2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
قتل در ایران محاکمه در آلمان

قتل در ایران محاکمه در آلمان

قاتل پس از قتل ابتدا در خانه در شهرستان کرج مخفی می‌شود تا اینکه یکسال پس از حادثه به صورت غیر قانونی از کشور خارج می‌شود و به شهر نورنبرگ آلمان می‌رود و آنجا پناهنده می‌شود.

دوات آنلاین-فرد شروری که پس از قتل پسر دانشجو در محله یاخچی‌آباد به کشور آلمان گریخته و پناهنده شده‌بود در آن کشور محاکمه می‌شود.

 

هر چند پلیس دربرخورد با اوباش و افراد شرور طرح‌های خوبی را به اجرا گذاشته است که عرصه را بر این افراد تنگ کرده است، اما این افراد برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و قرق کردن محله‌ای همراه با نوچه‌های خود هر از گاهی دست به جرائم خشنی مانند قتل، ضرب شتم می‌زنند تا از دیگران زهر چشم بگیرند. رسیدگی به پرونده مهندس جوانی که به دست شرور معروفی به قتل رسیده بود از بامداد ۲۸‌آذر‌سال‌۹۴ همزمان با اعلام خبر درگیری مسلحانه‌ای در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران حوالی یاخچی‌آباد در دستور کار مأموران پلیس تهران قرار گرفت. آن روز مأموران کلانتری ۱۳۰‌نازی‌آباد در محل حادثه دریافتند تعدادی از اوباش معروف محل در درگیری مسلحانه پدر و پسری را با شلیک گلوله به شدت زخمی کرده و از محل گریخته‌اند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران دریافتند پسر ۳۰‌ساله به نام پیمان پس از انتقال به بیمارستان به خاطر شدت خونریزی به کام مرگ رفته‌است و پدر میانسالش نیز از ناحیه دست زخمی شده‌است و تحت درمان قرار دارد.

 

با اعلام قتل پسر ۳۰‌ساله پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شدند. بررسی تیم جنایی نشان داد مقتول که مهندس و دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد بوده است شب حادثه از شهرستان قزوین به خانه پدری‌اش در تهران می‌آید که شرور معروفی به نام روح الله همراه تعدادی از نوچه‌هایش هنگام ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها او را با شلیک گلوله به قتل می‌رسانند و پدرش را نیز زخمی می‌کنند.

 

یکی از اعضای خانواده مقتول به مأموران گفت: پیمان از چهار سال قبل کارمند سازمان پشتیبانی دام ایران در قزوین بود و روز حادثه برای شرکت در یک سمینار دانشجویی به تهران آمد. شب حادثه مرد ۵۰‌ساله‌ای به نام روح‌الله که از افراد شرور محل است همراه تعدادی از نوچه‌هایش در محل برای مردم ایجاد مزاحمت کردند که با اعتراض پیمان و پدرش روبه‌رو شدند که پس از آن محل را ترک کردند. آن‌ها ساعت یک بامداد دوباره با خودروی پژویی به محل آمدند و شروع به عربده‌کشی کردند که پدر پیمان همراه تعدادی از همسایه‌ها به داخل کوچه رفتند. ما با اداره پلیس تماس گرفتیم و موضوع را اطلاع دادیم که ناگهان روح‌الله با اسلحه شکاری که همراه داشت شروع به تیراندازی کرد و در این حادثه پدر پیمان از ناحیه دست زخمی شد. در ادامه پیمان هم برای کمک به پدرش به داخل کوچه رفت که روح‌الله، او را هدف قرار داد. پیمان نقش بر زمین شد و اوباش مسلح هم از محل گریختند.

 

پس از این مأموران، روح‌الله و دوستانش را به عنوان مظنونان قتل تحت تعقیب قرار دادند و موفق شدند تعدادی از اعضای درگیری را دستگیر کنند، اما روح‌الله موفق به فرار شد. افراد دستگیر شده در بازجویی‌ها به درگیری اعتراف کردند و مدعی شدند که روح‌الله با شلیک گلوله پیمان را به قتل رسانده است.

 

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران دریافتند قاتل پس از قتل ابتدا در خانه در شهرستان کرج مخفی می‌شود تا اینکه یکسال پس از حادثه به صورت غیر قانونی از کشور خارج می‌شود و به شهر نورنبرگ آلمان می‌رود و آنجا پناهنده می‌شود.

 

پس از مشخص شدن رد قاتل در کشور آلمان و با توجه به درخواست قصاص اولیای‌دم قاضی دشتبان، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران سال‌۹۶ از طریق اینترپل و امور بین‌الملل قوه قضائیه از مسئولان کشور آلمان درخواست کرد متهم برای محاکمه به ایران تحویل داده‌شود، اما مسئولان قضایی آلمان به بهانه اینکه چنانچه متهم به ایران تحویل داده شود به خاطر ارتکاب جرمش و درخواست اولیای دم با مجازات اعدام روبه‌رو می‌شود درخواست استرداد متهم را قبول نکردند و اعلام کردند با توجه به شکایت مطرح شده متهم در کشور آلمان بازداشت شده‌است، در صورتی که بر اساس مدارک و دلایل ثابت شود، وی در ایران مرتکب قتل شده است بر اساس قانون آلمان در این کشور مجازات می‌شود.

 

همچنین در ادامه مسئولان قضایی آلمان دو نامه به ایران برای دریافت شواهد و مدارک برای اثبات جرم متهم ارسال کردند.

 

بدین ترتیب در حالی که اولیای‌دم مقتول همچنان اصرار به محاکمه قاتل در ایران را دارند قاضی دشتبان مدارک و دلایل را برای مقامات قضایی شهر نورنبرگ آلمان فرستاد. بنابراین به زودی قاتل مهندس جوان در کشور آلمان محاکمه می‌شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.