2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل شراره درشتی بازیگری که  به سرطان مبتلا شد

بیوگرافی کامل شراره درشتی بازیگری که به سرطان مبتلا شد

شراره درشتی بعد از فوت همسرش دیگر ازدواج نکرد و تصمیم گرفت به سوییس مهاجرت کند.

دوات آنلاین-شراره درشتی بازیگر و همسر مرحوم رضا ژیان  متولد اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران است. در حالی که مدتها از وی خبری نبود با اعلام خبر ابتلایش به سرطان مورد توجه قرار گرفت.

 

شراره درشنی زمانی که بسیار جوان بود با رضا ژیان ازدواج کرد. فاصله سنی زیاد او و رضا ژیان ازدواج این زوج هنرمند را مورد توجه مردم قرار داد.

 

رضا ژیان متولد سال 1328 در تهران  و 26 سال از همسرش بزرگتر بود. همسر سابق رضا ژیان زویا زاکاریان شاعر و ترانه‌سرای است که از ابتدای انقلاب اسلامی به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا زندگی می‌کند.

 

رضا ژیان بعد از انقلاب برای مدتی  به آمریکا رفت تا با همسرش زندگی کند اما آنها در نهایت از هم جدا شدند. جدایی رضا ژیان و همسرش زویا زاکاریان به خاطر بازگشت ژیان به ایران بود. محمد ژیان برادر رضا درباره بازگشت رضا ژیان به ایران در سال 95 و زمانی که مراسم بزرگی به مناسب تولد رضا ژیان برزگرا شده‌ بود گفت: پس از رفتن رضا از ایران در سال 62 ، من و دوستانش به شدت علاقه مند بودیم او به ایران بازگردد اما هر چه می کردیم موفق نمی شدیم تا این که پس از گذشت سال ها با اطلاع حمید جبلی طی نامه ای به رضا حقیقتی را برایش مطرح کردم که در واقع حقیقت نداشت و امیدوار بودم به دلیل علاقه بسیار زیاد او به جبلی، کلکم بگیرد. برایش نوشتم؛ رضا جان متاسفانه حمید جبلی دچار بیماری سرطان شده است و حال خوبی ندارد و یکی از آرزوهایش دیدار شماست!»

محمد ژیان  افزود:«تلاش ما جواب داد و رضا حاضر شد در سال 76 به ایران برگردد. او طی برنامه ای در لس آنجلس به نام «شبی با رضا ژیان» با دوستان، همسرش زویا زاکاریان و پسرش آرتین خداحافظی کرد و به ایران آمد.»

 

ژیان مدتی بعد با شراره درشتی که از شاگردانش بود ازدواج کرد. شراره درشتی فعالیت بازیگری را از سال 74 آغاز کرد او در کلاسهای مرحوم استاد سمندریان شرکت کرد و بعد از پایان این دوره بسیار مورد توجه کارگردانهای سینما و تئاتر قرار گرفت و چندین سریال و فیلم بازی کرد.

 

او در سال 80 با رضا ژیان ازدواج کرد زندگی عاشقانه آنها بسیار کوتاه بود و رضا ژیان در سال 81 در سن 53 سالگی براثر ایست قلبی در تهران فوت کرد.

شراره درشتی بعد از فوت همسرش دیگر ازدواج نکرد. او چندین کار تلویزیون و سینمایی انجام داد اما سرگرم شدن با کار هم نتوانست او را آرام کند و به زندگی عادی بازگرداند سرانجام شراره درشتی تصمیم گرفت به سوییس مهاجرت کند. آنها فرزندی نداشتند با این حال شراره درشتی به رضا ژیان وفادار ماند. او هر سال در سالگرد فوت شوهرش از خوبی‌هایش می‌نویسد و یاد او را زنده نگه می‌دارد.

شراره درشتی  سال گذشته درسالگرد فوت رضا ژیان نوشته بود: رضای عزیزم سلام:

من هم دیگر مثل تو زیر آسمان شهر نیستم زیر آسمان دیگری برایت می نویسم.

نبودنت 15 ساله شده و من نه بعنوان همسرت بلکه بعنوان یکی از شاگردانت ادای احترام میکنم به تمامی درس های زندگی که از تو آموختم.

نبودنت در عرصه هنر ایران همواره مشهود است و این را همه مردم میدانند که تو چه هنرمندان بزرگی را پرورانده و تحویل جامعه هنری دادی که در هیچ مثل آبادی مثال زدنی نیست.

احترام میگذارم به همه عزیزانی که جای خالی رضا ژیان را هنوز حس میکنند، احترام میگذارم به همه آرزوهای بر آورده نشده رضا ژیان که زیر بازارچه سرگردانند.

پانزدهمین سوگ هنرمند فهیم رضا ژیان را به مردم و جامعه هنری تسلیت عرض میکنم.

روحت شاد و یادت همواره زنده بزرگ مرد.

 

شراره درشتی در فیلم‌های زیر بازی کرد:

هیس

راز شقایق‌ها

آخرین روز ماه (۱۳۸۵)

جدا افتاده (داوود موثقی، ۱۳۸۳)

عشق آباد (۱۳۹۰)

خواهران عجیب غریب

پول درشت

آینه

شب میهمانی

 

همچنین سریالهای روزهای زندگی، زیر آسمان شهر، پدرخوانده و آپارتمان شماره 13 و چند سریال دیگر از جمله کارهای او است.

 

شراره درشتی با انتشار عکسی از خود در صفحه اینستاگرامش خبر داد که به بیماری سرطان مبتلا شده اما اراده‌ای قوی دارد و می‌خواهد آن را شکست دهد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.