2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نجات مرد3زنه از اعدام

نجات مرد3زنه از اعدام

مرد ۳ زنه ای که، برادر بزرگ ترش را به دلیل اختلافات قبلی، با ضربات مهلک خنجر به قتل رسانده بود، بعد از گذشت چهار سال از این ماجرای تلخ و با گذشت برادرزاده هایش از چوبه دار نجات یافت.

دوات آنلاین-مرد ۳ زنه ای که، برادر بزرگ ترش را به دلیل اختلافات قبلی، با ضربات مهلک خنجر به قتل رسانده بود، بعد از گذشت چهار سال از این ماجرای تلخ و با گذشت برادرزاده هایش از چوبه دار نجات یافت.

 

جنایت با خنجر

شب به نیمه بیست و پنجم فروردین سال 1394 نزدیک می شد که مرد ۴۲ ساله خنجری را زیر لباس هایش پنهان کرد و به سمت پنجتن ۸۷ به راه افتاد. همسر دوم این مرد ۴۲ ساله در یکی از طبقات ساختمانی زندگی می کرد که برادرش نیز در آن منزل سکونت داشت.اما او می دانست که همسرش در منزل حضور ندارد چرا که از چند روز قبل وی به خاطر اختلافات خانوادگی و با حالت قهر منزل را ترک کرده بود.

 

مرد عصبانی به منظور گرفتن زهرچشم از برادرش، قدم ها را تندتر کرد تا به محل سکونت برادرش رسید. او سال گذشته(1393) به جرم درگیری با برادر ۵۲ ساله اش از سوی دادگاه به پرداخت دیه محکوم شده بود، اما کینه وی از برادرش زمانی شدت گرفت که چند ساعت قبل برادر بزرگ تر   وی به همراه یکی از ماموران انتظامی به منظور پیگیری پرونده قبلی و با دستور قضایی به منزل همسر دیگر او رفته بود. مرد راننده پس از اطلاع از این ماجرا، خشمگین شده بود و حالا به انتقامی خونین می‌اندیشید. عقربه های ساعت نیمه شب را نشان می داد که مرد عصبانی با کلیدی که در دست داشت وارد حیاط منزل مسکونی در پنجتن ۸۷ شد و با فریاد برادرش را صدا کرد.

 

این فریادها در حالی سکوت نیمه شب را می شکست که برادر وی به قصد قضای حاجت از اتاق بیرون  آمده بود. پس از یک مشاجره لفظی ناگهان برق تیغه خنجر در فضای تاریک منزل درخشید و مرد ۴۲ ساله چهار ضربه مهلک را به بدن برادرش وارد کرد و بلافاصله از محل گریخت. همسر و فرزند مرد مجروح با دیدن این صحنه وحشتناک، پیکر نیمه جان او را به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد رساندند اما دیگر دیر شده و او بر اثر شدت عوارض ناشی از اصابت خنجر جان باخته بود. دقایقی بعد بی سیم های پلیس به کار افتاد و ماجرای این جنایت هولناک از سوی ماموران انتظامی به قاضی ویژه قتل عمد گزارش شد.

 

دستگیری مرد ۳ زنه

با توجه به این ماجرا، قاضی «سیدجواد حسینی» (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) در همان دقایق اولیه بامداد دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری قاتل صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از ماموران تجسس کلانتری وارد عمل شدند. فرزند مقتول که عامل جنایت را هنگام فرار دیده بود به مقام قضایی گفت: «آن مرد را از پشت سر دیدم اما شباهت بسیاری به عمویم داشت!» با این سرنخ، قاضی حسینی دستور تحقیق در این باره را صادر کرد که مشخص شد برادر مقتول راننده کامیون است و دو  زن ایرانی و یک زن افغانی دارد.

 

در ادامه بررسی های ماموران، کامیونی که متهم رانندگی آن را بر عهده داشت در اطراف میدان بار نوغان مشهد شناسایی شد، اما ماموران نتوانستند منزل   او را پیدا کنند. این گونه بود که با راهنمایی های مقام قضایی یکی از افسران تجسس کلانتری تا سپیده دم در کنار کامیون مخفی شد و به محض این که مرد ۴۲ ساله اوایل صبح برای روشن کردن کامیون سوار آن شد ناگهان حلقه های قانون بر دستانش گره خورد. اما او ارتکاب هرگونه جنایتی را انکار کرد و مدعی شد شب هنگام به منزل   برادرم رفتم، اما پسر او قصد داشت با چاقو مرا بزند که من کنار رفتم و ناگهان ضربه چاقو به پدرش اصابت کرد. گزارش خراسان حاکی است: بدین ترتیب قاضی سیدجواد حسینی، با صدور قرار قانونی متهم را در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داد تا به صورت تخصصی و فنی مورد بازجویی قرار گیرد.

 

مرد ۴۲ ساله که در برابر سوالات تخصصی کارآگاهان چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: با برادرم اختلاف داشتم، اما او دوبار، با مامور انتظامی برای دستگیری من در منزلم  آمده و فحاشی کرده بود!!

 

در پی اعتراف صریح متهم، مقام قضایی در حالی دستورات دیگری را برای تحقیقات بیشتر در این باره صادر کرد که خنجر خون آلود نیز داخل کیسه ای در کامیون متهم کشف شد.

 

مرد 42 ساله وقتی متوجه شد که دیگر نمی تواند راز این جنایت هولناک را پنهان کند در بازسازی صحنه جرم و دیگر مراحل دادرسی به صراحت قتل برادرش را پذیرفت .

 

اعتراف در بازسازی صحنه جنایت

مرد سه  زنه وقتی مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و پس از آن که قاضی حسینی ماده 129 آیین دادرسی کیفری را به وی تفهیم کرد که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بازگو کند به تشریح جنایت خود پرداخت و گفت: «ح-ش» هستم 42 ساله که پنج فرزند و سه همسر دارم. اختلاف من و برادرم از شهریور سال گذشته هنگامی شروع شد که فهمیدم برادرزاده ام به دختر چهار ساله ام توهین زشتی کرده است. آن شب موضوع را به زن برادرم گفتم، اما برادرزاده ام از چنگم گریخت و با موزاییک ضربه ای به سرم زد. بعد از این ماجرا اختلافات و درگیری های ما شروع شد که پس از یک نزاع خانوادگی آن ها از من شکایت کردند و من به پرداخت مبلغ 5 میلیون و 400 هزار تومان دیه محکوم شدم ولی توان پرداخت آن را نداشتم. این در حالی بود که یکی از همسران من در همین منزل (محل جنایت) زندگی می‌کرد و من نزد همسر دیگرم بودم.

 

 وی که خود را راننده کامیون معرفی می‌کرد، گفت: کینه من هنگامی شدت گرفت که برادرم با مامور انتظامی به در منزل همسر دیگرم رفته بود تا با دستگیری من بتواند ماجرای دیه را پیگیری کند. وقتی این موضوع را شنیدم عصبانی شدم و در حالی که خنجری نیز به همراه داشتم به منزل برادرم آمدم .در آن هنگام صدای برادرم را شنیدم که می گفت: باید دیه مرا بدهد من دیه می خواهم. ساعت حدود 10 شب بود که به همین دلیل با «م» درگیر شدم و من با ضربه خنجری که به قلب او زدم خودم را بدبخت کردم. من فقط عصبانی بودم و قصد کشتن برادرم را نداشتم تنها می خواستم او را با چاقو بترسانم ولی این اتفاق تلخ رخ داد.

 

این گونه بود که وی پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به قصاص نفس محکوم شد و این رای به تایید قضات دیوان عالی کشور نیز رسید.

 

گذشت قبل از اجرای حکم

این گزارش حاکی است: درحالی که مقدمات اجرای حکم قصاص نفس فراهم شده بود، اولیای‌دم که برادرزاده های قاتل بودند با وساطت قاضی زرگر (قاضی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) تصمیم به گذشت از خونخواهی گرفتند. آنان پس از چند جلسه گفت وگو با قاضی اجرای احکام در نهایت از خون پدرشان گذشتند و حاضر به قصاص عموی خود نشدند. این گونه بود که قاتل 42 ساله که  اکنون 46 سال دارد پای چوبه‌دار بخشیده شد تا زندگی دوباره ای را تجربه کند.

 

در همین باره و برای تعیین مجازات قانونی از جنبه عمومی جرم، پرونده «برادرکشی» دوباره به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد تا قضات دادگاه رای خود را درباره مجازات قانونی 3 تا 10 سال زندان برای قاتل صادر کنند.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.