2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
جزییات تازه از کودک آزاری در کارواش؛ مبین 8 ساله در شکنجه‌گاه مخوف

جزییات تازه از کودک آزاری در کارواش؛ مبین 8 ساله در شکنجه‌گاه مخوف

متأسفانه پدر مبین دارای اعتیاد شدید بوده و ظاهراً از مادر جدا شده است.

دوات آنلاین-دادستان بوشهر گفت: دو تن از افرادی که متهم به دست داشتن در پرونده کودک آزاری اخیر در شهر بوشهر هستند، شناسایی و با قرار تامین بازداشت شدند.

 

علی حسن پور افزود: کودکی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته هشت ساله و از دو ماه پیش از طریق والدین خود در این کارواش رها شده بود.وی بیان کرد: براساس بررسی های به عمل آمده کودک آزاری از یک ماه پیش شروع شده و بنا به اظهارات متهمان این اقدام آن ها به دلیل شیطنت های این کودک رخ داده است. وی ادامه داد: همچنین دستور لازم برای پلمب کارواش صادر شده است و به زودی اجرا می شود.

 

یک ماه در شکنجه گاه مخوف

 

بعضی گزارش ها ی تایید نشده حاکی از این است که این کودک یک ماه دراین شکنجه گاه مخوف بوده و بعد از نجات مبین هشت ساله از کارواش و تحت مداوا قرار گرفتن او، مسئول کارواش به اداره پلیس احضار و مدعی شده  پدر این کودک پس از تصادف که مقصر بوده، فرار کرده و مادر وی نیز  پیش از رفتن به زادگاهش پسرش را به او سپرده است. همچنین ادعا شده صاحب کارواش، مبین را به صورت عریان در انبار کارواش نگهداری می کرده و آثار ضرب و شتم روی بدن و سر و صورت او کاملا مشهود و مورد تایید پزشکی قانونی است.  یکی از نشریات محلی منطقه  نیز مدعی شد :او مدت ها از سقف آویزان و با آتش سیگار و فندک سوزانده می شده است و آثار سوختگی با سیگار روی پوست سر و حتی آلت وی وجود دارد.به دلیل شدت ضربات ناشی از طناب یا زنجیر، عصب دست چپ وی از کار افتاده است.

 

همچنین یکی از رسانه های محلی بوشهر نیز گزارش داده که مبین بلافاصله بعد از رهایی از انبار کارواش نقاشی همراه خود داشته که روی آن تصویر خودش را که از سقف دار زده شده بود، کشیده است.پایگاه خبری بوشهری هادر گزارشی از این حادثه تلخ با اشاره به این که طبق بررسی ها به این کودک تجاوز نشده اما توانسته با دیدن تصاویر کارگران کارواش افرادی  که او را شکنجه کرده اند شناسایی کند افزود:مبین در نقاشی که کشیده کودکی را تصویر کرده که با طناب از سقف آویزان است در حالی که فردی او را به باد کتک گرفته .تصویری از روز گار تلخ سپری شده بر او.

 

ضمن این که گفته می شود ممکن است پدر این کودک که معتاد است این بچه را بابت بدهی خود فروخته باشد . در همین حال علی پولادی مدیرکل بهزیستی بوشهر گفت: این کودک با پدر و مادرش زندگی می کرده و متأسفانه پدر دارای اعتیاد شدید بوده و ظاهراً از مادر جدا شده است. مادر در این ماجرا حضور نداشته و پدر هم در کارواش مشغول به کار و بچه نیز نزد خودش بوده است. بنا بر گزارش های دریافتی از افراد حاضر در آن محل، پدر به یک باره ناپدید و کودک در آن جا رها می‌شود. حسب گزارش دریافتی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ توسط یکی از شهروندان در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۸ مبنی بر این که در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر رفتارهای نامناسبی با یک کودک در حال انجام است، بلافاصله نیروهای اورژانس بهزیستی به آن مکان مراجعه می‌کنند اما به آن ها اجازه ورود داده نمی‌شود.

 

علی پولادی ری شهری با اشاره به این که موضوع دارای ابعاد امنیتی و قضایی است و نمی‌توان بسیاری از مسائل را مطرح کرد، افزود: بعد از این که نیروهای ما کودک را می‌بینند بلافاصله او را به بهزیستی ارجاع می دهند و پس از آن سریع به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انتقال داده می‌شوداین خلاصه‌ای از تمام ماجراست.

 

وی خاطرنشان کرد: کودک آسیب دیده از ناحیه سرتحت عمل جراحی قرار گرفته و ترمیم پوست سر انجام می شود و هم اکنون نیز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری و تحت درمان است و نیاز به مراقبت‌های بیشتر و احتمالاً عمل جراحی با نظر پزشک متخصص وجود دارد.

 

روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر هم اعلام کرد: هم اینک زخم‌های سطحی این کودک ‌ترمیم شده و مراقبت‌های لازم نیز توسط تیم مدیریت زخم برای جراحت سر در حال انجام است. در ادامه درمان، با توجه به وارد شدن آسیب‌های متعدد درمان فیزیوتراپی و توان‌بخشی ادامه داشته و حال عمومی این کودک خوب گزارش‌ شده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.