2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بازیکنان مازاد پرسپولیس چه کسانی هستند

بازیکنان مازاد پرسپولیس چه کسانی هستند

روز گذشته با جذب وحید امیری تعداد خریدهای پرسپولیس به عدد سه رسید. فرشاد احمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری سه بازیکنی بودند که به نوعی به تیم سابق‌شان برگشتند.

دوات آنلاین-هر تیم لیگ برتری می‌تواند 18 بازیکن بزرگسال را در فهرست خود جای دهد. البته هر سال یکی دو تیم درخواست افزایش تعداد آن را می‌دهند اما مورد موافقت سازمان لیگ قرار نمی‌گیرد. این تصمیم در واقع به دلیل استفاده بیشتر از بازیکنان جوان است. به همین دلیل است که بعضی از مربیان تا آخرین روز نقل و انتقالات فهرست مازادشان را اعلام نمی‌کنند تا اگر اولا موفق به جذب بازیکن نشدند بازیکن خودشان را داشته باشند و دوم اینکه بدانند چند بازیکن بزرگسال را در اختیار خواهند داشت.

 

 روز گذشته با جذب وحید امیری تعداد خریدهای پرسپولیس به عدد سه رسید. فرشاد احمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری سه بازیکنی بودند که به نوعی به تیم سابق‌شان برگشتند. از این سه نفر فقط کنعانی‌زادگان سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شود و پرسپولیس همچنان جا برای خرید 5 بازیکن لیگ برتری دیگر هم دارد. اگر چه این اتفاق به خودی خود خیلی خوب است اما کالدرون را با یک مشکل اساسی مواجه کرده و آن هم تعداد بازیکن بزرگسال بیش از حد مجاز است.


این سه خرید قرمزهای پایتخت همگی بزرگسال هستند و از آنجا که غیر از ماریو بودیمیر این تیم هیچ خروجی نداشته فهرست بازیکنان بزرگسال این تیم در حال حاضر به عدد 20 رسیده است.


یعنی پرسپولیس تا همین امروز دو بازیکن مازاد دارد که باید از فهرست خارج‌شان کند. علی علیپور، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، علیرضا بیرانوند، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، مهدی شیری، مهدی ترابی، شایان مصلح، محمد انصاری، سروش رفیعی، حسین ماهینی، بوژیدار رادوشویچ، محسن ربیع خواه و مهدی شریفی هفده بازیکنی هستند که امروز همراه تیم در اردوی ترکیه به سر می‌برند. با سه نفری هم که اضافه شده جمع‌شان به بیست رسیده و کار را برای کالدرون سخت کرده است. به همین دلیل اردوی ترکیه و البته کارنامه بازیکنان در سال گذشته می‌توان بهترین معیار برای کشیدن قلم قرمز روی نام چند بازیکن باشد.


از طرفی پرسپولیس به فکر جذب یک مهاجم است. بازیکنی که قاعدتا نباید جوان باشد. اگر این مهاجم هم جزو سهمیه بزرگسال باشد آن وقت فهرست مازاد این تیم به سه نفر می‌رسد. حالا سوال اینجا است که مرد آرژانتینی کدام سه بازیکن را خط خواهد زد. در این شرایط گمانه‌زنی هم کاری اصولی نیست. اما روز گذشته کریم باقری طی مصاحبه‌ای نقل قولی از کالدرون درباره دروازه‌بان کروات تیمش داشت. باقری اینطور گفته بود: «من یادم هست که کالدرون فقط با رادوشویچ در این باره حرف زد و به او گفت که اگر قرار به این باشد که بازیکنی از پرسپولیس جدا شود او خودش را آماده کند که البته اینطور هم نشد.»


 کالدرون تا امروز هیچ صحبتی دراین باره نداشته و طبیعی هم هست که وقتی تیمش را به اردو برده به این مساله اشاره‌ای نداشته باشد. اما به هر حال این اتفاق می‌افتد و خواه ناخواه دو سه بازیکن از این جمع فعلی سرخپوشان جدا می‌شوند.


البته در فضای مجازی نام‌هایی در این باره مطرح شده و بر هیچکدام‌شان  هم مهر تایید نخورده است. قطعا تا پایان اردوی ترکیه هم این اتفاق نمی‌افتد. تمام بازیکنانی که همراه پرسپولیس در اردوی ترکیه حضور دارند تحت قرارداد این باشگاه هستند و از این رو از کالدرون خواسته شده است لیستش را به صورت مکتوب ارائه کند تا هم حواشی ایجاد نشود و هم اینکه باشگاه بتواند برای خروج نام‌شان از فهرست با تدابیر بهتری اقدام کند.


در همین راستا در حالی که شایعه شده رباط ماهینی باز هم دچار پارگی شده اما زانوی این بازیکن ورم نداشت و تنها به دلیل نگرانی‌هایی که به وجود آمد با هماهنگی کالدرون عازم تهران شد تا اقدامات دقیق پزشکی روی این بازیکن انجام شود.


 ماهینی در ترکیه به صورت تلفنی با دکتر کیهانی صحبت کرد و این پزشک به او گفت به تهران بیاید و فیزیوتراپی کند و برای اطمینان بیشتر هم از زانوی این بازیکن MRI گرفته شود.


در این شرایط بازیکنانی که توانایی بازی در چند پست را دارند در شرایط برابر با هم‌پستی‌های‌شان از شانس بیشتری برای ماندن در پرسپولیس برخوردار خواهند بود.


منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.