2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
این چهره‌های مطرح سیاسی در جهان همسران‌شان را به قتل رساندند

این چهره‌های مطرح سیاسی در جهان همسران‌شان را به قتل رساندند

استیو نان، معاون سابق وزارت خدمات انسانی و بهداشت در ایالت کنتاکی آمریکا در سال ۲۰۰۹ به قتل نامزدش «آماندا رز» محکوم شد.

دوات آنلاین-ماجرایی چون پرونده نجفی فقط محدود به سیاستمداران ایرانی نبوده و در سایر کشور‌های جهان نیز سابقه داشته است.

 

صبح روز سه‌شنبه هفتم خردادماه ۱۳۹۸ میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران، وزیر اسبق علوم و وزیر آموزش‌وپرورش در طبقه هفتم برج آرمیتا واقع در محله سعادت‌آباد تهران با شلیک چند گلوله به قتل رسید.

 

خبر این حادثه در کسری از ثانیه درصدر اخبار رسانه‌های ایران و جهان قرار گرفت و درنهایت عصر همان روز محمدعلی نجفی در حوالی خیابان وحدت اسلامی و در نزدیکی پلیس آگاهی تهران توسط پلیس بازداشت شد. نجفی مدعی شد در حال حرکت به سمت کلانتری بوده و قصد معرفی خود به پلیس آگاهی تهران را داشته تا به قتل همسرش اعتراف کند.

 

قتل همسر دوم نجفی از سوی این سیاستمدار و مسئول رده‌بالای ایرانی اولین و آخرین پرونده قتل در کشور نبوده. البته چنین اتفاقاتی فقط محدود به سیاستمداران و مسئولان ایرانی نیست و در سایر کشور‌های جهان نیز سابقه داشته که سیاستمداران جهان نیز مرتکب چنین جرائم و جنایاتی شده‌اند که در این گزارش به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

استیو نان، معاون سابق وزارت خدمات انسانی و بهداشت در ایالت کنتاکی آمریکا در سال ۲۰۰۹ به قتل نامزدش «آماندا رز» محکوم شد. او که در سال ۲۰۰۶ از همسر اولش جدا شد، با یکی از سیاستمداران بنام آمریکایی، تریل رز ازدواج کرد و به دلیل اختلافات خانوادگی میان این دو دادگاه رای به عدم‌ارتباط این دو برای یک سال داد، اما پس از رای دادگاه استیو نان از سمت خود در وزارت بهداشت و خانواده استعفا داد و چندی بعد نیز جسد آماندا رز ۲۹ ساله در محل اپرا در لگزینکتون کشف شد.

 

کالین تاچر، سیاستمدار کانادایی که به قتل همسر سابقش جوآن گایگر متهم شد. همسر سابق تاچر بعد از چند سال از او جدا شد و بعد از آن با فرد دیگری ازدواج کرد، اما بار‌ها از سوی تاچر مورد آزار و اذیت و سوء‌قصد قرار گرفت که توانست از این ماجرا جان سالم به در ببرد. چند سال بعد از این حوادث جسد گایگر در منزل تاچر پیدا شد و او به جرم قتل همسر سابقش بازداشت شد.

 

استفان سیرل، سیاستمدار سابق بریتانیایی و عضو حزب مستقل انگلیس نیز یکی‌دیگر از سیاستمداران جهان است که در سال ۲۰۱۸ به دلیل رابطه همسرش با نامزد پسرشان او را به قتل رساند.

 

هرچند او پیش از این عنوان کرده بود برای دفاع از خود در مقابل همسرش او را مورد ضربات چاقو قرار داده، اما درنهایت دادگاه بریتانیا او را به‌عنوان قاتل معرفی کرد.

 

گری کاندیت، سیاستمدار سابق آمریکایی و نماینده حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۳ عضو مجلس نمایندگان این کشور بود و به رابطه غیرمشروع و خارج ازدواجش با چاندرا لوی متهم بود. در زمان دوران انتخابات اولیه حزب دموکرات این دختر ناپدید و بالاخره جسدش در یکی از پارک‌های واشنگتن پیدا شد که نتایج تحقیقات پلیس نشان می‌داد این دختر به قتل رسیده است.

 

ساشی تارور، نماینده حزب کنگره در مجلس نمایندگان هندوستان و یکی از دیپلمات‌های ارشد سازمان ملل بود که در سال ۲۰۱۸ به قتل همسرش سوناندا پاشکار متهم شد و جسد همسر او در یکی از هتل‌های لوکس دهلی کشف شد که نتایج کالبدشکافی از مرگ غیرطبیعی و وجود جراحات در بدن مقتول حکایت داشت. براساس تحقیقات پلیس این زن و شوهر پیش از مرگ دعوا و درگیر‌های بسیاری با هم داشتند که درنهایت تارور همسرش را به خودکشی تشویق کرده است.

 

پاپو کالانی، سیاستمدار هندی عضو مجلس نمایندگان ایالت ماهاراشتا و عضو حزب کنگره هندوستان به اتهام قتل یک جوان ۲۳ ساله به حبس ابد محکوم شد.

 

آناند سن یاداو، سیاستمدار هندی و عضو پیشین مجلس نمایندگان ایالت اوتار پرادش به جرم گروگانگیری و قتل در سال ۲۰۰۲ به حبس ابد محکوم شد. براساس گزارش‌های پلیس، او یک دانشجوی ۲۴ ساله رشته حقوق را در سال ۲۰۰۷ گروگان گرفته و به قتل رسانده بود.

 

منبع: فرهیختگان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.