2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
قتل فجیع دوست صمیمی به‌دلیل حسادت به ثروتش
حکم قصاص قاتل تایید شد

قتل فجیع دوست صمیمی به‌دلیل حسادت به ثروتش

متهم: بعد از اینکه مازیار با شلیک گلوله زخمی شد حسام با چاقو ضرباتی بر گردن و بدن مقتول وارد کرد و البته من هم یک ضربه به شکم او زدم.

دوات آنلاین-دو جوان که به خاطر حسادت به ثروت دوستشان او را به به قتل رسانده‌اند با تشخیص دادگاه به قصاص و زندان و دیه محکوم شدند و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

 

به گزارش دوات آنلاین سال 93 مردی به ماموران گزارش داد برادر جوانش گم شده‌ است. این مرد گفت: برادرم مازیار از خانه خارج شده و تلفن همراهش هم خاموش است خبری از او نداریم.

 

وقتی مرد شاکی مشخصات ماشین برادرش را داد پلیس متوجه شد پژوی مدل بالای مقتول در یکی از شهرستانهای اطراف تهران رها شده‌ است. در گزارشی که ماموران بعد از بازرسی از ماشین نوشتند آمده‌ بود که چرخ‌های جلوی ماشین باز و سرقت شده‌ است.

 

ساعاتی بعد ماموران اعلام کردند جسد یک جوان را که به طرز فیجعی به قتل رسیده‌ است در کانال آب پیدا کرده‌اند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی و شناسایی آن توسط برادر مازیار تحقیقات وارد فاز جدیدی شد.

 

ماموران متوجه شدند این جوان ساعاتی قبل از گم‌شدن با دو دوستش به نام‌های حامد و حسام قرار  ملاقات داشت. وقتی ماموران این دو جوان را شناسایی و بازداشت کردند آنها به قتل مازیار اعتراف کرده و گفتند به دلیل حسادتی که به پول او داشتند چنین کاری کرده‌اند.

 

حسام به پلیس گفت: چند سال قبل با مازیار در یک کافه در شمال تهران آشنا شدم و با هم ارتباط خوبی داشتیم. او پسر ثروتمندی بود با اینکه اخلاق خوبی داشت اما من به او حسادت می‌کردم تا اینکه درباره او با حامد صحبت کردم و قرار شد اموالش را سرقت کنیم. با او قرار گذاشتیم تا به خانه عموی من برویم. کلید خانه عمویم که خانه ییلاقی بود را گرفتم. مازیار سر قرار حاضر شد و بعد از اینکه با هم قرار گذاشتیم سوار ماشین مازیار شدیم و در نزدیکی خانه عمویم با تفنگی که خریداری کرده‌ بودم به سمت مازیار شلیک کردم و بعد هم با حامد ضربات دیگری بر بدن او وارد کردیم و کارتهای بانکی و پول نقد و تلفن همراه و ماشینش را سرقت کردیم.

 

این درحالی بود که ماموران در زمان بازداشت این دو جوان 4000 دلار هم کشف کرده‌ بودند. حسام درباره این دلارها گفت: ما از یک دوست من 10 هزار دلار سرقت کرده‌ بودیم که همه را خرج کردیم و 4 هزار دلار آن مانده بود.

 

حامد نیز در بازجویی‌ها وارد کردن ضربات به مقتول را قبول کرد و گفت: بعد از اینکه مازیار با شلیک گلوله زخمی شد حسام با چاقو ضرباتی بر گردن و بدن مقتول وارد کرد و البته من هم یک ضربه به شکم او زدم اما حسام ضربات دیگری هم با آجر به او زد.

 

بعد از پایان گفته‌های متهمان و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران رفت و متهمان محاکمه شدند. در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه آنها خوانده شد و اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.

 

وقتی نوبت به متهمان رسید هر دو علت قتل را حسادت به ثروت مازیار عنوان اما هرکدام دیگری را عامل قتل معرفی کردند. با توجه به مدارک موجود در پرونده قضات وارد شور شدند و حسام را به قصاص و حامد را به اتهام سرقت به 20 سال حبس و 74 ضربه شلاق و هردو متهم را به خاطر جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند.

 

رای صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت اما در نهایت در دیوان عالی کشور  تایید و پرونده متهمان جهت اجرای مراحل قانونی دیگر به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.