2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی؛ دستور پخت ماش پلو به‌عنوان غذای مجلسی

آشپزی؛ دستور پخت ماش پلو به‌عنوان غذای مجلسی

دوات آنلاین-اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که دوست دارید طعم‌های متفاوت را بچشید و غذاهای تازه را امتحان کنید ماش پلو را از قلم نیندازید. توجه داشته باشید ماش پلو یک غذای مجلسی هم محسوب می‌شود.

 

مواد لازم برای ۶ نفر

ماش: ۱ پیمانه

برنج: ۳ پیمانه

گوشت چرخکرده: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد بزرگ

شوید خشک: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، دارچین و زردچوبه: به مقدار دلخواه

زعفران دم کرده: ۳ قاشق غذاخوری

روغن مایع: به مقدار لازم

کشمش (اختیاری): ½ پیمانه

 

دستور پخت

در یک قابلمه ماش‌های پاک شده را با مقداری اب به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. لازم نیست ماش را بیش از حد بپزید چون در پلو له می‌شود. گوشت چرخکرده را با پیاز و ادویه و مقداری نمک مزه‌دار کنید و در روغن تفت دهید تا خوب سرخ شود. در یک ماهیتابه پیاز را نگینی به صورت خلالی نازک خرد کنید و با مقداری زردچوبه و نمک تفت دهید. در صورت تمایل کشمش را هم اضافه کنید و تفت دهید و روی کشکش و سایر مواد دارچین بریزید. اگر طعم کشمش را در پلو نمی‌پسندید فقط پیاز را با ادویه‌جاتی که گفتیم و نیز دارچین تفت دهید و کنار بگذارید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید. برنج را مثل همیشه بپزید و آبکش کنید. ماش و شوید خشک را با برنج آبکش مخلوط کنید.

 

کف قابلمه مقداری روغن بریزید و کف آن را با سیب زمینی یا چند تکه نان بپوشانید. مخلوط برنج، ماش و شوید را در قابلمه بریزید اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه پلو ماش مجلسی دم بکشید. در پایان مقداری از روی برنج بردارید و با زعفران دم کرده مخلوط کنید. پلو ماش مجلسی را در ظرف مورد نظر سرو کنید و با مخلوط پیاز داغ و کشمش، برنج زعفرانی و نیز گوشت قلقلی تزیین کنید.

 

منبع: مجله کوروش

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.