2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کالدرون؛ جدی، سختگیر و فعال

کالدرون؛ جدی، سختگیر و فعال

کالدرون ۵۹ ساله با بدنی بدون اضافه‌وزن و کاملا سرحال حضور فعالی در تمرین داشت و آمادگی بدنی‌اش بازیکنان را حیرت‌زده کرد.

دوات آنلاین-هر آنچه از قهرمانی‌ها و ناکامی‌های گابریل کالدرون خوانده یا شنیده‌اید، فراموش کنید. الان وقتش رسیده که او را جور دیگری بشناسیم. همان‌گونه که برانکوی تیم‌ملی را در پرسپولیس متفاوت دیدیم. وقت آن است که به جای تکرار هر‌روزه اخراج مرد آرژانتینی از فلان تیم و بهمان تیم، اعتماد را بر جای تردیدهای‌مان بنشانیم. درست همانطور که بازیکنان پرسپولیس به او اعتماد کردند.

 

اگر هم چیزی قرار است از گذشته کالدرون به یاد بیاوریم، چه بهتر که شخصیت متفاوت و جالب او در روزهای بازیگر‌ی‌اش باشد. همان روزهایی که با قلدری در ترکیب تیم‌‌ملی آرژانتین می‌درخشید و بازی‌ خراب‌کن لقب گرفته بود. سرمربی امروز پرسپولیس را فوتبالی‌های دهه 70 و 80 میلادی به شوت‌ها و ضربه‌های سرش می‌شناختند. درست همانطور که کریم باقری خودش را به ما شناساند.

 

اتفاقا هر دو در پست هافبک بازی می‌کردند و شوتزنی، چشمگیرترین ویژگی‌شان بود. هر چند کالدرون را در حمله و حتی دفاع هم زیاد دیده بودیم. چیزی که در نخستین حضورش در تمرین پرسپولیس هم به چشم آمد. آقای سرمربی به همه جای زمین سرک می‌کشید و لحظه‌ای را‌ به بیکاری نگذراند.

 

گابریل کالدرون بدون کنفرانس خبری و امضای رسمی قرارداد سرمربی پرسپولیس شد و نخستین روز کاری‌اش را در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کرد. او و دو دستیار اسپانیایی‌اش از ساعت ۷ صبح با لباس‌های سبزرنگ در محل تمرین حضور یافتند تا مثل بیشتر مربیان خارجی در‌جه یکی که به ایران آمده‌اند و البته مثل برانکو، نشان بدهند که به کارشان تعهد دارند.

 

90 دقیقه بعد از حضورشان تمام موانع در زمین چیده شده بود اما گابریل کالدرون، خوآگین، اینیگو والنسیا، کریم باقری و محسن خلیلی به جلسه‌ رفتند برای طراحی تمرینات و تحویل اطلاعات بازیکنان به سرمربی. ساعت 9:45 بود که آنها در زمین حاضر شدند و در میان شگفت‌زدگی بازیکنان، شروع کردند به کار با توپ.

 

آقای سرمربی یک چشمش به دستیارانش بود که چیزی را از قلم نیندازند و چشم دیگرش به ساعت که زمان را از دست ندهد. سر ساعت 10 بازیکنان را فراخواند و بعد از تشریح و توضیح برنامه‌های خودش و تیم، تمرین با دویدن دور زمین آغاز شد. جالب اینکه خودِ کالدرون و تمام دستیارانش در دویدن بازیکنان را همراهی کردند.

 

در ادامه، بازیکنان به دوهای کوتاه، عبور از موانع و تمرینات دو نفره روی آوردند و سپس در چهار گروه فوتبال تکضرب بازی کردند. مرحله بعدی تمرین، دوهای سرعتی و جایگیری بود که با سوت کالدرون، بازیکنان مسافت‌های مشخصی را در طول زمین طی می‌کردند. تمرین سه به دو بود با هدف گلزنی. اینگونه که دو مدافع باید مانع گلزنی سه مهاجم می‌شدند. از همین مرحله بود که بوژیدار رادوشویچ و ابوالفضل درویش‌وند هم از تمرینات اختصاصی بدون مربی دست کشیدند و نوبتی درون دروازه ایستادند.

 

بعد نوبت به بازی فوتبال رسید. یک فوتبال تحت‌فشار در نیمی از زمین با دو دروازه که در قالب دو تیم یازده نفره قرمز و سبز به مورد اجرا گذاشته شد. بعد هم بازیکنان با انجام حرکات کششی و نرمشی بدن‌های‌شان را سرد کردند و راهی رختکن شدند. در تمام این مدت اما چیزی که چشم‌مان را گرفت، فریادها و تشویق‌های مربیان جدید پرسپولیس بود که با تمام توان پای کار بودند و همپای بازیکنان تمرین کردند.

 

حتی کالدرون ۵۹ ساله با بدنی بدون اضافه‌وزن و کاملا سرحال حضور فعالی در تمرین داشت و آمادگی بدنی‌اش بازیکنان را حیرت‌زده کرد. این آمادگی و انگیزه را در حرکات دستیاران او هم دیدیم و با اینکه سکوها خالی از تماشاگر بود، آنها شور و حال خاصی به تمرین دادند و حتی خود کالدرون در بازی فوتبال شرکت کرد تا بازیکنان هم تشویق و ترغیب شوند به بهتر تمرین کردن.

 

اولتیماتوم کالدرون جواب داد؛ ملی‌پوشان در تمرین

حتی حضور گابریل کالدرون هم باعث نرمش ملی‌پوشان پرسپولیس نشد. آنها مثل روزهای قبل، در تمرین صبح چهارشنبه هم حضور نداشتند و جالب اینکه آقای سرمربی سراغ‌شان را می‌گرفت. مرد آرژانتینی در حالی منتظر حضور علیرضا بیرانوند، علی علیپور و احمد نوراللهی بود که آنها دنبال راهی برای لژیونر شدن هستند و به همین دلیل با پرسپولیس تمرین نمی‌کنند.

 

این بازیکنان البته از رقم‌های دریافتی‌شان هم دلخورند و این را هم می‌توانیم دلیل دیگری برای غیبت‌ آنها به حساب بیاوریم. هر چند به نظر می‌رسد اولتیماتوم کالدرون جواب داده که این بازیکنان تصمیم به حضور در تمرینات گرفته‌اند. نوراللهی، علیپور و بیرانوند بعد از دیدار با ایرج عرب در باشگاه، اعلام کردند که در تمرین عصر چهارشنبه شرکت می‌کنند و این در حالی است که سرمربی آرژانتینی وقتی در تمرین صبح ملی‌پوشان پرسپولیس را ندید، سراغ آنها را از کریم باقری گرفت و سپس اولتیماتوم داد که همه آنها باید در تمرین عصر حاضر باشند. دیگر غایبِ تمرین صبح شایان مصلح بود که طبق برنامه کادر پزشکی به فیزیوتراپی رفته بود و بعد از اولتیماتوم کالدرون در تمرین بعدازظهر حاضر شد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.