2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
جزییات حقوق‌‌های 63 و 52 میلیون تومانی برای مدیران صندوق بازنشستگی کشور

جزییات حقوق‌‌های 63 و 52 میلیون تومانی برای مدیران صندوق بازنشستگی کشور

برای نخستین بار،حقوق و مزایای مدیران صندوق و هلدینگ های تابعه منتشر شد. حقوق های چندده میلیونی بعضی مدیران ناکارآمد جای تأسف دارد.این رویه غلط ادامه نخواهدیافت.

دوات آنلاین-مدیرعامل یک شرکت در صندوق بازنشستگی کشوری که قرار است برای بازنشستگان کار کند، ماهانه 63 میلیون تومان و رئیس هیئت مدیره آن 52 میلیون حقوق و مزایا دریافت می کنند. احتمالا این دو مسئول محترم درد و رنج و روزگار سخت معیشت بازنشستگان را هم با پوست و استخوان خود به خوبی می چشند و شب ها نیز از دغدغه کار برای پدرومادر بازنشسته من و شما خواب ندارند.

 

این معادله را متوجه نمی شوم که اگر آن ها درد مردم را می چشند چگونه راضی می شوند در شرکت های دولتی 30-40 برابر  یک بازنشسته حقوق و مزایا بگیرند. 

 

الوعده وفا

 

به گزارش خراسان آقای مدیرعامل جوان صندوق بازنشستگی به وعده اش عمل کرد و فهرست میزان حقوق، مزایا و حتی تحصیلات مدیران و اعضای هیئت های مدیره شرکت های تابعه این صندوق را در اختیار رسانه ها قرار داد: «قول داده‌ بودیم  صندوق بازنشستگی را به پایلوت شفافیت تبدیل کنیم. برای نخستین بار،حقوق و مزایای مدیران صندوق و هلدینگ های تابعه منتشر شد. حقوق های چندده میلیونی بعضی مدیران ناکارآمد جای تأسف دارد.این رویه غلط ادامه نخواهدیافت. »

 

او البته نوشته است که برای شفاف سازی چشم انتظار دیگر دستگاه هاست. سید میعاد صالحی در همین زمینه هشتگ (#چالش_اعلام_حقوق) را در فضای مجازی راه انداخته است.

 

لیسانسه های غیرمرتبط در هیئت مدیره شرکت کشاورزی

 

در فهرستی که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منتشر کرده است اطلاعات جالبی به چشم می خورد. برای نمونه در هیئت مدیره یک شرکت کشاورزی، همه پنج عضو هیئت مدیره مدرک تحصیلی شان لیسانس آن هم در رشته های غیر مرتبط و جالب تر این که رئیس هیئت مدیره دارای تحصیلات کارشناسی ادبیات از دانشگاه پیام نور است.

 

حقوق و مزایای لاکچری  

 

در این فهرست شفافیت که البته با نام و مشخصات افراد، در اختیار همگان قرار گرفته است، به نظر جالب می آید یکی از مواردش را با هم مرور کنیم:

پایان ویژه خواری از جیب مردم؟

 

سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که از فروردین امسال در این مسئولیت قرارگرفته، از ابتدا با رویکردی متفاوت نسبت به رویه پیشین کارش را آغاز کرد و عملکرد او در این مدت نشان داده که با انگیزه و جسارت جوانی می توان طرحی نو درانداخت و ریشه دورهمی های ویژه خواران با جیب مردم را از مقابل دیدگان مردم برچید.‌ ای کاش همه مسئولان بر سبیل شفافیت ، انصاف و عدالت باشند...

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.