2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گزارشی تكان‌دهنده از مضرات و عوارض مصرف ماده مخدر گل

گزارشی تكان‌دهنده از مضرات و عوارض مصرف ماده مخدر گل

خیلی‌ها می‌گویند مصرف گل، آخر عشق و حال است، اما اگر پنج سال مثل من گرفتار سرطان شوند، باز هم این حرف را می‌زنند؟

دوات آنلاین-بوی ناخوش ماده مخدر «گل» مدت‌هاست در برخی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی پیچیده است، اما هر بار كه پای اعتیاد برخی دانش‌آموزان به مصرف مواد مخدر به میان می‌آید، متولیان یا سكوت می‌كنند یا ماجرا را از بیخ و بن منكر می‌شوند. سال گذشته، ستاد مبارزه با مواد مخدر آمارهایی از نرخ اعتیاد دانش‌آموزان داد و اعلام كرد كه از ده سال پیش تاكنون روند مصرف مواد مخدر در میان دانش‌آموزان رشد كرده و اكنون به 2 درصد رسیده است.پلیس مبارزه با موادمخدر هم درباره مصرف گل در بین نوجوانان و جوانان هشدار داده است.

 

به جز فروشندگان كه برای فروش‌گل به نوجوانان، جلوی در مدارس یا پارك‌ها پرسه می‌زنند، وجود افرادی كه در میان نوجوانان و جوانان اسم و رسمی كاذب برای خود به هم زده‌اند نیز باعث شده تا ترس مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان و جوانان از بین برود.

 

یكی از این افراد كه دنبال‌كننده زیادی هم در اینستاگرام دارد، خواننده‌ای زیرزمینی است كه پس از سفر به یكی از كشورهای همسایه در اولین كنسرتش، اتفاقاتی افتاد كه به گفته برخی كارشناسان، بر لایه هایی از جامعه تاثیر منفی گذاشت.

 

این خواننده در كنسرتش، اقدام به مصرف ماده مخدر گل كرد و حاضران در كنسرت و دنبال‌كنندگان را نیز با اطلاق الفاظ ناپسند و ركیك به مصرف تشویق كرد.

 

او در حالی‌كه مشغول مصرف گل بود، لشكر طرفداران و مخالفان این خواننده در صفحه شخصی‌اش با نثار انواع و اقسام ناسزاهای ركیك به یكدیگر در حال جدال لفظی بودند.از آن طرف، برخی فعالان معروف اینستاگرام، با گذاشتن پست در مورد مضرات مصرف گل اطلاع‌رسانی كردند.

 

 خیلی طول نكشید كه طرفداران این خواننده گل‌كش، به صفحه شخصی یكی از این افراد حمله‌ور شدند و پست مربوط به مصرف گل و عوارض خطرناك آن را ریپورت كردند تا حدی كه پس از چند ساعت، پست توسط اینستاگرام حذف شد و طرفداران، خوشحال از این اتفاق، باد در گلو انداختند.

 

مرد 45 ساله‌ای كه سال‌ها مصرف‌كننده گل بود، می‌گوید:« اول، همه چیز لذت‌بخش بود، اما بعد تكراری شد.   تكرار و باز هم تكرار. دیگر از مصرف آن لذت نمی‌بردم.  بعد هم تخریب شروع شد. خیلی‌ها می‌گویند مصرف گل، آخر عشق و حال است، اما اگر پنج سال مثل من گرفتار سرطان شوند، باز هم این حرف را می‌زنند؟ من سال‌ها گل كشیدم و به خاطر آن حتی یك كلیه‌ام را هم از دست دادم.» ژوبین، پسر جوانی كه گل می‌كشید، در مورد حالاتش پس از مصرف آن توضیح می‌دهد. «دنیا برایم غریبه شده بود. به همه شك داشتم و از هیچ چیز لذت نمی‌بردم.

 

 حافظه كوتاه مدتم را از دست داده بودم، طوری كه حس می‌كردم در دنیا وجود ندارم.  تمام قابلیت‌هایم را از دست داده بودم و همیشه با همه دعوا داشتم.  وضعیتم بسیار وخیم شده بود و همیشه در حال مصرف قرص و دادن آزمایش و اسكن مغزم در بیمارستان بودم. مصرف گل آخر و عاقبت ندارد. جوانی‌تان را مثل من آتش نزنید. »

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.