2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نقد فیلم شعله ور‌؛شعله‌ور شدن آتش حسادت

نقد فیلم شعله ور‌؛شعله‌ور شدن آتش حسادت

اگرچه که فیلم قصه‌ای را درباره حسادت روایت می‌کند اما خیالتان راحت باشد که هرگز درباره این موضوع شعار نمی‌دهد و نمی‌خواهد پیام اخلاقی به خورد مخاطب بدهد.

دوات آنلاین-فیلم شعله ور وارد شبکه نمایش خانگی شده است. اگر قصد تماشای این فیلم را دارید یا آن را دیده‌اید این نقد می‌تواند برایتان جالب باشد.:

 

فیلم «شعله‌ور» درباره مرد بی‌اعتماد به نفسی به نام «فرید» است که در زندگی زناشویی‌‌ و در ارتباط با تنها پسرش با مسائل و مشکلاتی درگیر است، سفر او به استان سیستان و بلوچستان آغاز همه ماجراهاست... این فیلم با روایت یک برش از زندگی «فرید»، نشان می‌دهد که اگر آتش حسادت شعله‌ور شود، چگونه دامن‌گیر خواهد شد و اگر یک سری عوامل در خانه و خانواده، اجتماع و محیط کار باعث شود خشم درونی انسان بیدار شود، چه بر سر فرد و اطرافیانش می‌آید. از نظر محتوا می‌توان فیلم «شعله‌ور» را فیلم محترمی در نکوهش حسادت و خشم دانست.

 

امین حیایی، ستاره درخشان

امین حیایی در سی‌وششمین جشنواره فجر با دو فیلم «شعله‌ور» و «دارکوب»، یکی از خوب‌های جشنواره بود. او تا پیش از این، سال‌ها با یک تیپ تکراری و نه شخصیت، در آثار کمدی دیده شده بود اما به یک باره در اواخر دهه 40 زندگی‌اش، با نقش‌آفرینی متفاوتی که در این دو فیلم داشت، مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. حیایی تنها ستاره فیلم «شعله‌ور» است و الحق که در فیلم خوش می‌درخشد. او به خوبی نقش یک پدر سرخورده و خشمگین را بازی می‌کند و با بازی باورپذیری که دارد مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

 

زیبایی خیره‌کننده

فیلم «شعله‌ور» را باید روی پرده وسیع سینما تماشا کنید تا بیشتر متوجه زیبایی‌های بصری فیلم شوید. فیلم برداری بسیار خوب روزبه رایگا، نورپردازی، نماهایی از لوکیشن بازار یا کانکس‌‌های رنگی که روی هم چیده شده، طراحی صحنه و همه لوکیشن‌هایی که برای فیلم ساخته شده است، باعث شده بیشتر سکانس‌های «شعله‌ور» خیره‌کننده باشد، اما روند کند قصه باعث می‌شود فیلم گاهی از ریتم بیفتد و حوصله مخاطب سر برود. در ضمن اگرچه که فیلم قصه‌ای را درباره حسادت روایت می‌کند اما خیالتان راحت باشد که هرگز درباره این موضوع شعار نمی‌دهد و نمی‌خواهد پیام اخلاقی به خورد مخاطب بدهد.

 

نویسنده: مائده کاشیان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.