2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پشت پرده انتخاب کالدرون به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس

پشت پرده انتخاب کالدرون به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس

هر‌چند‌ گفته می‌شود رقم قرارداد کالدرون با پرسپولیس یک میلیون یورو خواهد بود اما طبق اخبار رسیده از جلسه روز گذشته رقم این قرارداد به مراتب کمتر است.

دوات آنلاین-سرانجام بعد از روزها بلاتکلیفی، با برگزاری نشست نهایی گابریل کالدرون با مدیران باشگاه پرسپولیس و توافق نهایی قرارداد این مربی رسما امضا شد. در این نشست طولانی‌مدت که بیرون از ساختمان باشگاه پرسپولیس جریان داشت، طرفین درباره تمامی بندهای قرارداد خود به توافق دست پیدا کردند تا این مربی به‌طور رسمی برای یک فصل سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت شود.

 

در قرارداد کالدرون ذکر شده‌ در صورت توافق مجدد، قابلیت تمدید برای یک سال دیگر وجود دارد. هر‌چند‌ گفته می‌شود رقم قرارداد کالدرون با پرسپولیس یک میلیون یورو خواهد بود اما طبق اخبار رسیده از جلسه روز گذشته رقم این قرارداد به مراتب کمتر است.

 

پرسپولیس در حالی با کالدرون به توافق نهایی رسید که در ترکیه با مربیانی به مراتب نامدارتر پای میز مذاکره نشسته بود اما گویا رقم پیشنهادی پایین‌تر مربی آرژانتینی نسبت به دیگر گزینه‌ها باعث شد تا در نهایت او برای امضای قرارداد به تهران بیاید. کالدرون ‌در حالی به عنوان جانشین برانکو ایوانکوویچ وارد باشگاه پرسپولیس شد که در روزهای‌ بیکاری‌اش، سرخ‌پوشان جام‌های مختلفی را در فوتبال ایران کسب می‌کردند. وی که همبازی مارادونا در دوران بازیگری‌اش در تیم ملی آرژانتین بود، در سال ۲۰۱۷ برای آخرین بار روی نیمکت القطر قطر نشست اما به دلیل نتایج ضعیفی که با این تیم گرفت، اخراج شد. پیش‌تر در خراسان ورزشی به کارنامه نه چندان خوب کالدرون در دنیای مربیگری اشاره کردیم و مسلما اخراج‌های سریالی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این مرد آرژانتینی با کارنامه درخشانی پا به تهران نگذاشته است.

 

با این‌حال مرد ۵۹ ساله فوتبال آرژانتین در حالی به تهران آمده‌ که شناخت کاملی از فوتبال آسیا دارد و می‌تواند به واسطه همین تجربه، کمک فراوانی به پرسپولیس برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا کند اما باید دید آیا هواداران به او فرصت خواهند داد تا آن‌ها را به رویای‌شان نزدیک کند یا نتایج او در لیگ برتر ایران باعث می‌شود‌ که بار دیگر با حکم اخراج به کارش پایان دهد. مسلما آینده کالدرون در پرسپولیس علاوه‌بر نتایج و اتفاقات داخل مستطیل سبز تا حد زیادی به سکوها گره خورده است.

 

کالدرون به تیمی آمده که بعد از جدایی سرمربی محبوبش، هوادارانی را در اطراف خود می‌بیند که به شدت نگران و سوگوار این جدایی‌اند و آن‌قدر خشمگین که باشگاه پرسپولیس به خاطر پیامد انتخاب سرمربی جدید، هفته‌ها وقت را از دست داد. کالدرون مربی باتجربه‌ای است اما کمتر در موقعیت مشابه پرسپولیس امسال قرار گرفته است.

 

تیمی که بدون جابه‌جایی‌های زیاد و با حفظ کادر بازیکنان فصل گذشته شرایطی مناسب برای حضور در رقابت‌های لیگ این فصل دارد اما در عین‌حال، چالش‌های جدی نیز سرمربی تازه را تهدید می‌کند. حضور کالدرون در ایران و تصدی او به عنوان سرمربی قهرمان 3 فصل گذشته ایران، یک ماجراجویی جدید برای این هافبک سابق تیم ملی آرژانتین خواهد بود که هرگز قابل مقایسه با ماجراجویی‌های قبلی این مربی نیست.

 

آخرین تیمی که کالدرون هدایت آن را بر‌عهده داشته تیم نادی قطر بوده؛ تیمی که فصل گذشته میانگین 8 هزار هوادار در هر بازی برایش به ثبت رسیده و مقایسه این رقم با میانگین تماشاگران پرسپولیس در 3 فصل اخیر نشان می‌دهد که کالدرون پا به یک سرزمین ناشناخته گذاشته است. او در آخرین تجربه مربیگری خود در نادی قطر 9 بازی فرصت داشته و بعد از 7 شکست در این 9 بازی اخراج شده و باید بداند در پرسپولیس هرگز هواداران تحمل 9 بازی ناکامی را ندارند و فرصت او برای نشان دادن توانایی‌هایش به مراتب کمتر از 9 بازی خواهد بود.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.