2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
کودک آزاری در کارواش

کودک آزاری در کارواش

نیروهای اورژانس اجتماعی با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی بوشهر به محل وقوع حادثه مراجعه کردند و متأسفانه کودک را در شرایطی بسیار نامناسب و ناگوار یافتند.

دوات آنلاین-خبر آزار و اذیت کودک بوشهری در کارواشی که محل کار پدرش بود، نشان می‌دهد با وجود همه اقداماتی که برای پیشگیری از این معضل اجتماعی صورت گرفته هنوز هم در گوشه و کنار شهرهای کشور ما کودکان بی‌دفاع مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و در این میان کودکان بدسرپرست و کودکان کار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

 

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی در این باره به «ایران» می‌گوید: این پسربچه در دوازدهم خرداد ماه مورد آزار و اذیت جسمی و روانی قرار گرفته بود که بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی به همراه نیروی انتظامی به محل کارواش مراجعه کرده و کودک را به بیمارستان منتقل کرده است.

 

او در ادامه می‌افزاید: بیشتر اقدامات اورژانس اجتماعی در حوادثی از این دست همانند خشونت‌های خانگی پس از ارائه گزارش از سوی اطرافیان یا دوستان و آشنایان فرد آسیب دیده صورت می‌گیرد. این درحالی است که اگر اطلاع‌رسانی بموقع انجام شود می‌توان از بروز اتفاقات تلخی از این دست پیشگیری کرد.

 

علی پولادی ری‌شهری، مدیر کل بهزیستی استان بوشهر نیز در این خصوص به «ایران» می‌گوید: بیش از بیست روز پیش یکی از شهروندان طی تماسی با اورژانس اجتماعی بوشهر از آزار و اذیت پسر بچه‌ای در کارواش خبر داد. نیروهای اورژانس اجتماعی با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی بوشهر به محل وقوع حادثه مراجعه کردند و متأسفانه کودک را در شرایطی بسیار نامناسب و ناگوار یافتند.

 

مدیر کل بهزیستی بوشهر می‌افزاید: نیروهای اورژانس اجتماعی بلافاصله کودک را به بهزیستی و سپس بیمارستان خلیج فارس بوشهر رساندند. شدت آسیب دیدگی به اندازه‌ای بود که از همان زمان ورود، کودک تحت درمان قرار گرفت. علاوه بر انجام خدمات درمانی ، یک نفر پرستار ویژه و تمام وقت برای رسیدگی به وضعیت پسر بچه و همچنین یک روانشناس برای بازسازی شرایط روحی او تعیین شد. همچنین یکی از نماینده‌های حقوقی بهزیستی رسیدگی به پرونده در مراجع حقوقی را برعهده گرفت. او تأکید می‌کند: متأسفانه آسیب دیدگی در ناحیه دست، سر و سایر نقاط بدن کودک به اندازه‌ای است که پس از گذشت بیش از بیست روز همچنان در بیمارستان بستری است و اقدامات درمانی برای وی انجام می‌شود. البته در این فاصله اقدامات لازم برای آماده‌سازی محیط نگهداری او در بهزیستی پس از خروج از بیمارستان انجام شده و همچنین فراهم کردن امکانات آموزشی مورد نیاز او در دستور کار قرار گرفته است.

 

آرزو منوچهری معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی بوشهر نیز با اشاره به وضعیت خانوادگی کودک بوشهری به «ایران» می‌گوید: پدر این کودک، معتاد و مادرش مجهول الهویه است و دسترسی به او امکان پذیر نیست. به گفته افرادی که در محل حادثه حضورداشتند این پدر از همسرش جدا شده و مدت‌هاست که در این کارواش کار می‌کرده و در همان جا از فرزند خود نگهداری می‌کرد. اما حدود یک ماه پیش به طور ناگهانی از کارواش خارج شده و گفته که برای بردن فرزندش بازمی‌گردد. اما پس از گذشت حدود یک ماه بازنگشته و می‌توان گفت که ناپدید شده است.

 

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی بوشهر تأکید می‌کند: این کودک شناسنامه ندارد و نمی‌توان به طور دقیق گفت که چند سال دارد اما با توجه به جثه درشت او به نظر می‌رسد که حدود 5 تا 8 سال داشته باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.