2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

فیلم انهدام پهپاد آمریکایی

این پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکایی در حقیقت از جمله جدیدترین پلتفرم‌های اضافه شده به سازمان رزم نیروهای مسلح آمریکا بوده است.

دوات آنلاین-پهپاد آمریکایی RQ-4 (یا MQ-4C) در ساعت 4:05 صبح امروز پس ورود به حریم هوایی ایران رهگیری و منهدم شد.

 

در اولین اطلاعات منتشره، پهپاد مورد نظر گلوبال هاوک اعلام شد و خود آمریکایی‌ها به ساقط شدن آن اعتراف کردند.

 

لقب این پهپاد تریتون است. این پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکایی در حقیقت از جمله جدیدترین پلتفرم‌های اضافه شده به سازمان رزم نیروهای مسلح آمریکا بوده است و تعداد کمی از آن نیز تا به امروز ساخته شده است.

 

بر اساس اطلاعات موجود و آمارهای رسمی تنها یگان به کار گیرنده این پهپاد اسکادران VUP-۱۹ در پایگاه Jacksonville در ایالت فلوریدای آمریکاست که فقط ۲ فروند از این پهپاد را در اختیار داشته است؛ بدین معنا که سپاه، یکی از ۲ پهپاد عملیاتی در این رده را شکار کرده است.

 

به گزارش سپاه نیوز، در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  آمریکایی  پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

 

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به‌سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

 

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین  در زمان بازگشت به‌سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی  ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود. در ساعت 4 و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان  شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.