2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ابتلای زن‌و‌شوهر به‌ایدز با پیوند کلیه

ابتلای زن‌و‌شوهر به‌ایدز با پیوند کلیه

پدر و مادر جوان فروشنده کلیه که رضایت خود را برای این عمل اعلام کرده‌ بودند در دادگاه حاضر شدند و گفتند نمی‌دانستند پسرشان در آن زمان مبتلا بود.

دوات آنلاین-دادگاه مردی را که به پسرش که مبتلا به ایدز بود کمک کرد تا کلیه اش را به مهندسی جوان بفروشد و باعث مرگ او و آلوده شدن همسرش به بیماری شود به پرداخت دو فقره دیه محکوم کرد. 


به گزارش دوات آنلاین این حادثه 13 سال قبل اتفاق افتاد و زنی جوان به دادگاه شکایت برد که شوهرش به دلیل ابتلا به ایدز جان خود را از دست داده‌است. 


این زن گفت: یک سال قبل شوهرم که مهندس بود به دلیل بیماری کلیوی مجبور به عمل پیوند کلیه شد. فروشنده کلیه مردی جوان بود و همه آزمایشها انجام شد و همه چیز خوب بود تا اینکه متوجه شدیم او مدام در حال بدحال شدن است و وقتی آزمایشات انجام شد متوجه شدیم که او مبتلا به ایدز شده‌ است. به دادگاه شکایت بردیم چون فکر می‌کردیم به دلیل آلودگی بیمارستان این اتفاق افتاده‌است اما بعد مشخص شد کلیه‌ای که به شوهرم پیوند زده‌اند آلوده‌ بوده‌ است. و بعد هم شوهرم جانش را از دست داد. بررسی ها نشان داد که فروشنده کلیه نیز مدتی بعد از این عمل جانش را از دست داده و علت مرگ نیز ایدز بوده‌است. 


پدر و مادر جوان فروشنده که رضایت خود را برای این عمل اعلام کرده‌ بودند در دادگاه حاضر شدند و گفتند نمی‌دانستند پسرشان در آن زمان مبتلا بود اما وقتی که خواهر مهندس جوان به یاد‌آورد زمانی با پدر فروشنده در وزارت نفت همکار بوده‌است به سراغ پرونده او رفت و متوجه شد او دو بار وام کلانی از وزارت خانه گرفته و یکبار علت آن را بیماری فرزندش به ایدز عنوان کرده و یکبار هم فوت فرزندش را  دلیل درخواست خودعنوان کرده‌ است.

 

به این ترتیب مشخص شد او از سالها قبل می دانسته فرزندش به ایدز مبتلا است. این مرد دوباره بازداشت شد اوپذیرفت که می‌دانسته فرزندش بیمار است و به جای او آزمایش داده‌است و ابراز تاسف کرد اما در نهایت دادگاه او را به 10 سال حبس و به پرداخت دیه به خاطر مرگ مهندس جوان صادر کرد. تا اینکه مشخص شد زن مهندس جوان نیز به خاطر این عمل پیونده به ایدز مبتلا شده‌ است.

 

به این ترتیب یکبار دیگر این زن به دادگاه شکایت برد. هرچند متهم به عفو از زندان آزاد شده‌بود اما بار دیگر پای میز محاکمه آمد و در شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. او به رغم اینکه مدعی بود قصدی برای این کار نداشته اما از سوی دادگاه به پرداخت دو فقره دیه کامل در حق زن و شوهر جوان محکوم شد. رای صادره ظرف مدت 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/04/01
باید اعدامش میکردن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.