی را هم بابت دریافت رضایتنامه او هزینه کند.

 

نکته مهمی که وجود دارد، اصرار گابریل کالدرون برای جذب یک مهاجم هدف است. بازیکنی که بتواند بار را از دوش علی علیپور بردارد و قدرت تمام‌کنندگی هم داشته باشد. در بازار نقل و انتقالات فعلی، بازیکنی که تحت قرارداد باشگاهی نباشد و از طرفی آماده هم باشد به همین سادگی‌ها یافت نمی‌شود. مگر اینکه پرسپولیس به دستور سرمربی‌اش سر کیسه را شل کند، برای جذب مهاجم دست به جیب شود و پول رضایتنامه را هم تهیه کند. آن وقت می‌توان به حضور مهاجمی توانا در ترکیب پرسپولیس خوشبین بود.

 

منبع:ایران ورزشی

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.