2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
قتل زن مطلقه با روابط مرموز
قاتل هرگز شناسایی نشد

قتل زن مطلقه با روابط مرموز

یک مظنون:من با لاله تماس نگرفته‌ام. او زنی بود که من و بسیاری از دوستانم می‌شناختیمش و با او ارتباط داشتیم.

دوات آنلاین-با حکم دادگاه دیه زن جوانی که 9 سال قبل به طرز مشکوکی در یک خانه متروکه کشته شده‌ است به دلیل پیدا نشدن عامل قتل از بیت المال پرداخت می‌شود.

 

به گزارش دوات آنلاین 9 سال قبل مردی به ماموران گزارش داد زنی جوان در خانه‌اش به قتل رسیده‌ است. این مرد گفت: من مدتها بود که خانه را ترک کرده‌ بودم وجای دیگری زندگی می کردم. خانه خالی مانده‌ بود تا اینکه همسایه ها با من تماس گرفتند و گفتند خانه‌ام تبدیل به پاتوق معتادان شده و برای همسایه ها مزاحمت ایجاد می‌کند. وقتی برای سرکشی به آنجا رفتم جسد زنی را دیدم که در خانه افتاده‌ است.

 

با حضور ماموران در محل تحقیقات نشان داد که این زن با ضربات متعدد چاقو جانش را از دست داده‌ و یک گوشی تلفن همراه هم کنار او جا مانده است.

 

بررسی‌های تلفن همراه نشان داد او شب حادثه 30 تماس از یک فرد داشته‌ است. البته پلیس متوجه شد این زن با افراد غریبه دیگری هم ارتباط داشت. پلیس تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد و در این تحقیقات هرچند نتوانست خانواده اولیای‌دم را پیدا کند اما متوجه شد مقتول زنی 30 ساله به نام لاله است و به تنهایی زندگی می‌کرد.

 

سه مرد در این پرونده شناسایی و بازداشت شدند. در تحقیقات از آنها مشخص شد هرسه مرد همدیگر را می‌شناسند و با لاله هم ارتباط داشتند. آنها گفتند: لاله با ما و دوستانمان ارتباط داشت اما نمی‌دانیم چه کسی او را کشته‌ است. اوتنها زندگی می‌کرد و با پولی که از ما می‌گرفت مخارجش را تامین می‌کرد.

 

پلیس به عنوان مظنون اصلی مردی افغان به نام نظیر را که 30 با از تلفن همراه او با لاله تماس گرفته شده‌ بود بازداشت کرد. این مرد گفت:من با لاله تماس نگرفته‌ام. او زنی بود که من و بسیاری از دوستانم می‌شناختیمش و با او ارتباط داشتیم ضمن اینکه ما زندگی گروهی داریم و در یک ساختمان همگی با هم زندگی می‌کنیم ممکن است کسی از تلفن همراه من با او تماس گرفته باشد. من یک شب خوابیدم و صبح که بیدار شدم متوجه شدم همه شارژ گوشی‌ام تمام شده‌ و فکر می‌کنم یکی از هموطنانم این کار را کرده‌ است.

 

هرچند این مرد منکر همه چیز بود اما کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. متهم یکبار دیگر پای میز محاکمه رفت او اتهام قتل را رد کرد اما دادگاه با توجه به درخواست دادستان و مدارک موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کرد. رای صادره در دیوان عالی کشور نقض شد چرا که دیوان بر این اعتقاد بود که مدارک علیه متهم کافی نیست ضمن اینکه مشخص نشده چه منبعی تفاضل دیه را می‌پردازد.

 

وقتی حکم پرونده نقض  شدو به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران برگشت زنی به دادگاه مراجعه کرد و مدعی شد  لاله دختر اوست. این زن گفت: دخترم سالها قبل ازدواج کرد و به تهران رفت بعد از مدتی برگشت و گفت طلاق گرفته‌ است. ما از او خواستیم پیش ما بماند. قبول نکرد و دوباره به تهران رفت و دیگر از او خبر نداشتیم تا اینکه مدتی قبل پسرم برای انجام کاری به ثبت احوال رفته بود که متوجه شدیم دخترم فوت شده‌ است.

 

این زن درخواست دیه کرد و گفت قصاص نمی‌خواهد.

 

هرچندمدارکی که ادعای این زن را ثابت کند در ابتدا وجود نداشت اما تحقیقات علمی ماموران نشان داد این زن واقعا مادر لاله است. این در حالی بود که نواقصی که دیوان عالی کشور عنوان کرده‌ برطرف شد و پرونده دوباره به دادگاه ارسال و این بار متهم از قتل تبرئه شد.

 

 مادر لاله  با تبرئه تنها متهم پرونده گفت 9 سال از مرگ دخترم می‌گذرد و من درخواست صدور حکم دیه از بیت المال را دارم.

 

دادگاه نیز با بررسی دقیق پرونده این درخواست را قبول کرد و حکم برپرداخت دیه از بیت المال صادر شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.