2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سرقت‌های سینمایی برای خوش‌تیپی

سرقت‌های سینمایی برای خوش‌تیپی

چند ماه قبل در حال تماشای فیلم خارجی بودم كه قهرمان داستان كه مرد جوانی بود با همین شگرد از افراد سالخورده و كم سواد كلاهبرداری می‌كرد. ایده سرقت را از روی فیلم برداشتم.

دوات آنلاین-25 هزار تومان وجه دستی بهانه‌ای بود تا مرد جوان نقشه كلاهبرداری‌هایش را از افراد سالمند مقابل دستگاه خودپرداز اجرا كند. ماموران پلیس مترو با شكایت مرد سالمندی رسیدگی به این پرونده را آغاز كردند.

 

مرد سالمندش در رابطه با سرقتی كه از او صورت گرفته بود گفت: مقابل دستگاه خودپرداز ایستاده بودم تا پول بگیرم كه مرد جوانی به من نزدیك شد.  او گفت كه همسرش نیاز فوری به پول دارد. او از من خواست 25 هزار تومانی كه همراهش بود را بگیرم و در برابر، 25 هزار تومان را به حساب همسرش كارت به كارت كنم.  مرد سالمند ادامه داد: مبلغ پول زیاد نبود و از طرفی به نظرم آمد او مشكل دارد و دلم برایش سوخت. از آنجا كه به خاطر كهولت سن و كم سوادی نمی‌توانم انتقال وجه انجام دهم، از خود مرد جوان خواستم انتقال وجه را انجام دهد.  او هم بعد از انتقال وجه از من تشكر كرد و با دادن 25 هزار تومان  رفت.  بعد از رفتن مرد جوان، پیامكی كه از بانك آمده بود را دیدم كه متوجه شدم او به جای 25 هزار تومان 250 هزار تومان از حساب من برداشت كرده است.

 

كلاهبرداری‌های سریالی

درحالی كه تحقیقات از سوی ماموران مترو برای شناسایی و دستگیری مرد كلاهبردار ادامه داشت، ماموران در ادامه تحقیقات با شكایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی شكایت‌ها، مردان و زنان میانسال و سالخورده توسط مرد جوانی مورد كلاهبرداری قرار گرفته بودند. سارق جوان به بهانه انتقال 25 هزار تومان به سوژه‌هایش نزدیك می‌شد و به جای 25 هزار تومان، مبلغ 250 هزار تومان از حسابشان برداشت می‌كرد. باتوجه به این‌كه شگرد و شیوه سرقت‌ها شبیه هم بود و از طرفی طبق اظهارات مالباختگان تمامی سرقت‌ها توسط پسر جوانی با شلوار لی و كاپشن مشكی صورت گرفته بود، این احتمال مطرح شد كه سرقت‌ها توسط یك نفر صورت گرفته است.

 

گشت نامحسوس

سرقت‌ها و اجرای نقشه كلاهبرداری در متروی امام خمینی صورت گرفته بود و به همین دلیل ماموران به صورت نامحسوس در اطراف دستگاه‌های خودپرداز مترو قرار گرفتند.

 

در حالی كه ماموران در اطراف دستگاه عابر بانك در حال گشتزنی بودند به مرد جوانی با مشخصات متهم پرونده مشكوك شدند. آنها مرد جوان را زیر نظر گرفتند و اجازه دادند نقشه اش را اجرا كند. بعد از اجرای نقشه مرد جوان، آنها مالباخته را كه زن میانسالی بود و روحش هم از ماجرا خبر نداشت، همراه متهم جوان به مقر پلیس بردند.

 

با بررسی حساب زن میانسال مشخص شد مثل سرقت‌های قبلی 250 هزار تومان در ازای دریافت 25 هزار تومان پول از حساب مالباخته به حساب مرد جوان واریز شده است. به این ترتیب آخرین پولی كه شهرام- متهم جوان-كلاهبرداری كرده بود به حساب مالباخته برگردانده شد و مرد جوان به سرقت اعتراف كرد.

 

به خاطر شیك‌پوشی

او در اعترافاتش گفت: آرایشگر هستم و همیشه سودای پول و پوشیدن لباس‌های مارك و گرانقیمت دارم. همیشه دلم می‌خواست خوش پوش باشم و برای همین تصمیم گرفتم از هر راهی شده، پولدار شوم. چند ماه قبل در حال تماشای فیلم خارجی بودم كه قهرمان داستان كه مرد جوانی بود با همین شگرد از افراد سالخورده و كم سواد كلاهبرداری می‌كرد. ایده سرقت را از روی فیلم برداشتم و از حدود چهار ماه قبل سراغ دستگاه‌های خودپرداز متروی امام خمینی رفتم. این ایستگاه را انتخاب كردم چون ایستگاه اصلی بود و افراد زیادی به آنجا تردد داشتند. با دیدن افرادی كه ناتوان و پیر بودند سراغ آنها می‌رفتم. به این بهانه كه همسرم به پولی نیاز دارد و من كارت عابر بانكم را در خانه جا گذاشته‌ام، از آنها می‌خواستم 25 هزار تومان نقدی كه همراه دارم را بگیرند و درعوضش 25 هزار تومان پول به حساب همسرم واریز كنند. آنها هم قبول می‌كردند و از آنجا  كه برایشان انتقال وجه سخت بود، این كار را خودم انجام می‌دادم و به جای 25 هزار تومان، 250 هزار تومان به حسابم واریز می‌كردم. سرهنگ علی راقی،‌ رئیس پلیس متروی تهران بزرگ گفت: متهم تا‌كنون از 35 نفر به این شیوه و شگرد كلاهبرداری كرده و مبلغ كلاهبرداری 25 میلیون تومان شده است. تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی این متهم ادامه دارد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.