2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل وحید رهبانی بازیگر نقش محمد، مامور امنیتی سریال گاندو

بیوگرافی کامل وحید رهبانی بازیگر نقش محمد، مامور امنیتی سریال گاندو

او ابتدا نمایش معرکه در معرکه را که استاد داود میرباقری نوشته است در سال 76 روی صحنه برد و بعد از آن جایگاهش را به عنوان عضوی از خانواده تاتر تثبیت کرد.

دوات آنلاین-وحید رهبانی بازیگر نقش محمد در سریال گاندو که در واقع نقش یک مامور امنیتی را برعهده دارد بیشتر از آن‌که بازیگر باشد کارگردان آن است و بیش از هر چیز در تاتر کار کرده است.

 

وحید رهبانی  1358 در تهران به دنیا آمد اما سال‌های سال در کانادا زندگی کرد. او فارغ التحصیل آموزش بازیگری از دانشگاه یوزرک از تورنتو کانادا است و در کانادا نمایش‌های زیادی را روی صحنه برده اما هیچ وقت از کارش در آنجا راضی نبوده است.

 

وحید رهبانی درباره کار در کانادا گفته است: سال ٢٠٠٧ در یك جشنواره نمایش اجرا می‌كردم و از اتاق فرمان مردم را می‌دیدم. به دستیارم گفتم: «ببین من اینجا تئاتر كار می‌كنم، از فلان روزنامه چهار ستاره گرفته‌ام، فلان منتقد هم تعریف كرده و اینجا هم كه پر از تماشاگر است. ولی نگاه كن اینها مخاطبانی نیستند كه بخواهم با آنها صحبت كنم. » دلم مردمی را می‌خواهد كه در تهران همسایه‌ام هستند و هر روز كنار آنها از مغازه خرید می‌كنم. دلیل برگشتنم همین است؛ ولی فن ماجرا و دموكرات بودن را آموختم. علی (دستیار كارگردان) قبل و بعد از تحصیل در كانادا با من كار كرده بود. وقتی در دوره جدید باهم كار كردیم با تعجب می‌گفت: چقدر خوش اخلاق! همچنین با تئاتر روز جهان آشنا شدم و اساتید بسیار خوبی داشتم. خداروشكر كانادا یك كشور معمولی است. یك گوشه برای خودش افتاده و تئاترش هم همینطور در یك سطح مشخص حركت می‌كند. همیشه سه هفته و نیم تمرین می‌كنند و من یاد گرفتم چطور در این مدت یك نمایش سه پرده‌ای برای اجرا آماده كنم.

 

وحید رهبانی سال 75 وقتی به ایران بازگشت در موسسه هنری استاد حمید سمندریان مشغول به کار  شد و سپس کارگردانی چند نمایشنامه را شروع کرد.

 

او ابتدا نمایش معرکه در معرکه را که استاد داود میرباقری نوشته است در سال 76 روی صحنه برد و بعد از آن جایگاهش را به عنوان عضوی از خانواده تاتر تثبیت کرد.

 

در سال 1377 اولین بار با نمایش دایره گچی قفقازی وارد بازیگری شد و یک سال بعد با سریال خانه ما به کارگردانی مسعود کرامتی وارد قاب تلویزیون شد.

 

وحید در سال 82 با فیلم دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش بازی در سینما را تجربه کرد.

 

اما نام این کارگردان و بازیگر در سال 89 سر زبان‌ها افتاد. او در آن سال نمایش هدا گابلر  را روی صحنه برد که با انتقادات گسترده‌ای مواجه و در نهایت توقیف شد.

 

رهبانی هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است. او هنوز بین ایران و کانادا در رفت و آمد است و  همچنان خودش را بازیگر نمی‌داند. او گفته است: شغل من بازیگری در تلویزیون نیست. گاهی پیش می‌ آید، ولی شغل اصلی من کارگردانی تئاتر است. بازی در تلویزیون برایم تفریح است و اگر کاری را دوست داشتن شاید در آن بازی کنم.

 

 

رهبانی توضیح داده است:به صورت معمول و روتین یکی از کارهای مورد علاقه ام خواندن نمایش نامه است. این متن ها در گوشه ذهنم ثبت و ذخیره می شود و بسته به موقعیت های که برای اجرا برایم مهیا می شود. این متن ها را با سالنی که در اختیارم قرار می گیرد مورد بررسی و آنالیز قرار می دهم

 

او درباره دلیل بازگشت به ایران نیز گفته است: بازگشتم به این دلیل بود كه دلم می‌خواست به كشورم برگردم. احساس می‌كردم به عنوان یك فرد فرهنگی ایرانی، بعد از مدتی آموزش و یادگیری، به قولی صید ماهی جدید، حالا وظیفه‌‌ دارم آنچه به دست آورده‌ام را با افرادی كه قرار است بعد از من وارد این حیطه شوند قسمت كنم.

 

رهبانی همچنین خاطرنشان کرده است: زمانی كه تئاتر را شروع كردم آدم خشمگین، جدی و عصبی بودم. احتمالا به این دلیل كه درختم همچنان بار نداشت. امروز همه گروه امكان اظهارنظر دارد، حتی شاگردی كه مسوول چای ریختن است. من نظر او را جویا می‌شوم و اتفاقا به كار می‌بندم. امكان ندارد هنگام تمرین در گروه ما صدای بلند از یك نفر بشنوید. اینجا همه با عشق كار می‌كنند. حس می‌كنم حال خوب گروه قطعا باید به تماشاگران هم منتقل شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/09/08
کاش دوباره تکرار میکردین هر دو فصل گاندو را تا میاد فصل جدید شروع بشه
ستاره ب 1400/09/11
سلام اقای رهبانی من عاشق فیلم های شماهستم شمادرهمه فیلم هایتان خوش درخشیدیدامیدوارم همیشه زنده وپایدارباشیدوازشمادرخواست دارم به خراسان شمالی روستای تنگه ترکمن بیاییدممنون
Z 1400/06/15
سلام عرض میکنم خدمت شما آقای رهبانی ممنون ازعوامل سریال گاندو واقعا بسیارزیبا وماهرانه نقشهاتون وبازی کردین خیلی ازلحظات سریال با کارهای فوق العادتون همه روشگفت زده کردید واقعا خوشحالم که ایرانی هستم وبه کشورعزیزم افتخارمیکنم ❤️❤️درضمن بسیارمسلط به زبان انگلیسی هستین واین واقعا عالیه امیدوارم همیشه ودرتمامی مراحل زندگیتون موفق باشید
ناشناس 1400/06/08
سلام‌آقای رهبانی واقعا در سریال گاندو خوش درخشیدید امیدوارم هر کجا که هستن زیر سایه خدا همیشه سادوسلامت وموفق باشین ❤❤❤❤❤
ناشناس 1400/02/29
خیییییلی بازیگر توانمندو صادقی هستید گاندو با وجود شخصیت بازی،و تن صدای دلنشین و مردانه و جذاب شما درخشید موفق باشید...بیصبرانه منتظر ادامه گاندو هستیم
حیین زارع 1400/01/15
من بی صبرانه این سریال( گاندو) رادنبال میکنم،انصافا معلوم است خیلی برای عجین شدن در این نقش زحمت کشیدید با ارزوی موفقیت روز افزون شما هنرمندان گرامی
ناشناس 1400/01/15
سلام عرض می‌کنم خدمت آقای وحید رهبانی عزیز و دوست داشتنی. واقعا نقشتون در سریال زیبا گاندو ۱ و ۲ خیلی عالییییییییییی هستش. صدای بسیار زیبا و رسا و دلنشین‌تون زیبایی خیلی خاصی به سریال داده است. این سریال با وجود بازیگری مثل شما دیدنی شد و باعث شده که مخاطبان و ببینده‌های زیادی پای این سریال بشینند و بازی زیبای شما را تماشا کنند. من اولین نقش شما رو در همین سریال گاندو دیدم و واقعاً لذت بردم به امید روزی که سریال گاندو ۳،۴و...ساخته بشه. خیلی دوستتون دارم و از اینجا دستان گرم و پر از مهر و محبتتون رو می‌بوسم♥♥♥♥♥
اسنا 1400/01/14
سلام بر آقای عزیز رهبانی من واقعا بازی شما را در سریال گاندو خیلی دوست دارم واقعا صداتون عالیه ممنون با تشکر
ناشناس 1400/01/14
سلام اقای رهبانی واقعا الگویی به تمام معنایید.اللهی همیشه سلامت و سرافراز باشید
f.j 1400/01/14
اقای رهبانی شما در سریال گاندو محشرید من واقعا از کارتون خوشم اومد امیدوارم در سریال های بیشتری ببینیمتون و امیدوارم گاندو همینجور درست بشه و شما حضور داشته باشید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.