2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
كفاشیان: یك ریال از فوتبال نبرده‌ام

كفاشیان: یك ریال از فوتبال نبرده‌ام

در دوران حضور در فدراسیون سازمان بازرسی نزدیك به هشت سال تمام بودجه، هزینه‌ها و پرونده‌های مالی را به طور كامل بررسی كرد. اگر مشكلی وجود داشت آنها نمی‌توانستند این مشكل را پیدا كنند؟

دوات آنلاین- علی كفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال این روزها سكوت كرده و حرف نمی‌زند. هفته گذشته بود كه كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به طور ناگهانی رای پنج سال محرومیت او را از فوتبال اعلام كرد. پرونده درباره حق پخش بازی‌های دور اول مقدماتی جام جهانی برزیل بود.

 

در آن زمان فدراسیون با شركتی به نام ام پی سیلوا قرارداد بست ولی این شركت در اولین زمان واریز، دست به اقدامی زد كه از نظر كفاشیان و ترابیان اسمش كلاهبرداری بود. این دو می‌گویند آن شركت با سند سازی 79 هزار دلار را بالا كشیده است. این حق پخش یكی از بازی‌ها بود و فدراسیون در ادامه به خاطر این رفتار، قرارداد با شركت خارجی را لغو كرد. كمیته اخلاق ظاهرا توضیحات كفاشیان و ترابیان را قانع كننده ندانست و به همین خاطر آنها را محروم كرد. دیروز محمود اسلامیان مشاور عالی و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دفاع از كفاشیان پرداخت. جام جم با رئیس سابق در این باره گفت‌وگویی كرده است.

 

 *آقای اسلامیان از شما در شبكه سوم سیما خیلی دفاع كردند.

متاسفانه من نتوانستم برنامه را به صورت زنده ببینم ولی شنیدم چه چیزهایی گفتند. آقای اسلامیان انسان خوبی است و همیشه حق را می‌گوید. ولی من فعلا دوست دارم درباره این پرونده سكوت كنم چون حرف‌هایی برای گفتن ندارم. هم درباره این مساله و هم درباره مسائل دیگر. فعلا اما حرفی نمی‌زنم.

 

* شنیده‌ایم شاید سه ماه دیگر رای استیناف اعلام شود. تا آن موقع می‌خواهید سكوت كنید؟

به‌زودی رای اعلام خواهد شد و این‌طور نیست كه دو سه ماه دیگر اعلام شود. من پیگیر موضوع بوده‌ام.

 

* درباره شما همواره بحث بوده كه هر اخلاق بدی داشته باشید، درباره مسائل مالی خوب عمل می‌كنید.

در دوران حضور در فدراسیون سازمان بازرسی نزدیك به هشت سال تمام بودجه، هزینه‌ها و پرونده‌های مالی را به طور كامل بررسی كرد. اگر مشكلی وجود داشت آنها نمی‌توانستند این مشكل را پیدا كنند؟ اتفاقا خود ما همیشه استقبال می‌كردیم كه مسائل مالی مورد بررسی قرار بگیرد. در این هشت سال یك نفر آمد چنین حرفی بزند؟

 

* پس این كه بگویند شما پول برده‌اید...

من یك ریال از فوتبال نبردم. اگر دنبال این چیزها بودم كه ببخشید سالانه این‌قدر در فوتبال هزینه می‌شود. جاهای دیگر می‌شد از این كارها كرد، ولی هیچ‌وقت دنبال چنین مسائلی نبودم چون همیشه به چیزی كه دارم، راضی بوده ام. ما در فوتبال اهداف دیگری داشتیم. دوست داشتیم فوتبال پیشرفت كند.

 

* كی سكوت شما می‌شكند؟

ان‌شاءا... روزی كه رای استیناف اعلام شد، چون در این پرونده با آبروی من بازی شد ولی فعلا سكوت می‌كنم و به‌موقع درباره این مساله صحبت خواهم كرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.