2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طلاق به‌خاطر اسم شوهر

طلاق به‌خاطر اسم شوهر

حرف بدی نمیزنم فقط دوست دارم جلال اسم بهتری داشته باشد. از این اسم خوشم نمی آید حتی از او خواهش کردم که خودش یک اسم انتخاب کند.

دوات آنلاین-سمانه و جلال در همان دوران عقد تصمیم گرفتند راهشان را از هم جدا کنند و پیش از شروع زندگی مشترک طلاق بگیرند، دعوای این زوج بر سر تغییر اسم بود. سمانه از اسم شوهرش راضی نبود و اصرار داشت که او نامش را تغییر بدهد.

 

سمانه شوهرش را با یک اسم دیگر صدا می کرد و همین سرآغاز تمام درگیری های این زوج شد، مرد جوان وقتی در مقابل قاضی دادگاه خانواده تهران قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی اش گفت: یک سال است که با سمانه عقد کرده ام. دوران نامزدی ما به جای این که بهترین دورانمان باشد، به بدترین دوران زندگی ام تبدیل شد، آن هم تنها به خاطر یک موضوع ساده و بی اهمیت؛ من اسمم جلال است و حتی اگر از این اسم راضی نباشم، أما به هر حال چند سال است همه مرا با این نام می شناسند. با این نام زندگی کرده و بزرگ شده ام اما سمانه از وقتی وارد زندگی ام شد اسمم را مسخره کرد. اوایل اهمیتی ندادم، ولی کارش به جایی کشید که برایم اسم انتخاب کرد و به همه می گفت مرا بهنام صدا بزنند، خودش هم مرا به اسم بهنام صدا می زد، در صورتی که من راضی به این موضوع نبودم، ولی سمانه حتى نظر مرا هم نپرسید، خودش برای من تصمیم گرفت و سعی داشت آن تصمیم را عملی کند. من دلم نمی خواهد اسمی که خانواده ام برایم انتخاب کرده اند تغییر دهم، ولی سمانه این مساله را متوجه نمی شود، مرا مجبور به این کار کرده و هر کس را می بیند، می گوید دیگر مرا به اسم جلال صدا نزنند.

 

خیلی از این کارش عصبی می شوم. ما مرتب سر این موضوع با هم درگیر هستیم و سمانه گوشش به این حرفها بدهکار نیست. بدون در نظر گرفتن خواسته من، خودش تصمیم گرفته و توقع دارد که من هم هویتم را به همین راحتی تغییر دهم، خیلی با او صحبت کردم، دعوا کردیم، قهر کردیم، ولی فایده نداشته؛ اگر اسم من تا این اندازه برایش مشکل ساز بود، نباید با من ازدواج می کرد، سمانه با اسم جلال با من آشنا شد و باید مرا با همین اسم می پذیرفت. بهانه گیری هایش منطقی نبود، برای همین تصمیم گرفتیم برای همیشه از هم جدا شویم. ما با هم هیچ تفاهمی نداریم.

 

در ادامه این جلسه همسر این مرد نیز به قاضی دادگاه خانواده تهران گفت: آقای قاضی من حرف بدی نمیزنم فقط دوست دارم جلال اسم بهتری داشته باشد. از این اسم خوشم نمی آید حتی از او خواهش کردم که خودش یک اسم انتخاب کند. ولی او مرتب با من لجبازی کرد و جنجال راه انداخت هیچ وقت اسمش را مسخره نکردم ولی دوست داشتم او اسم بهتری داشته باشد، نمی توانم با این اسم کنار بیایم، دوست دارم با یک اسم دیگر شوهرم را صدا بزنم.

 

این توقع زیادی نیست و جلال این موضوع را بیش از اندازه بزرگ کرده است. آن هم فقط به خاطر  لجبازی بامن؛ در صورتی که می دانم خودش هم بدش نمی آید اسمش را تغییر دهدولی چون من از او خواستم این طور رفتار می کند.

 

در پایان نیز قاضی از این زوج خواست برای حل شدن مشکلشان به مرکز مشاوره مراجعه کنند و از طلاق به خاطر چنین موضوع بی اهمیتی منصرف شوند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/07/07
اسم جلال به این قشنگی .یکی از صفات جلاله خداست .چه زن لوسی
ناشناس 1398/03/15
خیلی هم دلش بخواد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.