2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گفت‌وگو با آجی دوگان به بهانه فیلم De De Pyaar De؛ دوگان 50 ساله هنوز احساس پیری نمی‌کند

گفت‌وگو با آجی دوگان به بهانه فیلم De De Pyaar De؛ دوگان 50 ساله هنوز احساس پیری نمی‌کند

دروغ گفته‌ام اگر بگویم گاهی عضلات و مفاصل من درد نمی گیرند. آنها گاهی اوقات به استراحت نیاز دارند. اما در موقع ورزش کردن من تمرین های مشکلی را انجام می دهم.

دوات آنلاین-آجی دوگان 27 سال است که در بالیوود و صنعت فیلم هند حضور دارد و در بیش از 100 فیلم به ایفای نقش پرداخته است. مصاحبه با این بازیگر 50 ساله را که به بهانه فیلم De De Pyaar De  انجام شده است، بخوانید:

 

  • شما حالا در سینما یک شخص 50 ساله هستید...

آجی دوگان: بله من در آوریل 50 ساله شدم و همه این حقیت را می دانند. حتی اگر آن را مخفی کنم این موضوع به جایی نمی رسد چون تماشاچیان سن واقعی من را می دانند. اوایل در یک فیلم هندی قهرمان همیشه به عنوان یک پسر دانشجو نمایش داده می شد. حالا این موارد دیگر وجود ندارند. در واقع نقش های مهم توسط کسانی نوشته می شوند که در یک سن معینی قرار دارند. اکثر ما ، خان ها ( شاهرخ و سلمان و عامر و سف) و آکشی کومار احساس نمی کنیم که نیاز است مخفی کنیم چقدر قدیمی هستیم و در چه سن و سالی قرار داریم. ما در زمانی هستیم که تماشاچیان كاملا درباره سن ما آگاهی دارند. بنابراین ما چه کسی را گول می زنیم اگر وانمود کنیم اینطور نیست؟

 

  • دیگر قهرمانان هم احساس می کنند که جالب است که شما در فیلم De De Pyaar De یک شخصیت 50 ساله را بازی کردید...

آجی دوگان: من فقط به شما گفتم که این بستگی به فیلمنامه دارد که چه چیزی نیاز داشته باشد. در این فیلم ما داستان عاشقانه ای داریم که یک مرد مسن (من) دلباخته  دختر جوانی می شود ( راکول پریت سینگ) بعد از اینکه از همسر اول خود (تابو) جدا شده است.

 

  • خب این یک چیز جالبی است؟

آجی دوگان: بله، در 50 سالگی بسیار چیز جالبی است چه در سینما چه در زندگی. در واقع من با بازی کردن در نقش های 30 یا 35 سالہ احساس راحتی نمی کنم. این یک تلاش واقعی است. این روزها اکثر مردم ، مرتبط با صنعت فیلم یا دیگر حوزه ها درباره سلامتی آگاهی دارند. سن یک مانع نیست. من درباره مقدار غذایی که می خورم و ورزش های همیشگی خودم که از زمان جوانی می توانم انجام دهم بسیار آگاهی دارم. دروغ گفته‌ام اگر بگویم گاهی عضلات و مفاصل من درد نمی گیرند. آنها گاهی اوقات به استراحت نیاز دارند. اما در موقع ورزش کردن من تمرین های مشکلی را انجام می دهم. من واقعا باور دارم که شما باید به خوبی از خودتان مراقبت کنید و این وظیفه اولیه همه است. بعد از آن سن می تواند کاملا بر روی یک شخص بنشیند و با او تناسب داشته باشد.

 

  • بازخوردها از تریلر فیلم De De Pyaar De خوب بودند. شوخی ها و موقعیت ها با مخاطبان ارتباط برقرار کردند...

آجی دوگان: من را باور کنید. پیچش اصلی داستان بسیار تازه و جذاب نوشته شده است که حتی در تریلر نیز دیده نشد. این فیلم از آنچه که در تریلر و تبلیغات دیده شده است، بسیار بیشتر است. شوخی ها خوب هستند و موقعیت ها هم به خوبی با تماشاچیان ارتباط برقرار می کنند و در جایی از فیلم احساس طبیعی وجود دارد که زنان آن را به خوبی درک می کنند. شخصیت تابو در فیلم قدرتمند است. شیوه بیان او در فیلم زیبا است.

 

  • تابو و شما یک زوج هنری امتحان پس داده شده هستید...

آجی دوگان: متشکرم. ما در فیلم های مشترکی که بازی کردیم درصد موفقیت خوبی داریم. اخیرا ما در فیلم های بسیار موفقی مثل Drishyam و Golmaal Again با هم همکاری داشتیم. تابو یک بازیگر شگفت انگیز است که هر زمان که با او کار می کنید او چیز جدیدی را به ارمغان می آورد و این قدرت اوست.

 

  • یک زوج هنری خوبی بین شما و راکول پریت سینگ در فیلم شکل گرفته است...

آجی دوگان: فیلمنامه به یک مرد 50 ساله و یک دختر 27 ساله نیاز داشت و دقیقا همان چیزی بود که ما برای آن تلاش کردیم و وقتی شخصیت ها درست باشند مردم می گویند که زوج هنری آنها کار کرده است.

 

  • نظری درباره راکول دارید؟

آجی دوگان: این اولین فیلم مشترک ما بود. در این فیلم بازی در بعضی از صحنه ها مشکل بود اما او اجرای بسیار خوبی داشت. سه نقش اصلی فیلم ( تابو و راکول و من) شخصیت هایی قدرتمند دارند و بنابراین هر یک از آنها باید قدرت فردی خود را به عنوان یک هنرمند داشته باشند.

 

  • هیچ نشانه ای از افت سلمان و آکشی و شما وجود ندارد. شما برای فضای خود در برابر بازیگران نسل جوان مبارزه می کنید؟

آجی دوگان: چرا شما می گویید که ما مبارزه می کنیم؟ اینجا مبارزه ای وجود ندارد. در اینجا فیلم های زیادی ساخته می شوند که چیزهایی دارند که برای هر بازیگری مناسب است. من خوشحالم که بازیگران جوانی مثل رنبیر کاپور و رنویر سینگ و وارون داوان و تایگر شروف و ویکی کوشال و آیوشمن کورانا و راج کومار رائو کارهای قابل توجه انجام می دهند. بچه هایی مثل سلمان و عامر و شاهرخ و آکشی و من هم قادر هستیم نقش هایی را داشته باشیم که بهترین تناسب را با ما داشته باشند.

 

  • بله شما بچه ها خوشبخت هستید که شاهد تغییرات بسیاری بودید...

آجی دوگان: ما کار خودمان را در اواخر دهه 80 یا 90 آغاز کردیم و در آن زمان تکنولوژی خیلی پیشرفته نبود. ما مانیتور نداشتیم و وقتی خارج از شهر فیلمبرداری داشتیم حتی به اندازه کافی صندلی برای نشستن وجود نداشت. در فیلم های ما محدودیت وجود داشت. اکثر فیلمنامه ها مربوط به بدنه اصلی سینما یعنی سرگرمی و به اصطلاح فیلم های ماسالا بود. ما همه این کارها را انجام دادیم و امروز ما از میوه تکامل در سینما لذت می بریم. به فیلم هایی که ساخته می شوند نگاه کنید. بعضی از شگفت انگیز ترین کارها انجام می شوند. مثلا فیلم هایی مثل Andhadhun و Stree و Gully Boy و بسیاری دیگر همزمان فیلم هایی مثل Padmaavat یا Golmaal Again ساخته می شوند. تماشاچیان آماده حمایت و تشویق فیلم هایی مثل Badhaai Ho وUri : The Surgical strike هستند. در اینجا تنوع و انتخاب های زیادی وجود دارند. جلوه های ویژه بسیار پیشرفت کرده است. فیلمنامه نویسانی مثل سلیم جاوید همیشه ستاره هایی بزرگ بودند اما امروز شما نویسنده های بسیار پیشرفته تری دارید. جوهی چائورودی (فیلم Piku) و. ریتش شاه ( فیلم Raid) و لوو رانجان ( فیلم De De Pyaar De) که به ما فیلمنامه های فوق العاده ای ارائه داده اند. آنها به سینما چیزهای خیلی تازه ای بخشیدند. در این زمان، من احساس خوشحالی می کنم که یک بازیگر هستم. اوایل وقتی یک بازیگر به سن 35 سالگی می رسید او نمی دانست با خودش چه کار کند. او برای گشتن و چرخیدن به دور درخت خیلی پیر بود و برای بازی در نقش پدر یا برادر بزرگ تر خیلی جوان بود. حالا این کلیشه ها به سرعت ناپدید می شوند و خطوط داستانی هوشمندانه در هم ادغام می شوند.

 

  • فیلم بعدی شما با آمیت شرما است که با فیلم Badhaai Ho به شهرت رسید. یک فیلم ورزشی بر اساس زندگی یک مربی فوتبال هندی سید عبدالرحیم...

آجی دوگان: بله، نمی توانم از فیلمنامه فوق العاده این فیلم چیزی بگویم. آمیت شرما از نظر تکنیکی بسیار خوب است و منتظر آغاز شدن کار در کنار او در ماه آینده هستم.

 

  • بعد از آن شما کار بر روی فیلمTanhaji : The Unsung Warrior را آغاز می کنید؟

آجی دوگان: بله . Tanhaji یک فیلمی است که در فضای بزرگی ساخته می شود و مشکل است بگویم که در چه زمانی آن را تمام می کنم چون نیاز به جزئیات دقیق و توجه زیادی دارد. امیدوارم به زودی قسمت های اصلی این فیلم را به پایان برسانم.

 

  • همکاری دوباره با سیف علی خان بعد از فیلم omkaara چگونه است؟

آجی دوگان: سیف یک هنرمند فوق العاده و یک بازیگر دوست داشتنی است. داشتن سیف در محل فیلمبرداری همیشه باعث خوشحالی و لذت است.

 

  • آیا شما الان درباره فرایند انتخاب فیلمنامه اهمیت بیشتری می دهید؟

آجی دوگان: بله البته اوایل ما فیلم های جریان اصلی را بدون فکر بازی می کردیم و بسیاری از آنها موفق می شدند . حالا می دانیم اگر درباره یک فیلمی فکر نکنیم تماشاچی اشتباه و خطای ما را به ما گوشزد می کند. ما آگاه نبودیم چون یک نسل جوان در اطراف ما بودند و ما بیشتر آگاه شدیم چون تماشاچی تکامل پیدا کرده است. امروز من می توانم فیلم Raid و به دنبال آن فیلم Total Dhamaal را بازی کنم و در فیلم De Pyaar De نقش یک مرد 50 ساله که عاشق یک دختر 27 ساله می شود را بازی کنم. اوایل شانس پذیرش این نقش های متنوع از طرف تماشاچیان بسیار کمتر بود.

 

  • شما حالا چهار فیلم در یک سال انجام دادید؟

آجی دوگان: کجا من کار می کنم؟ من دوست دارم چهار فیلم در یک سال بازی کنم اما فقط موفق شدم در یک سال سه فیلم بازی کنم. به مدت شش ماه من فیلمبرداری فیلم Taanaji را انجام دادم.

 

  • بیش از حد کار نمی کنید؟

آجی دوگان: نه اصلا من نزدیک به 27 سال است که در صنعت فیلم مشغول فعالیت هستم. اگر من چند روز فیلمبرداری نداشته باشم احساس وحشتناکی دارم و حتی وقتی در تعطیلات هستم می توانم سه یا چهار روز استراحت کنم و بعد از آن مضطرب می شوم. صادقانه بگویم محل فیلمبرداری چیزی است که هر بازیگری آن را دوست دارد. این به شما این حس را می دهد که ریشه دارید.

 

منبع: جهان بالیوود

bollywoodworld.blogfa.com

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.