2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اغفال دختران با وعده ازدواج در اروپا

اغفال دختران با وعده ازدواج در اروپا

دختران نوجوان و جوان قربانیان اصلی خواستگاران مجازی هستند که خانواده ها باید نظارت بیشتری بر ارتباطات آنها در این فضا داشته و فرزندان را از خطرات موجود آن آگاه کنند.

دوات آنلاین-وعده هایش برای اقامت در کشورهای اروپایی و پیشنهاد ازدواجش به راحتی طعمه ها را وسوسه می کرد تا به او اعتماد کنند. حتی برای این که کسی به او شك نكند، عکس هایی از مناطق دیدنی کشورهای اروپایی ارسال می کرد.

 

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به جام جم گفت: چندی پیش خانم جوانی با حضور در پلیس فتا شکایتی مطرح کرد مبنی براینکه فردی ناشناس از طریق یکی از شبکه های اجتماعی با وی ارتباط برقرار کرده و مدعی بوده که خارج از ایران زندگی می کند و می تواند برای وی روادید و اقامت اروپا را فراهم کند. حتی وی را به بهانه ازدواج برای گرفتن اقامت فریب داده و از او پول و دلار کلاهبرداری کرده است.

 

وی افزود: در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد متهم فراری به شیوه ای مشابه از افراد بسیاری کلاهبرداری کرده است، در این مرحله از تحقیقات ماموران متوجه شدند او در ایران زندگی می کند که از سوی پلیس فتا مخفیگاهش شناسایی و بازداشت شد. متهم در بازجویی پلیسی اعتراف کرد برای پولدار شدن در واتس آپ با دختران و زنان جوان آشنا شده و با به دام انداختن آنها به کلاهبرداری از این افراد دست زده است.

 

متهم پس از اعتراف به جرایمش راهی دادسرا شد تا بازپرس پرونده درباره او تصمیم گیری کند.

 

چشمانم بسته بود

رویای زندگی در خارج از کشور سرانجام کار دستش داد و گرفتار مجرم کلاهبردار شد. او که خود را برای بستن چمدان سفر آماده می کرد، مجبور شد راهی پلیس فتا شود تا بتواند پول هایی را که از دست داده پس بگیرد.

 

*چطور با متهم آشنا شدی؟

در یکی از شبکه های اجتماعی با هم آشنا شدیم. او مدعی بود در یکی از کشورهای اروپایی زندگی می کند و عکس هایی از مناطق دیدنی این کشور منتشر کرده بود.

 

*تلفنی در ارتباط بودید؟

نه. با واتس آپ تماس می گرفت.

 

*چطور به او اعتماد کردی؟

بعد از مدتی که باهم گفت وگو می کردیم مدعی شد از من خوشش آمده و قصد ازدواج با من را دارد. او ادعا کرد برای ازدواج باید برایم اقامت بگیرد. به همین علت باید برایش پول واریز کنم.

 

*شک نکردی؟

نه. زندگی در اروپا چشمم را کور کرده بود

 

*پول را به حسایش واریز کردی؟

به حساب خودش نه. گفت به حسایی واریز کنم که از طریق یك صرافی به دستش برسد.

 

*چه زمانی متوجه کلاهبرداری شدی؟

بعد از واریز پول دیگر جواب تماس هایم را ندارد و فهمیدم هدفش کلاهبرداری بوده است.

 

پشت نقاب مجازی

مریم جنت آبادی- حقوقدان

در سال های اخیر با رشد شبکه های اجتماعی شاهد افزایش ارتباطات مجازی هستیم. ارتباطاتی که بدون شناخت واقعی رخ می دهد و دو طرف سعی می کنند چهره ای از خود بروز دهند  که دوست دارند طرف مقابل آن را باور حقوقدان کند، به نوعی چهره ای که آنها از خود بروز می دهند، شخصیتی غیرواقعی است برای جذب افراد.

 

بررسی شخصیت این مجرمان نشان می دهد آنها اغلب افرادی با اعتماد به نفس پایین هستند و خود را پشت این نقاپ مجازی مخفی کرده اند. این افراد از نظر زبانی افرادی قوی هستند و به خوبی می توانند با دروغ هایشان طعمه را جذب خود کرده و اعتمادشان را جلب کنند.

 

آنها در ابتدا سعی در شناسایی علایق طعمه کرده و در مرحله بعد خود را دارای توانایی های مورد نظر طرف مقابل نشان می دهند. برای جذب بیشتر هم پیشنهاد ازدواج را مطرح می کنند تا بعد مجرمانه رفتار خود را مخفی کنند.

 

دختران نوجوان و جوان قربانیان اصلی این خواستگاران مجازی هستند که خانواده ها باید نظارت بیشتری بر ارتباطات آنها در این فضا داشته و فرزندان را از خطرات موجود آن آگاه کنند. دختران هم باید بدون شناخت کافی به افراد اعتماد نکرده و اگر کسی مدعی قصد ازدواج است آن را از طریق خانواده و به صورت رسمی پیش ببرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.