2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پشت‌پرده گفته‌های دختر پورشه‌ سوار

پشت‌پرده گفته‌های دختر پورشه‌ سوار

نگاه اشرافی بی‌رحمانه‌ای که در حرف‌های این دختر آشکار است نگاه بسیار خطرناکی است که بایستی جلو بروز بیشتر آن گرفته شود.

دوات آنلاین-آنچه پشت‌پرده اظهارات دختر پورشه‌سوار نهفته، عللی بوده که موجب راحتی وی در گفتن چنان حرف‌های بی‌شرمانه‌ای است.

 

ماجرای کورس مرگ دختر و پسر پورشه سورای که در خیابان‌های اصفهان باعث مرگ یک جوان ۲۱ ساله شده‌اند، از جمله مسائل اجتماعی است که افکارعمومی را این روز‌ها بسیار درگیر خود کرده و احساسات عموم نسبت به این موضوع به شدت جریحه دار شده است.

 

ماجرا از این قرار است که بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری تصادف یک دستگاه پورشه با پراید در اصفهان منجر به مرگ راننده پراید شد. بررسی‌های بیشتر پلیس نشان داد که خودروی پورشه که ظاهراً در حال کورس بوده از مسیر منحرف شده و در تصادف با سواری پراید حادثه‌ای خونین را رقم می‌زند. راننده این خودروی لاکچری پسری جوان بود که بعد از حادثه از محل متواری می‌شود.

 

پلیس از بازداشت وی خبر داده و اخبار غیررسمی از نداشتن گواهینامه او حکایت دارد. اما موضوع قابل‌تامل در این حادثه برخورد بسیار عجیب و وقیحانه دختری جوان است که ظاهراً نسبتی با راننده پورشه داشته و عربده‌کشان از قصد پلیس برای انتقال خودرو میلیاردی‌اش به پارکینگ شکایت می‌کند و وقتی به او می‌گویند راننده پراید در این حادثه کشته شده و در واقع آدم کشته‌اند می‌گوید: «کشتیم که کشتیم! دیه‌اش را می‌دهیم!»

 

حرف‌های بی شرمانه دختر پورشه سوار سبب شد تا افکارعمومی به شدت خشمگین شود. اینکه یک دختر به واسطه پول پدرش مطرح می‌کند که قتل مهم نیست و با پول می‌شود همه چیز را خرید خصوصا در این شرایط خاص اقتصادی برای خیلی‌ها بسیار سنگین است. نگاه اشرافی بی‌رحمانه‌ای که در حرف‌های این دختر آشکار است نگاه بسیار خطرناکی است که بایستی جلو بروز بیشتر آن گرفته شود.

 

اما چند جرم بزرگ در این حیطه اتفاق افتاده است. اول اینکه مکان عمومی به عنوان محل کورس و مسابقه جوانان متمول تبدیل شده است. به هر جهت خیابان‌ها جزو اموال و تسهیلات عمومی هستند که همه می‌توانند به عنوان شهروند از آن استفاده کنند. اینطور دوردور زدن‌ها و کورس گذاشتن‌ها آنهم در محل رفت و آمد مردم امنیت شهروندان را به شدت به خطر می‌اندازد. سلب آرامش و امنیت مردم اولین جرم متهمان حادثه است.

 

نکته دوم درباره این پسر عدم داشتن گواهینامه است. از یکسو شاهد مسابقه سرعت در خیابان‌ها هستیم و از سوی دیگر شاهد آن هستیم که افراد متمول حتی به قانون که جزو اولیات زندگی شهرنشینی و اجتماعی است توجهی نمی‌کنند. به این سبب بایستی بیشتر از همه در این خصوص تاکید و دقت جدی صورت گیرد.

 

نکته سوم این است که جان یک انسان فدای لذت جویی برخی از جوانان آنهم در سطح شهر شده است. ماجرا تا جایی پیش می‌رود که متاسفانه دختر پورشه سوار بیان می‌کند که جان فردی که به علت لذت جویی این افراد گرفته شده اهمیتی ندارد و با پول می‌شود این مسائل را خرید. با این اوصاف این موضوع نشان می‌دهد که قانون بایستی بیشتر در این خصوص سختگیری کند چراکه برخی فکر می‌کنند با خرج پول می‌توان حتی از قانون فراتر رفت. از این رو بایستی با سختگیری بیشتری از این نوع موارد تلخ پیشگیری کرد. قانون در این خصوص بایستی اقتدار و قدرت پیشگیرانه خود را حفظ کند.

 

آنچه مشخص است این ماجرا زخمی تلخ بر احساسات افکارعمومی گذاشته است. فوت یک جوان به سبب لذت جویی جوانان متمول هم سن و سال خودش یک طرف ماجراست و از سوی دیگر حرف‌های بیشرمانه دختر جوان نیز نمکی روی این زخم دردآور ریخته است.

 

تذکری که رهبر انقلاب درباره امنیت روانی به پلیس دادند

رهبر معظم انقلاب چند سال پیش نسبت به این موضوعات تذکر جدی داده بودند، اما متاسفانه با اهمال کاری دیده می‌شود که چنین حوادث تلخی باز بروز می‌کند.

 

رهبر انقلاب اسلامی جولان دادن برخی جوان‌های سرمستِ غرورِ ثروت با خودرو‌های گران قیمت در خیابان‌ها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: «نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آن‌ها مقابله کند.»

 

متاسفانه این موضوع در سطح شهر‌های مختلف بعضا گزارش شده است. این درخواست عمومی وجود دارد که نیروی انتظامی با جوانان مست ثروت در خیابان‌ها برخورد کند و اینک این موضوع کم کم در حال تبدیل شدن از یک مشکل به یک معضل اجتماعی است که امنیت جامعه را تهدید کرده و بایستی هر چه زودتر با آن تا ریشه کن کردن برخورد شود.

 

منبع:راه دانا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
یاشار 1398/03/04
نکته جالب اینکه تا کنون هیچکس جرات افشای نام این دختر را نداشته است.
ناشناس 1398/03/04
سلام سه چهار سال پیش هم یه مورد مشابه توی سمنان رخ داد ومنجر به کشته شدن یک مادر که همسر یکی از دبیرای معروف شهر شد سوای مسئله ناهنجاری اجتماعی ومقصر بودن خانواده ها در مسئله تربیت ، سهل انگاری و اهمال پلیس در این قبیل موارد هم مزید علت شده .پلیس باید با اقتدار ومحکم با مسئله ناهنجاری های اجتماعی برخورد کنه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.