2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ساعت پخش و تکرار سریال عروس تاریکی یا بوی باران + خلاصه داستان و بازیگران

ساعت پخش و تکرار سریال عروس تاریکی یا بوی باران + خلاصه داستان و بازیگران

با نگاهی به آثار معظمی در مقام كارگردان به نظر می‌رسد عروس تاریكی یا بوی باران تاكنون بزرگ‌ترین پروژه‌ای است كه او پشت دوربین آن قرار گرفته است، اثری كه این كارگردان نسبت به نتیجه آن ابراز رضایت می‌كند.

دوات آنلاین-سریال عروس تاریکی یا بوی باران از آن دست سریال‌هایی است که با داستان جذابش می‌تواند مخاطبان را جذب کند. ضمن این که در این سریال ترکیبی از بازیگران حرفه ای و کهنه کار و بازیگران تازه دور هم جمع شده اند.

 

ساعت پخش و تکرار

سریال عروس تاریكی یا بوی باران به كارگردانی محمود معظمی كه تصویربرداری‌اش از مهر 96 آغاز شد، ساعت 22 و 15 دقیقه روی آنتن شبكه یك سیما می‌رود و  شما می‌توانید روز بعد ساعت 15 و 30 دقیقه شاهد تکرار و بازپخش آن باشید.

 

عروس تاریکی یا بوی باران چند قسمت است

نگارش فیلمنامه این مجموعه را عباس نعمتی و تهیه‌کنندگی آن را هم محمدرضا تخت‌كشیان بر عهده دارد. نعمتی پیش از این سریال‌های اولین انتخاب، نون و ریحون،‌ آرماندو و چند اپیزود از مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را نوشته و تخت‌كشیان نیز آثار سینمایی و تلویزیونی چون شیدا، زندگی با چشمان بسته، ‌یتیم‌خانه ایران،‌ كاكتوس، قرارگاه مسكونی و كلاه پهلوی را تهیه كرده است.

 

این سریال قرار است قصه‌اش را در حدود 75 قسمت تعریف كند و در حالی كه به گفته تهیه‌كننده آن حدود یك ماه تا پایان كار این طرح مانده است، به صورت شبانه از شبکه یك سیما پخش می‌شود.

 

آنچه برای مخاطبان جذاب به نظر می‌رسد، فهرست بلند بالا و تركیب جذاب هنرپیشگان آن است؛ عروس تاریكی بازیگران پیشكسوت و جوانی را گرد هم آورده است كه غالبا از چهره‌های شناخته شده هستند. در ادامه نگاهی به قصه، عوامل و دیگر ویژگی‌های این سریال انداخته و درباره آن با تهیه‌كننده و برخی نقش‌آفرینانش گپ زده‌ایم.

 

كارنامه آقای كارگردان

محمود معظمی، كارگردان عروس تاریكی در كارنامه كاری‌اش تجربه بازیگری، منشی صحنه بودن و كارگردانی دارد.

 

او تله فیلم سرشاخ، چند قسمت از مجموعه تلویزیونی شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و همچنین سریال‌های شیوع، فاخته و تكیه بر باد را ساخته است.

 

با نگاهی به آثار معظمی در مقام كارگردان به نظر می‌رسد عروس تاریكی تاكنون بزرگ‌ترین پروژه‌ای است كه او پشت دوربین آن قرار گرفته است، اثری كه این كارگردان نسبت به نتیجه آن ابراز رضایت می‌كند.

 

بازیگران سریال عروس تاریكی یا بوی باران

عروس تاریكییا بوی باران  مجموعه‌ای از بازیگران چهره و شناخته شده را گرد هم آورده است‌، بازیگرانی از نسل‌های مختلف كه به گفته تخت‌كشیان همگی را می‌توان نقش‌های اصلی سریال به حساب آورد. این تعداد هنرپیشه در كنار همدیگر شائبه اپیزودی بودن این سریال‌ را به وجود می‌آورد، اما تهیه‌كننده‌اش در پاسخ می‌گوید، این درام اجتماعی از ابتدا تا انتها یك قصه را دنبال می‌كند.

 

رویا نونهالی، رضا كیانیان، نرگس محمدی، شهرزاد كمال‌زاده، فریبا كوثری، سپیده خداوردی، حمیرا ریاضی، سیدمهراد ضیایی، مهوش صبركن، مهدی سلوكی، مریم كاویانی، فخرالدین صدیق شریف، رحمان باقریان، شهاب شادابی، ساناز سعیدی، آزاده ریاضی، شمسی فضل‌اللهی، آزیتا تركاشوند،‌ مهسا هاشمی، محمدرضا هاشمی، سعید رضایی و... بازیگران این سریال هستند.

 

مرجان، یك شخصیت خاكستری

شهرزاد كمال‌زاده، بازیگر عروس تاریكی كه پیش از این تجربه كار كردن با معظمی در سریال شاید برای شما اتفاق بیفتد را دارد، از همكاری با او ابراز رضایت كرده و پیشتر به جام‌جم گفته است: «آقای معظمی در كار سختگیر است اما در عین حال برای بازیگر فضایی باز را جهت بیان نظرهایش به وجود می‌آورد و از ایده‌هایی كه در چارچوب نقش باشد و به بهبود آن كمك كند استقبال می‌كند.» این بازیگر بر این باور است ساختار سریال عروس‌تاریكی و اتفاقاتی كه در قصه آن پیش می‌آید، می‌تواند مخاطب را جذب كند. او درباره نقش مرجان هم بیان كند: «او یك شخصیت خاكستری است كه در ظاهر سعی می‌كند به شخصیت اصلی قصه كمك كند اما در واقع پشت این ماجرا، مسائل دیگری وجود دارد.»

 

 

سیاوش در تاریكی

كارنامه هنری رضا كیانیان پربار است. او در نوشتن و عكاسی دست دارد اما عمده شهرت و فعالیتش در عرصه بازیگری،‌ آن هم در سینما است. او سال‌هاست در آثار تلویزیونی نیز حضور دارد و از میان آنها آپارتمان، شلیك نهایی، سرنخ، كیف انگلیسی، روزگار قریب، مختارنامه و كیمیا مهم‌ترین سریال‌هایی هستند كه او در آنها به ایفای نقش پرداخته است. آخرین حضوری كیانیان در تلویزیون به سال 97 و سریال زندگی نو بازمی‌گردد،‌ سریالی كه چندان دیده نشد. او حالا با نقش سیاوش در سریال عروس تاریكی به این رسانه بازگشته است. نقش اصلی و ظاهرا دشواری كه به نظر می‌رسد برای این بازیگر و درخشیدن دوباره او در تلویزیون نوعی چالش محسوب می‌شود.

 

خواب و بیداری سیمین

رویا نونهالی گرچه كار در عرصه بازیگری را سال 62 و با نقش‌آفرینی در تئاتر آغاز كرده اما پس از سال‌ها بازی در سینما و كسب جایزه از جشنواره فیلم فجر،‌ با تله‌تئاتر «تله‌موش» به قاب سیما آمد و با نقش متفاوت و ساختارشكنانه ناتاشا در سریال خواب و بیدار ساخته مهدی فخیم‌زاده به چهره‌ای شناخته‌شده برای مردم بدل شد.

 

نونهالی بعد از این تجربه موفق، بازی در آثار تلویزیونی را ادامه داد و در مجموعه‌های تلویزیونی هم‌نفس، ساعت شنی،‌ ساختمان 85،‌ سایه‌روشن و زاویه هفتم نقش‌آفرینی كرد. او این روزها یكی از اعضای گروه داوران برنامه عصر جدید و مورد توجه مخاطبان سیما است. هم‌زمانی پخش برنامه و بازی او در یكی از نقش‌های اصلی سریال عروس تاریكی، تیغ دولبه‌ای است كه هم فرصت بیشتر دیده شدن را به او می‌دهد و هم می‌تواند باورپذیری نقش را برای مخاطبانی كه او را در قامت مجری در عصر جدید می‌بینند، دشوار كند.

 

خلاصه داستان سریال عروس تاریکی یا بوی باران

آنچه در خلاصه این قصه آمده،‌ حاكی از آن است كه عروس تاریكی داستان زندگی سیاوش و سیمین، زوج میانسالی را نشان می‌دهد كه در كشاكش و تلاش برای سرپا‌نگهداشتن زندگی و فائق آمدن بر مشكلاتشان به سر می‌برند. این سریال روایت گمشده‌هایی است كه انسان‌ها در زندگی‌شان جست‌وجو می‌كنند.

 

رضا كیانیان نقش سیاوش را بازی می‌كند،‌ پدری كارخانه‌دار كه كارخانه را رها كرده و به دنبال كار خیر رفته است، اما بعد از مدتی دوباره سر‌كارش بازمی‌گردد و تلاش می‌كند اوضاع به هم ریخته خانواده‌اش را سر و سامان دهد. او كه از همسرش‌ سیمین با بازی رویا نونهالی جدا زندگی می‌كند،‌ تصمیم می‌گیرد ارتباط خود را با او از سر بگیرد.

 

این خلاصه اما تمام قصه عروس تاریكی نیست و این سریال چند قصه را در كنار هم و مرتبط با یكدیگر جلو می‌برد. در قصه عروس تاریكی پنج خانواده حضور دارند. ساناز سعیدی نقش فرشته عروس‌ناكام را بازی می‌كند.

 

نرگس محمدی نقش ترانه، سید مهرداد ضیایی نقش رستگار یك مامور قانون، حمیرا ریاضی نقش یك وكیل به اسم زارع،‌ مریم كاویانی نقش سمیه و مهدی سلوكی هم نقش پیمان را ایفا می‌كنند. شهرزاد كمال‌زاده نیز به نقش مرجان جان می‌بخشد.

 

 تلخكامی عروس تاریكی

یكی از حوادث تلخ عروس تاریكی یا بوی باران، درگذشت لوون هفتوان، بازیگر این مجموعه در روز 19‌اسفند 97 بود. این بازیگر كه پیش‌تر او را در آثار سینمایی چون دراكولا‌، پرویز و یك دزدی عاشقانه دیده بودیم می‌خواست نخستین‌ حضورش در اثری تلویزیونی را رقم بزند اما اجل مهلت نداد. تخت‌كشیان این حادثه را برای جام‌جم این‌گونه شرح می‌دهد: «لوون قرار بود اولین سكانس خود در این مجموعه را بازی كند و این صحنه‌ای بود كه از قضا طبق قصه، در آن نیروهای اورژانس حضور داشتند. پیش از آغاز كار، او احساس ناراحتی می‌كرد و برای همین به بیمارستان منتقل و فردای آن روز فوت شد.»

 

با فوت این بازیگر، نقش او به سید مهرداد ضیایی سپرده شد؛ بازیگری كه پیش از این نیز با نقشی دیگر در سریال عروس تاریكی حضور داشت اما حدود یك ماه پس از فوت هفتوان با تغییر شخصیتی كه آن را ایفا می‌كند، جایگزین همكارش شد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.