2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چرا با این‌که رژیم می‌گیریم وزن کم نمی‌کنیم

چرا با این‌که رژیم می‌گیریم وزن کم نمی‌کنیم

یکی از بیشترین اشتباهاتی که معمولا افراد انجام می‌دهند، حذف یک وعده غذایی است.

دوات آنلاین- امکان ندارد در یک مهمانی زنانه دور هم جمع شده باشید و این جمله را از دوست در حال رژیم تان نشنوید  “با این که رژیم دارم اما وزن کم نمی‌کنم”. در این جا می‌خواهیم به اشتباهاتی که معمولا خانم‌ها در یک دوره رژیم غذایی مرتکب می‌شوند بپردازیم.

 

نخوردن غذا به مدت طولانی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر مدت طولانی چیزی نخورند و گرسنگی بکشند لاغر می‌شوند اما نکته قابل توجه این جاست که شما با گرسنگی کشیدن عملا  دارید به صورت عکس عمل می‌کنید. با این کار متابولیسم و سوخت و ساز بدن پایین می‌آید و همچنین کالری‌های دریافتی شما دیرتر می‌سوزد.

 

حذف یک وعده غذایی

یکی از بیشترین اشتباهاتی که معمولا افراد انجام می‌دهند، حذف یک وعده غذایی است وقتی فرد شروع به حذف کردن یک وعده نظیر صبحانه، ناهار، شام و یا میان وعده می‌کند علاوه افزون بر این که متابولیسم و سوخت و ساز بدنش را کاهش می‌دهد در حقیقت اشتهای خود را برای وعده بعدی افزایش می دهد و باعث می‌شود در نوبت بعدی غذای بیشتری مصرف کند.

 

خوردن همه‌ میوه‌ها آزاد است

این فکر شاید از آن جایی آمد که خوردن بعضی میوه‌ها و سبزیجات که کالری نزدیک به صفر و پایینی دارند در رژیم‌های غذایی توسط پزشکان تغذیه آزاد گذاشته شد. میوه‌ها و سبزیجاتی مثل خیار، گوجه فرنگی، کرفس کلم بروکلی و سیب جزو این دسته هستند اما میوه‌های و سبزیجات دیگر نظیر زرد آلو گیلاس، هویج و موز دارای کالری متوسط و رو به بالایی هستند و خوردن آن‌ها باید طبق برنامه غذایی صورت گیرد و اضافه خوردن این نوع میوه‌ها کالری اضافی به بدن وارد می‌کند.

 

ورزش کردن بیش از حد

خیلی از افرادی که رژیم دارند و شاید حتی ورزشکاران فکر می‌کنند هر چه‌قدر بیشتر ورزش کنند بهتر است اما بزرگ ترین اشتباهی که در ورزش کردن می‌توانید مرتکب شوید قطعا همین مورد است. تحرک و ورزش بیش از اندازه باعث عضله‌سوزی خواهد شد و با این کار کالری خیلی زیادی می‌سوزانید و در نتیجه زودتر گرسنه می‌شوید. هیچ‌گاه فراموش نکنید میزان تحرک شما در روز باید متناسب با میزان غذایی که دریافت می‌کنید باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.