2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
علیرضا نیکبخت: گردن کج نمی‌کنم

علیرضا نیکبخت: گردن کج نمی‌کنم

تیم‌های لیگ برتری این روزها مشغول جذب بازیکن هستند. همه ساله هم شاهد قیمت‌های نجومی برای بعضی بازیکنان هستیم که خیلی هم منطقی نیست.

دوات آنلاین-از روزی که جدایی وینفرد شفر از استقلال قطعی شد حواشی زیادی سراغ این تیم آمد. از دعوای مدیریتی گرفته تا جدایی چند بازیکن بزرگ و جذب سرمربی و بازیکنان جدید. آبی‌های پایتخت در شش سال اخیر دست‌شان به جام قهرمانی لیگ برتر نرسیده و هوادارنش انتظار دارند که آنها امسال به این مهم برسند. اما کاملا بدیهی است که برای قهرمان شدن فقط داشتن بازیکنان و مربی کافی نیست و باید یک تیم قدرتمند بیرونی هم برای حمایت تیم در کنار هواداران باشد. علیرضا نیکبخت واحدی مدعی است باید به مرد ایتالیایی استقلال میدان داد و از الان درباره سرنوشت تیم قضاوتی نداشت.

 

*تیم‌های لیگ برتری این روزها مشغول جذب بازیکن هستند. همه ساله هم شاهد قیمت‌های نجومی برای بعضی بازیکنان هستیم که خیلی هم منطقی نیست.

 خودتان که گفتید همیشه همینطور است. به هرحال یکسری بازیکن چون خواهان دارند قیمت‌شان بالا می‌رود. به نظر من این مساله هیچ ایرادی ندارد و بازیکن حق طبیعی‌اش است که به بهترین پیشنهادش جواب بدهد. اما یک تعدادی هم بازارگرمی می‌کنند. زمان ما اینطور نبود و بازیکن اگر به باشگاهی قول می‌داد حتما پای حرفش می‌ایستاد اما الان بازیکن با چند تا باشگاه حرف می‌زند و رونالدینیویی قرارداد می‌بندند.

 

*رونالدینیویی؟

 یعنی مثل رونالدینیو که این طرف را نگاه می‌کرد و به جهت مخالف پاس می‌داد بعضی بازیکنان هم با باشگاه‌ها این رفتار را می‌کنند.

 

*همانطور که می‌دانی استقلال سرمربی ایتالیایی آورده که سابقه نسبتا خوبی هم دارد. به نظرت موفق می‌شود؟

 باید به استراماچونی زمان بدهند. اینکه مربی فلان تیم بزرگ بوده دلیل نمی‌شود چون لیگ ما شرایط خاص خودش را دارد. البته این مساله برای تمام تازه واردهای ما صدق می‌کند. ضمن اینکه باید ابزار لازم را هم برایش فراهم کرد. باید مشاوره‌های خوبی به او داده شود. این خیلی مهم است که ذهنیت درستی از رقبایش در لیگ داشته باشد.

 

*یعنی باید به شفر هم زمان می‌دادند؟

 به نظرم نباید مثل باشگاه‌های عربی خیلی سریع مربی عوض کنیم. همانطور که به بازیکن زمان می‌دهیم باید به مربی هم زمان بدهیم. مربی خارجی چون با ساختار فوتبال ما آشنا نیست در عرض یک فصل خیلی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. البته مربی خوب کارش مشخص می‌شود با این حال باید به او فرصت داد.

 

*در مقطعی هم قرار بود دستیار ایرانی برای استراماچونی انتخاب شود و مدت‌ها از دو گزینه هم اسم می‌بردند.

 من هم در خبرها می‌شنیدم که قرار شده پیروز قربانی به‌عنوان آنالیزور کار کند که قبول نکرده است. نمی‌دانم فقط امیدوارم در آینده تصمیماتی بگیرند که به نفع باشگاه باشد.

 

*بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند و تجربه نشان داده که برای هماهنگی بازیکنان جدید با سرمربی جدید زمان زیادی لازم است.

 دلیلش فقط به خاطر مدیریت ضعیف در باشگاه استقلال است. متاسفانه بازیکنی که می‌تواند درآمد میلیاردی برای باشگاه داشته باشد خیلی راحت او را از دست می‌دهند. من واقعا نمی‌دانم قراردادها به چه شکلی بسته می‌شود که بازیکن خیلی راحت می‌رود بدون اینکه پولی به باشگاه برسد. این خیلی مهم است که یک تیم بتواند نفرات اصلی‌اش را حفظ کند، این طوری نیمی از راه را رفته است.

 

*به‌عنوان مثال پاتوسی رفت، پژمان منتظری و رحمتی و چند نفر دیگر هم جدا شدند.

 من فکر می‌کنم پاتوسی و پژمان از استقلال فرار کردند در حالی که خیلی می‌توانستند به تیم کمک کنند. آقایانی که خیلی ادعای تحصیل دارند و فوتبال را می‌فهمند مثل آب خوردن برای باشگاه تصمیم می‌گیرند. به نظرم آنها یا فوتبال را نمی‌شناسند و بلد نیستند یا اینکه ظرفیت و جنبه بزرگ شدن را ندارند.

 

*زمان شما اینطور نبود؟

 در دوره‌ای که من بودم یادم است آقای فتح‌الله‌زاده طوری قرارداد می‌بست که 30 درصد به بازیکن می‌رسید و 70 درصد به باشگاه، تازه بازیکن راضی هم بود. در فوتبال حرفه‌ای باید درآمدزایی وجود داشته باشد. بازیکنی که در استقلال چهره می‌شود باید هزینه‌اش را به باشگاه پرداخت کند و برود. اما الان این اتفاقاتی که می‌بینیم و می‌شنویم واقعا خنده‌دار است. کار در استقلال از پایه اشکال دارد.

 

*به پایه اشاره کردی، محمد نوازی و عمران‌زاده هم جدا شدند حتی شنیدیم که خودت هم جزو گزینه‌ها بودی اما نشد چرا؟

 برای اینکه ما عادت نداریم گردن کج کنیم همین.

 

*به نظرت پرسپولیس شانس قهرمانی را برای چهارمین سال متوالی دارد؟

 درباره هیچ تیمی از الان نمی‌توان اظهارنظر دقیقی داشت و باید منتظر شروع بازی‌ها نشست. برای اینکه در بیشتر سال‌ها دیدیم که تکلیف قهرمانی به هفته پایانی کشیده شده است. به هرحال تیمی که خوب بازیکن بگیرد و از حواشی دور باشد شانس زیادی برای موفقیت خواهد داشت.

 

منبع:ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.