2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
راه‌هایی آسان برای کنترل استرس

راه‌هایی آسان برای کنترل استرس

کشف کنید برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا نمایید، باید چه کنید و نیازهای‌تان را برطرف نمایید.

دوات آنلاین-یکی از مهم ترین مشکلات انسان‌ها کنترل استرس است. برای این منظور چندمورد از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس در زندگی‌تان را آرمان در این مقاله گردآوری کرده ‌است. با اینکه همیشه نمی‌توانید استرس را در زندگی‌تان از بین ببرید، اما می‌توانید با این تکنیک‌های ساده آن را کنترل کنید.

 

حرف بزنید

 

همه احساسات‌تان را درون خود نگه ندارید. در مورد احساسات استرس‌زای خود با کسی که به او اعتماد داشته باشید و در موردتان قضاوت نکند و سعی هم نکند که دیدگاه خودش را به شما بقبولاند، حرف بزنید. حتی اگر نتوانید آن موقعیت را فورا تغییر دهید، حرف‌زدن در مورد آن کمک می‌کند که کمی از فشار کمتر شود. می‌توانید این حرف‌زدن را با چیزی فیزیکی هم ادغام کنید : آن را روی کاغذ بیاورید، ورزش کنید و...

 

عمل کنید

 

مهم نیست که عمل‌تان چقدر کوچک باشد. برای خطرکردن و ایجاد تغییر، داوطلب باشید. سعی کنید آن موقعیت استرس‌آور یا حداقل بخشی از آن را تغییر دهید. رو به جلورفتن حتی با قدم‌های کوچک هم که شده، به شما کمک می‌کند احساس قدرت بیشتری کنید و کنترل خودتان را به دست بگیرید. قدم‌تان را جلوی قدم دیگر بگذارید تا به جهتی مثبت گام بردارید. خیلی زود می‌بینید که استرس در شما خیلی کمتر شده است.

 

مسئولیت قبول کنید

 

کشف کنید  برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا نمایید، باید چه کنید و نیازهای‌تان را برطرف نمایید. راهی دیگر برای کاهش استرس این است که یک علاقه یا سرگرمی پیدا کنید که نسبت به آن احساس تعهد و مسئولیت داشته باشید. اگر حس می‌کنید که واقعا کنترل خود را از دست داده‌اید، ساکت و تنها نمانید. از کسی که شایستگی‌اش را دارد، راهنمایی بخواهید چطور از موانع و مشکلات عبور کنید تا دوباره به سمت جلو حرکت کنید. اگر نمی‌توانید در نزدیکی‌تان چنین شخصی را پیدا کنید، می‌توانید به یک مشاور روان‌شناس مراجعه کنید.

 

خودتان را غرق نکنید

 

اگر استرس زیادی دارید، ممکن است دلیلش این باشد که خودتان را بیش از اندازه درگیر کرده‌اید. خودتان را از شر مسئولیت‌ها و وظایف اضافی خلاص کنید. یاد بگیرید چطور می‌توانید بعضی از کارهای‌تان را به دیگران واگذار کنید یا بدون احساس گناه به بقیه «نه» بگویید. در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید.

 

اولویت‌بندی کنید

 

شاید نتوانید از عهده همه مسئولیت‌ها برآیید، اما می‌توانید یاد بگیرید چطور هوشیارانه و بدون عصبانیت و استرس، آنها را یکی‌یکی انجام دهید.

 

بگذارید موفقیت اتفاق بیفتد

 

اگر نمی‌توانید دنیا را عوض کنید، خودتان را تغییر دهید. یاد بگیرید چطور با حرکت به سمت اهدافتان، آنچه هستید را دوست داشته باشید. بعد با خودتان متعهد شوید که برای بهترکردن مسائل مربوط به خود و زندگی‌تان که فکر می‌کنید نیاز دارید، تلاش کنید. به‌جای یک تغییر فوری و چشمگیر یاد بگیرید که از گذران زندگی و رفتن قدم‌قدم به سمت موفقیت لذت ببرید.

 

یاد بگیرید که چطور شاد باشید

 

یکی از نقاط مشترک همه آدم‌هایی که در زندگی‌شان موفق هستند، حس سلامت و سرزندگی، نگرشی مثبت و اهدافی واقع‌بینانه است. هیچ‌کس کامل نیست. یاد بگیرید چطور از چیزهای کوچکی که موجب شادی‌تان می‌شود لذت ببرید. قدردان نعمت‌های خداوند باشید. هر روز روی یک برگه کاغذ چیزی را در مورد خود یا زندگی‌تان که به‌خاطر آن قدردان خداوند هستید، یادداشت کنید، حتی اگر آن یک روز آفتابی، تماس یکی از دوستان، یا هر چیز کوچک دیگر باشد. این کار را به مدت یک‌ماه دیگر ادامه دهید و هر بار هزارتومان هم لای آن برگه بگذارید. در آخر ماه همه آنها را بخوانید و آن‌وقت خواهید فهمید زندگی خیلی بهتر از آن چیزی است که فکر می کردید. با آن پول هم هر چیزی که دوست داشتید برای خود بخرید یا آن را صدقه دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.