2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی ایرانی؛ دستور پخت پلو میگو به‌عنوان غذای جنوبی لذیذ

آشپزی ایرانی؛ دستور پخت پلو میگو به‌عنوان غذای جنوبی لذیذ

میگو پلو در آشپزی ایرانی و به ویژه در میان غذاهای جنوبی جایگاه ویژه ای دارد. پس دستور پخت این غذای خوشمزه را بخوانید و با خاصیت های میگو برای سلامتی آشنا شوید.

دوات آنلاین-اگر قصد دارید سراغ غذاهای جنوبی بروید بد نیست میگو پلو را امتحان کنید. به ویژه آن‌که میگو برای سلامتی خواص زیادی دارد. دستور پخت و طرز تهیه این غذا در این بخش از آشپزی ایرانی آمده است.

فایده‌های میگو چیست

فایده‌های میگو چیست

ویرگول نوشت: میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین بوده و دارای ۱۲۲ تا ۲۵۱ میلی گرم کلسترول است و مصرف میگو به دلیل اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی شده

 

میگو همچنین مقدار قابل توجهی املاح ضروری به ویژه آهن و فسفر دارد که برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

 

میگو دارای منابع عالی ویتامین ب 12 ، ویتامین دی، سلنیوم، پروتئین با کیفیت بالا، چربی های غیر اشباع و آهن و نیاسین است.

 

بیشتر بخوانید: میگو پفکی فینگرفودی برای همه سلیقه ها

 

سلنیوم در نوسازی و ترمیم بخش های تخریب شده دی ان ای اهمیت دارد و سرطان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و در فعالیت آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز دخالت داشته که در کبد مواد سمی را خنثی خواهد کرد.

طرز تهیه و دستو پخت میگو پلو

طرز تهیه و دستو پخت میگو پلو

بیتوته نوشت: ابتدا همه میگوها را با زعفران، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، ادویه ماهی و پودر سیر مزه دار کنید. به مدت 1 ساعت به آن استراحت بدهید.

 

سپس داخل یک تابه 1 عدد پیاز درشت را تفت بدهید وقتی طلایی شد و کرانچی مانند شد به آن 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده اضافه کنید و وقتی یکدست شد زیر آن را خاموش کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت سمبوسه ترد

 

داخل یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و میگوهای مزه دار شده را بریزید و خوب تفت بدهید و دوباره به آن زعفران اضافه کنید و وقتی خوب سرخ شدند با پیازهای سرخ شده مخلوط کنید. و به آن زرشک اضافه کنید و وقتی یک تفت خیلی کم که خورد زیر آن را خاموش کنید. سپس برنج آبکش شده را دم کنید و بعد از دم کشیدن داخل دیس بریزید و و روی آن را از مواد حاضر شده و برنج زعفرانی و جعفری خرد شده بریزید و سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.