2019/10/23
۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ آبان
چگونه اشتباهات زندگی‌ خود را جبران کنیم

چگونه اشتباهات زندگی‌ خود را جبران کنیم

اگر چه مستقل‌بودن همیشه ارزشمند است اما کمک خواستن در مواقع خاص و بحرانی نیز بخشی از مستقل‌بودن است.

دوات آنلاین-تعداد زیادی از اشتباهات در زندگی ما تکرار می‌شوند که قابل اصلاح‌کردن هستند، اما برخی از مشکلات و اشتباهات نیز اگر بیش از حد مورد غفلت قرار گیرند، تبدیل به مشکلات جدی می‌گردند، بنا براین بهتر است که در این سال جدید از تکرار مکررات خودداری کنید. در اینجا برخی ازاین خطاهای رایج و راه‌های اجتناب از آنها توصیه می‌شود.چه می‌شود که افراد به‌رغم تمایلشان، در گیر بی‌برنامگی و اهمال‌کاری می‌شوند؟ شاید تصور شود که اهمال‌کاران افرادی تنبل هستند و تعلل‌شان به‌خاطر بی‌میلی نسبت به انجام امور مختلف است. اما این خلاف واقعیت است. افرادی که کار امروز را به فردا موکول می‌کنند غالبا کارهایشان را به انجام می‌رسانند هر چند در آخرین دقایق و با تنش زیاد.

 

فضای مجازی گویی اختیار را از دست خیلی از افراد گرفته است. افراد بخش مهمی از زندگی روزانه خود را صرف این دنیای رنگارنگ اما کم‌فایده می‌کنند و در نهایت هم چیزی عایدشان نمی‌شود. فضای مجازی گویی وقت مطالعه، وقت ملاقات‌های حضوری و حتی وقت یک گپ کوتاه تلفنی با اقوام را از خیلی افراد ربوده است.

 

عادت‌کردن به خوردن غذاهای پرکالری و ناسالم، به چاق‌شدن و یا برهم‌خوردن سلامت بسیاری از افراد جامعه منجر شده است. خوردن غذاهایی چرب، پرکالری، فست‌فودها، غذاهای سرخ‌کرده و دورشدن از فرهنگ غذایی سنتی‌مان، سبک زندگی بسیاری از افراد شده است. استفاده ‌زیاد و بی‌رویه از این سبک غذاخوردن سلامت شما را به خطر انداخته و علاوه بر سلامت جسمانی، عدم رضایت از ظاهر و به موازات آن به خطر افتادن سلامت روحی را به همراه می‌آورد.

 

مصرف‌گرایی یکی از سبک‌های رفتاری است که در چندسال اخیر در میان بسیاری از افراد رواج یافته است. اگر این رفتار به‌درستی مدیریت نشود قطعا برای فرد و به‌تبع آن برای خانواده مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. پس همواره سعی کنید به موازات وضع مالی خود برنامه‌ریزی کنید و بیش از آن هزینه نکنید. حتی اگر کسانی را دارید که از جانب آنها حمایت مالی می‌شوید باز هم این کار را نکنید، چراکه در نهایت شما تبدیل به فردی مصرف‌گرا می‌شوید که توانایی کنترل بر اوضاع مالی‌تان را نداشته و اگر حمایت‌های مالی برداشته شود احساس شکست خواهید نمود.

 

اگر چه مستقل‌بودن همیشه ارزشمند است اما کمک خواستن در مواقع خاص و بحرانی نیز بخشی از مستقل‌بودن است. متاسفانه برخی از افراد برای اینکه بار خود را بر گردن دیگران نیندازند و یا به خاطر ترس از قضاوت دیگران و یا باور به اینکه خودشان قادرند همه مسائل را رفع کنند، از کمک‌خواهی از دیگران سر باز زده و با این اعتماد افراطی به خود و توانایی‌هایشان، مانع از ارزیابی دقیق مشکلات و کشف راه‌حل‌های مختلف می‌شوند.

 

اغلب افراد در شروع سال جدید تصمیمات زیادی می‌گیرند و حتی چند روزی هم سعی می‌کنند بر اساس این تصمیمات جدید حرکت کنند. شاید شما هم تا به حال بارها و بارها این کار را انجام داده باشید اما در نهایت شکست خورده یا بعد از چند روز از یادتان رفته باشد که چه می‌خواستید انجام دهید. اما امسال سالی متفاوت می‌تواند باشد. ذهن خود را رشد دهید و ماندگارترین عادات زندگی خود را شکل دهید. در کنارعادات پسندیده‌ای که دارید سعی کنید در این سال جدید برخی دیگر از عادات ناپسندتان را اصلاح کنید و به این نکات توجه کنید:

 

بی‌توجهی به مساله خواب باعث خستگی دائمی، افت حافظه و بداخلاقی‌های زیاد می‌گردد و عملکرد ذهن و بدن شما را با خلل جدی مواجه می‌سازد. پس سعی کنید حداقل هشت‌ساعت در شبانه‌روز بخوابید.

 

در حد تعادل غذا بخورید و از خوردن غذاهای پرکالری و غیرمفید که صرفا سبب اضافه وزن می‌شود خودداری کنید. مصرف بیشتر آب، لبنیات، میوه و سبزیجات را به عادات غذایی خود اضافه کنید.

 

فعالیت‌های بدنی، ذهن و جسم را قوی می‌سازد. افرادی که به‌طور مرتب ورزش می‌کنند از بدن و ذهنی سالم بهره‌مند هستند. از امکانات ورزشی محل زندگی‌تان اطلاع کسب کنید و عادت به ورزش‌کردن را در طول زندگی حفظ کنید.

 

بین فعالیت‌های اجتماعی و زندگی تحصیلی خود تعادل برقرار کنید. سعی کنید مسئولیت‌هایی که بر عهده می‌گیرید متناسب با توانایی و ظرفیت‌تان باشد تا بتوانید به‌خوبی از پس کارها برآیید. وقتی با مشکلی مواجه شدید بر روی حمایت خانواده و دوستان نزدیک حساب کنید و سعی نکنید مشکلات را به‌تنهایی حل کنید. مدیریت استرس را بیاموزید و اجازه ندهید استرس بر شما غلبه کند.

 

منبع: آرمان

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.