2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
افزایش قدرت باروری مردان با رژیم غذایی مدیترانه‌ای

افزایش قدرت باروری مردان با رژیم غذایی مدیترانه‌ای

شیوه زندگی برباروری مردان موثر است. رژیم غذایی، وزن بدن، میزان ورزش، استرس ، مصرف سیگار و مواد مخدر از جمله این عوامل است.

دوات آنلاین-به طورمعمول وقتی صحبت از ناباروری زوج ها می شود، ناخودآگاه  همه نگاه ها به سمت زنان معطوف می شود، درحالی که ممکن است این مشکل مربوط به مردان باشد. بررسی ها نشان می دهد، دلیل 40 تا 50 درصد ناباروری ها، مردان هستند. مشکلات باروری مردان شامل تعداد کم اسپرم و سطح پایین تستوسترون است. آقایان توجه کمتری به مراقبت های بهداشتی و پزشکی خود می کنند درحالی که زنان در طول زندگی بارها تحت معاینه و مراقبت قرارمی گیرند.

 

تاثیر شیوه زندگی مردان بر باروری

شیوه زندگی برباروری مردان موثر است. رژیم غذایی، وزن بدن، میزان ورزش، استرس ، مصرف سیگار و مواد مخدر از جمله این عوامل است.  محققان معتقدند مصرف سیگار، تغذیه نامناسب ونداشتن فعالیت بدنی با میزان اسپرم ، تحرک و مورفولوژی اسپرم و حتی سقط جنین مرتبط است . بیش از هرچیز مردان باید به این نکته توجه داشته باشند که شیوه زندگی آن ها نه تنها بر قدرت باروری شان تاثیرمی گذارد بلکه به طور مستقیم بر سلامت آینده فرزندشان هم موثراست ، چیزی که کمتر جدی گرفته می شود .

 

چاقی چگونه بر باروری مردان تاثیر می گذارد؟

 به احتمال زیاد شما هم متوجه شده اید که مردان چاق قدرت باروری کمی دارند یا نابارور هستند .به گزارش سی ان ان،  دکتر پائولا، متخصص غدد درون ریز مرکز باروری دانشگاه کلمبیا دلیل این موضوع را افزایش چربی شکمی می داند که بر دمای بیضه ها تاثیر می گذارد وعلاوه بر آن با تغییراتی در تولید هورمون جنسی و پروتئین مرتبط با آن نقش ایفا می کند و باعث اختلال این روند می شود. چاقی با تغییرات ژنتیکی که برباروری ، رشد جنین  و نتایج حاملگی تاثیر می گذارد، همراه است.

 

 ازجمله این تغییرات تکه شدن دی ان ای اسپرم است .کاهش وزن به طورواضح  نتایج بهبود پارامترهای مایع منی را نشان می دهد. برای این منظور رژیم غذایی مدیترانه توصیه می شود. این رژیم، کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد.

 

در الگوهای آزمایشگاهی

تغییرات ازطریق دی ان ای اسپرم که در معرض چاقی و مواد مخدر قرار دارد، منتقل می شود و احتمال افزایش ابتلا به سرطان، تاثیربر رفتارکودک  و نقص نوزاد را به همراه دارد .

 

دلایل زنانه‌تر شدن اعتیاد

نتایج این پژوهش، همسو با پژوهش‌ های پیشین نشان داد که زنانه‌تر شدن اعتیاد از هفت مضمون فرعی و دو مقوله اصلی امنیت نداشتن زن در خانواده و هم‌خانگی زوج مصرف‌کننده تأثیر پذیرفته است.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.