2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
فرارهالیوودی قاتل‌ایرانی اززندان ترکیه

فرارهالیوودی قاتل‌ایرانی اززندان ترکیه

این قتل در سال 95 در ایران رخ داد و طی آن پسر جوانی که از ناحیه سینه مجروح شده‌بود در بیمارستان جانش را از دست داد. زمانی که ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کردند متوجه شدند عامل قتل جوانی به نام شاهرخ است که از کشور فرار کرده‌است.

دوات آنلاین-پسری که بعد از ارتکاب قتل در ایران به ترکیه و سپس یونان گریخته‌ بود وقتی توسط پلیس یونان دستگیر شد و به زندان ترکیه افتاد نقشه فرار خود را طراحی کرد. او با کمک یک ترکیه‌ای به ایران برگشت. متهم بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد.

 

به گزارش دوات آنلاین این قتل در سال 95 در ایران رخ داد. در جریان یک نزاع پسر جوانی که از ناحیه سینه مجروح شده‌ بود در بیمارستان جانش را از دست داد. زمانی که ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کردند متوجه شدند عامل قتل جوانی به نام شاهرخ است که از کشور فرار کرده‌ است.

 

پلیس از دو فردی که در این درگیری حضور داشتند تحقیق کرد. یکی از آنها به نام سینا که خودش هم مجروح شد‌ه‌ بود گفت: ما در پارک بودیم. مشروب خورده‌ و کمی از حالت عادی خارج شده‌ بودیم. چند جوان در یک ماشین پژو به سمت ما آمدند و فحاشی کردند. شاهرخ  به خاطر این فحاشی عصبانی و درگیری بین ما ایجاد شد. شاهرخ چاقو دستش داشت. به سمت پسرجوانی که در ماشین بود حمله کرد و او را زد. درگیری تمام شده‌ بود که یکدفعه سرنشینان پژو به سمت من آمدند و به پایم کوبیدند و پایم را شکستند شاهرخ فرار کرد چون ضربه را او زده‌ بود اما چند دقیقه بعد برادرش آمد تا من را به بیمارستان ببرد در بیمارستان وقتی پایم را گچ گرفتند متوجه شدیم که آن پسر جوان که نامش مهران بود کشته شده‌ است.

 

تحقیقات ماموران ادامه داشت تا اینکه دوسال بعد شاهرخ در مرز ایران خودش را به پلیس تسلیم کرد و گفت در ایران مرتکب قتل شده‌ است.

 

با توجه به اعتراف این پسر او به تهران منتقل شد و در اداره آگاهی مورد بازجویی قرار گرفت. شاهرخ گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. ماجرا این بود که ما مشروب خورده بودیم و حالمان خوب نبود. سرنشینان یک پژو 206 آمدند و فحاشی کردند. نمی‌دانم چرا فحاشی کردند اما همین باعث درگیری شد. به‌محض اینکه درگیری بالا گرفت من یک چاقو دستم بود سمت پژو پرتاب کردم و چاقو به شیشه برخورد کرد نمی‌دانم چطور می‌گویند که این چاقو باعث مرگ مهران شده‌ است.

 

متهم ادامه داد: بعد از درگیری من فرار کردم. با برادرم تماس گرفتم و گفتم  به کمک دوستم برود که با ماشین به پایش زده‌ بودند. وقتی برادرم به بیمارستان رفت، به من گفت مهران جانش را از دست داده‌ است.من هم ترسیدم و فرار کردم. به ترکیه رفتم در آنجا به فردی 40 میلیون تومان دادم برایم پاسپورت جعلی درست کرد و به یونان رفتم اما پلیس یونان متوجه جعلی بودن پاسپورت شد و من را بازگرداند و به پلیس ترکیه تحویل داد. مرا به زندان بردند چون خارجی بودم خیلی وضعیت بدی داشتم شرایطم خیلی خیلی بد بود تا این که به یکی از ماموران زندان ترکیه پول دادم و با کمک او از زندان فرار کردم و به ایران برگشتم و خودم را تسلیم کردم. من مرتکب قتل نشدم و ضربه‌ای که من زدم به شیشه برخورد کرد نه مقتول اما ترسیدم و فرار کردم و اشتباه کردم.

 

با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست متهم برای محاکمه به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ شد. بعد از اینکه کیفرخواست خوانده شد و اولیای‌دم درخواست قصاص کردند متهم پای میز محاکمه رفت. او یکبار دیگر ادعاهای قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت اتهام قتل را قبول ندارد.

 

در ادامه برادر متهم که به فرار این جوان کمک کرده‌ بود محاکمه شد. او که خودش به اتهام قتل فرد دیگری در حال حاضر در زندان است گفت: من اتهام را قبول ندارم برادرم از من خواست به دوستش کمک کنم و من هم دوست برادرم را به بیمارستان بردم من اصلا در درگیری نبودم.

 

او درباره قتلی که خودش مرتکب شده‌ بود گفت: مرا به اتهام قتل یکی از دوستانم بازداشت کردند. در یک درگیری دوستم به قتل رسید من او را نکشتم اما فعلا من متهم به قتل هستم.

 

قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی وارد شور شدند و شاهرخ را به اتهام قتل به قصاص و زندان محکوم کردند. سایر متهمان نیز به حبس محکوم شدند این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.