2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ویلموتس با ابهامات فراوان می‌آید

ویلموتس با ابهامات فراوان می‌آید

پذیرفتن ادعای تاج در خصوص عقد قراردادی فدراسیون‌محور زمانی سخت شد که رئیس فدراسیون دو روز بعد از رفتن ویلموتس از ایران برای گرفتن امضای نهایی از او راهی بلژیک شد.

دوات آنلاین-رسانه‌های داخلی در حالی خبر از حضور ویلموتس طی ساعات آینده در تهران را می‌دهند که ابهامات و علامت سؤال‌های فراوانی در خصوص این مربی بلژیکی و نحوه عقد قراردادش وجود دارد. ابهاماتی که فدراسیون نه فقط تا به امروز پاسخ درست و قانع‌کننده‌ای به آن نداده که با تناقض‌گویی‌ها و رفتار دوگانه به آن دامن زده است! حال آنکه تاج مدعی شده بود با درس گرفتن از داستان کی‌روش، قرارداد ویلموتس فدراسیون‌محور است. ادعایی که البته رفتار و گفتار آقایان با آن منافات دارد.

 

پذیرفتن ادعای تاج در خصوص عقد قراردادی فدراسیون‌محور زمانی سخت شد که رئیس فدراسیون دو روز بعد از رفتن ویلموتس از ایران برای گرفتن امضای نهایی از او راهی بلژیک شد. سفری غیرمتعارف که دلایل فراوانی از سوی فدراسیون برای موجه جلوه دادن آن مطرح شد که مهم‌ترین آن حل‌وفصل مسائل مالی از سوی سفارت ایران بود. دلایلی که البته نتوانست اذهان عمومی را قانع کند و شاید به همین دلیل هم بود که فدراسیون مدعی شد قراردادی با ویلموتس امضا نکره و عقد قرارداد جایگزین کی‌روش در تهران خواهد بود. مسئله‌ای که با گفته‌های سفارت ایران در بلژیک منافات داشت.

 

صفحه رسمی سفارت ایران در بلژیک در توئیتی از عقد قرارداد ویلموتس با فدراسیون ایران خبر داد و نوشت: ویلموتس قراردادش را در بروکسل امضا کرده است. قراردادی که تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعتبار دارد. این توئیت نشان از عدم صداقت فدراسیون در خصوص قرارداد سرمربی جدید تیم ملی دارد.

 

عقد قرارداد با ویلموتس هنوز تأیید نشده بود که شایعه‌های جالب توجهی مطرح شد که یکی به بیماری سرمربی جدید تیم ملی برمی‌گشت و دومی به بحث پروازی بودن آن.

 

در خصوص بیماری مرد بلژیکی ادعا شد که قرار است از او تست گرفته شود و خیلی زود در رد این اخبار گفته شد که ویلموتس هیچ‌گونه بیماری ندارد و داستان گرفتن تست و اینکه به چه دلیل مطرح شده به دست فراموشی سپرده شد. حال آنکه همچنان ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، بی‌آنکه پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت کرده باشند.

 

پروازی بودن ویلموتس شاید از شایعه بیماری اش هم بدتر بود. گفته می‌شد او با مسئولان فدراسیون در این خصوص به توافقات لازم نیز رسیده است. مسئله‌ای که البته از سوی فدراسیون فوتبال رد شد، اما نتوانست نگرانی‌ها را کم کند، شاید، چون تاج طی اقدامی غیرمنتظره و عجیب گفت که ویلموتس اجازه رسانه‌ای کردن قرارداد خود را ندارد. رئیس فدراسیون سعی داشت در این خصوص روی رقم قرارداد تأکید کند، اما واقعیت این است که تا به امروز که شاید تنها چند ساعت به حضور سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در تهران زمان باقی مانده، هیچ اطلاعی در خصوص بند‌های قرارداد ویلموتس و چگونگی عقد قرارداد با او مطرح نشده است تا ابهامات در این خصوص بیشتر و بیشتر شود!

 

تازه‌ترین مسئله غیرمتعارف در خصوص ویلموتس، آن هم در آستانه حضورش در ایران درخواست دریافت پیش‌پرداخت قبل از ورود به تهران است. درخواستی که خود جای بحث فراوان دارد. اول اینکه چه دلیلی دارد فدراسیون قبل از عقد قرارداد با ویلموتس پیش‌پرداخت بپردازد، آن‌هم در حالی که طبق ادعا‌های مطرح شده، فدراسیون از داستان کی‌روش درس گرفته و این بی‌گدار به آب زدن‌ها و باج دادن‌ها هیچ توجیه منطقی ندارد، مگر آنکه فدراسیون در خصوص مسئله عقد قرارداد با این مربی بلژیکی صادق نبوده باشد و اینکه گفته می‌شود قرارداد این مربی در تهران قرار است امضا شود، واقعیت نداشته باشد که در این صورت فدراسیون و تاج بابت عدم صداقت زیر سؤال می‌روند.

 

اگرچه در توجیه این درخواست غیرمتعارف گفته می‌شود ویلموتس می‌خواهد از مسئله پرداخت پول و اینکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد مطمئن شود، اما حتی این هم بهانه خوبی برای پرداخت پول به مربی که گفته می‌شود هنوز قراردادش را به امضا نرسانده، نیست و بدان معناست که ویلموتس برای ورود به تهران و عقد قرارداد زیرلفظی می‌خواهد.

 

ظاهراً وقتی فدراسیون از هرگونه شفاف‌سازی در خصوص قرارداد این مربی سرباز می‌زند و تأکید دارد که او نیز حقی برای صحبت در خصوص قراردادش و رقم آن را ندارد، نباید خیلی هم از این گربه‌رقصانی‌های سرمربی جدید تیم ملی قبل از به دست گرفتن رسمی سکان هدایت تیم ملی تعجب کرد. این اختیاری است که فدراسیون به او داده و باید دید داستان فوتبال ایران با مربی‌ای که نیامده این همه حاشیه و ابهام با خود دارد به کجا می‌رسد، وقتی تمام اطلاعاتی که از او وجود دارد، این است که قرار است تا بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت تیم ملی ایران باشد و بس!

 

منبع: جوان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.