2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
پرویز برومند: آقای ورمزیار پول‌هایی را که بردی، برگردان

پرویز برومند: آقای ورمزیار پول‌هایی را که بردی، برگردان

کاملا مشخص بود که در آکادمی استقلال خلاف‌هایی صورت گرفته است، اما کمیته اخلاق دیر اقدام کرد.

دوات آنلاین-کمیته اخلاق در حکمی سنگین اعلام کرد که صادق ورمزیار رییس سابق آکادمی استقلال به مدت 10 سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده و همچنین رضا افتخاری مدیرعامل سابق استقلال نیز به مدت 5 سال اجازه فعالیت فوتبالی ندارد. این پرونده در زمان مدیریت رضا افتخاری بر استقلال آغاز شد و همان زمان نیز مدیرعامل سابق استقلال پیگیری‌هایی برای مشخص شدن نتیجه آن انجام داد اما حالا یکسال بعد از جدایی او، این رای از سوی کمیته اخلاق صادر شده است. بر اساس مستندات پرونده و با اعلام افتخاری پرونده جعل امضای مدیرعامل استقلال در زمان سفر او به جام جهانی فوتسال اتفاق افتاد و قرارداد تعدادی از بازیکنان با جعل امضا و مهر باشگاه در هیات فوتبال به ثبت رسید.

 

شاید کمتر کسی بداند که پشت فاش شدن پرونده سنگین جعل مهر باشگاه و امضای مدیرعامل استقلال، پرویز برومند بود. برومند که در آن زمان به‌عنوان یکی از مربیان پایه استقلال در آکادمی این تیم فعالیت داشت متوجه یکسری خلاف‌هایی شد که در آکادمی صورت می‌گرفت و این ماجرا را به گوش مدیرعامل و حتی اعضای هیات مدیره استقلال رساند اما بی‌تفاوتی آنها نسبت به این ماجرا پای برومند را به کمیته اخلاق کشاند. در آن روزها که پرونده جعل امضا و مهر باشگاه استقلال در اتاق تورک رییس کمیته اخلاق بررسی می‌شد، برومند با حضور در اتاق او به‌عنوان فرد مطلع تمام ماجرای خلاف‌های آکادمی استقلال را تشریح کرد اما خیلی طول کشید تا تورک و دستیارانش با بررسی پرونده آکادمی استقلال رای خود را صادر کنند و حالا نتیجه تصمیم رییس کمیته اخلاق محرومیت سنگین برای افرادی است که پای آنها در این ماجرا گیر است. ماجرای محرومیت مدیرعامل و رییس آکادمی استقلال بهانه‌ای شد تا به سراغ برومند برویم و از زبان او ماجرا را واکاوی کنیم

 

*سرانجام تلاش‌های شما ثمر داشت و خاطیان پرونده آکادمی محروم شدند.

کاملا مشخص بود که در آکادمی استقلال خلاف‌هایی صورت گرفته است، اما کمیته اخلاق دیر اقدام کرد یعنی در حقیقت دیر حکم خود را صادر کرد. شاید هم نیاز به بررسی‌های بیشتر بود. این مساله می‌تواند زنگ خطری برای افرادی باشد که قصد دارند در آکادمی استقلال مشغول به کار شوند. آنها متوجه می‌شوند که نظارتی هست و باید مراقب کارهای خود باشند.

 

*برای مخاطب فوتبال توضیح می‌دهید ماجرای پرونده آکادمی استقلال چه بود و چطور پای شما به این پرونده باز شد تا به‌عنوان فرد مطلع در کمیته اخلاق حاضر شده و حقایقی را منتشر کنید؟

 مطمئنا چند قضیه متفاوت بوده و کمیته اخلاق برای موضوعات مختلف این دو نفر را اینطور محروم کرده است اما ماجرا از این قرار بود که یک روز متوجه شدیم یک بازیکن بدون اطلاع ما اسمش در تیم جوانان استقلال رد شده است، جست‌وجو کردیم که در این فاصله این بازیکن سر از تیم امیدها در آورد. با جست‌وجوهای ما مشخص شد زمانی که افتخاری مدیرعامل وقت استقلال در ایران حضور نداشته امضا او را جعل کرده‌اند و همچنین با جعل مهر باشگاه استقلال این بازیکن را اضافه کردند که همان زمان این موضوع را به حراست وزارت ورزش اطلاع دادیم و بعد هم کار به کمیته اخلاق کشیده شد.

 وقتی پرونده به کمیته اخلاق رفت و مورد بررسی قرار گرفت، من هم به‌عنوان فرد مطلع در این کمیته حاضر شدم و یکسری اطلاعات را در اختیار آنها قرار دادم.

 

*در آن زمان مگر آقای افتخاری در جریان این تخلف قرار نگرفت، چرا هیچ واکنشی نشان نداد؟

 نمی‌دانم. فکر می‌کنم مهم‌ترین مشکل ایشان سوء مدیریت بود وگرنه بعید می‌دانم که در جریان خلاف‌های رییس آکادمی بود.

 

*یعنی ایشان را مقصر این ماجرا نمی‌دانید؟

 گفتم بعید است ایشان دستی داشته باشند و نمی‌توانم گناه‌شان را بشورم. فقط مدیریت ضعیفی داشت که این اتفاق افتاد.

 

*اما حالا کمیته اخلاق ایشان را هم محروم کرده است.

 به نظر من این درست نیست که این افراد فقط محروم شوند. البته منظورم رییس سابق آکادمی استقلال است. بلکه آنها باید پول‌هایی که خورده و برده‌اند را بیاورند پس بدهند.

 

*اما مدیران استقلال در این اتفاق کم مقصر نیستند چون که آنها صادق ورمزیار را به‌عنوان رییس آکادمی انتخاب کردند که پیشینه محرومیت به دلیل تبانی داشت.

 بله متاسفانه این اتفاقات نادر انگار فقط در باشگاه ما رخ می‌دهد. این نکته را هم بگویم که وکیل صادق ورمزیار هم کم مقصر نبود. محسن بزرگی رییس سابق کمیته انضباطی استقلال در این پرونده‌ها دخیل بود و باعث طولانی شدن زمان رای کمیته اخلاق این فرد شد. نمی‌دانم این آدم چطور سر از باشگاه استقلال در آورده بود.

 

*بزرگی همانطور که گفتید وکیل ورمزیار بود و بالاخره وظیفه‌اش دفاع بوده، تخلف او در این میان چیست؟

 اشتباه نکنید او بازیکنان را تهدید می‌کرد و با تهدیدهای او کسی نمی‌توانست حرفی بزند. بزرگی در این ماجرا کاملا دخیل بود. البته این را هم بگویم ماجراهای آکادمی استقلال انگار تمامی ندارد.

 

*چرا؟

 جدیدا شنیدم اجازه ندادند تا محمد نوازی وارد آکادمی شود. واقعا جای تاسف دارد. محمد مومنی رییس فعلی آکادمی استقلال فرد خوب و سالمی است اما نمی‌دانم چرا حرمت پیشکسوتان را ندارد.

 

*این مشکل شامل همه بخش‌های استقلال می‌شود. اخیرا فایل صوتی مجیدی پخش شده که به آقای مظلومی توهین کرده. اینها نشان می‌دهد هیچ چیز در باشگاه استقلال سر جای خودش نیست.

 باید در تمام سطوح باشگاه استقلال بررسی‌هایی صورت بگیرد. این خیلی زشت است که ماجراهایی که در یک خانواده اتفاق می‌افتد به بیرون درز پیدا کند.

 

*بحث دیگری که این روزها در استقلال وجود دارد جدایی دروازه‌بانان استقلال است. حتی گفته شد که حسینی با پرسپولیسی‌ها صحبت کرده.

 استقلال دو دروازه‌بان خوب دارد که باید با هر ترفندی شده آنها را حفظ کند. نباید با دل هواداران این قدر بازی شود. جدایی بازیکنانی در این حد و اندازه یعنی اینکه هواداران و خواسته‌شان نادیده گرفته شود.

 

*اما رییس هیات مدیره استقلال تایید کرده که رحمتی به پدیده انتقال پیدا می‌کند.

 این وظیفه هیات مدیره استقلال نیست در این مباحث شرکت کند. مربی بازیکن انتخاب می‌کند. این اشتباه محض است که بازیکنی در حد و اندازه‌های رحمتی به این راحتی از استقلال برود.

 

*اینطور که گفته می‌شود بهزاد غلامپور قرار است مربی دروازه‌بانان استقلال شود، نظر شما چیست؟

 واقعا متاسفم که باشگاه استقلال فردی را به این تیم می‌آورد که هیچ تعصبی نسبت به باشگاه‌ استقلال ندارد. همین آقا در تیم پرسپولیس کار کرده و جلوی استقلال مشت‌هایش را گره کرده است. چرا فردی که مشت‌هایش را برای استقلال گره می‌کند باید به این تیم بیاید. فقط تاسف می‌خورم.

 

*با شما صحبتی در زمینه آمدن به استقلال نشده؟

 نه. من هشت سال در تیم استقلال زحمت کشیدم برای این تیم محروم شدم و کتفم شکست. حالا نوبت آنها است که قدر این زحمت‌ها را دانسته و من را به استقلال بیاورند. من که نمی‌توانم بگویم که من را به استقلال بیاورید آنها باید به افراد متعصب استقلال بها دهند.

 

*نظرتان در مورد آمدن استراماچونی به استقلال چیست؟

 شناختی از ایشان به صورت دقیق ندارم اما شنیدم مربی متوسطی است و با پایه‌ها کار کرده اما به شخصه اعتقاد دارم کسی که با پایه‌ها کار کرده مربی با دانشی است و می‌تواند به تیم کمک کند.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.