2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
شکست عشقی را چه طور تحمل کنیم؟

شکست عشقی را چه طور تحمل کنیم؟

اگر تصور می‌کنید که نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالا دلیلی دارد. شما اوقات خوبی را با هم گذرانده‌اید، حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید باید سعی کنید خود واقعی‌اش را ببینید.

دوات آنلاین-شکست عشقی ممکن است برای هر جوانی پیش بیاید و قطعا ضربه سنگینی به او خواهد زد اما این شکست را چگونه باید تحمل کرد و از سر گذراند؟

 

یکی از مخاطبان روزنامه خراسان سوالی را مطرح کرده که احتمالا برای بسیاری از پسرانی که شکست عشقی خورده‌اند آشنا است. او گفته است: پسری هستم 22 ساله. از سه سال پیش عاشق دختری بودم که قرار بود با هم ازدواج کنیم و خانواده‌ها هم در جریان موضوع بودند اما متاسفانه پنج ماه قبل فهمیدم که ازدواج کرده است. الان پنج ماه است که فکرش شب و روز از سرم بیرون نمی‌رود. مدام یاد او هستم به طوری که چهار ماه است از خانه بیرون نرفتم چون هر چیز کوچکی در خیابان و اطرافیانم، من را به یاد او می‌اندازد. چه کنم؟

 

احترام اسماعیل‌زاده، روان‌شناس عمومی جواب داده است: شما تجربه شکست عشقی داشته‌اید و این تجربه شما را اذیت می‌کند به گونه‌ای که هم اکنون احساس خوبی از خودتان و به خصوص زندگی‌تان ندارید. نباید این شکست را به خودتان بگیرید. روابط بسیاری با شکست مواجه می‌شوند و این به آن معنی نیست که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت. دلیل آن هرچه که باشد، شما یاد بگیرید که این خشم بعد از شکست عشقی را مدیریت کنید و این مهم نیازمند مهارت‌آموزی و گذشت زمان است.

 

ویژگی‌های نامناسبش را به یاد بیاورید

واضح است که شما هنوز این فرد را دوست داشته باشید و نباید خودتان را گول بزنید. اگر تصور می‌کنید که نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالا دلیلی دارد. شما اوقات خوبی را با هم گذرانده‌اید، حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید باید سعی کنید خود واقعی‌اش را ببینید. او قطعا ویژگی های نامناسبی هم داشته و یکی اش همین است که بدون اطلاع شما، ازدواج کرده است. این ویژگی هایش را هم در نظر بگیرید تا راحت تر بتوانید با این موضوع کنار بیایید.

 

نگویید عشقم را از دست دادم!

درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که عشق شما به او تغییر کرده است. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید. به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی فهمیدن بیشتر درباره خودتان از طریق دیگران. به جای این که فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم» فکر کنید «من الان مجردم». به جای این که فکر کنید «کسی را که خیلی وقت بود می‌شناختم، از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با کمک خانواده یک انتخاب اصولی تر برای انتخاب همسری بهتر داشته باشم.». خوش‌بین بودن کمک‌تان می‌کند زودتر با این مسئله کنار بیایید.

 

حواس‌تان را از فکر کردن به او پرت کنید

با این درد که از لحاظ روان شناسی دردناک هم هست، به طریقی سازنده برخورد کنید. وانمود نکنید که غصه‌ای ندارید. راه‌های خلاقانه‌ای پیدا کنید. نقاشی، طراحی، ساخت و ساز و دویدن راه‌های عالی دیگری برای کاهش این درد هستند یا حتی گفت‌و‌گو با یک آدم معتمد هم تا دردتان را از طریق آن بیرون بریزید، موثر است. سعی کنید فکر کردن را متوقف کنید زیرا فکر کردن مداوم به او، شرایط را بدتر می‌کند. این روزها به دوستان و خانواده تکیه کنید. دوستان و خانواده‌تان در هر شرایطی در دسترس شما هستند. گفته‌اید چهار ماه است از خانه بیرون نرفتید. همین امروز این طلسم را بشکنید. وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، با اعضای خانواده وقت بیشتری را بگذرانید یا با دوستان تان قرار بگذارید و بیرون بروید تا حال‌تان بهتر شود. طبیعت بهاری بهترین زمان برای این تصمیم است.

 

هیچ یادگاری از او نگه ندارید

همه یادگاری‌های رابطه قبلی را از دیدرس خود دور کنید. همه عکس‌ها، یادداشت‌ها، فیلم‌ها، هدیه‌ها و هر چیز دیگری را که به او مربوط می‌شود، جمع کنید و در جایی دور از دسترس و دیدتان بگذارید. یک تکه کاغذ بردارید و افکارتان را روی آن یادداشت کنید. با این روش وقتی توانستید به خوبی رابطه را پشت سر بگذارید، با خواندن آن نوشته‌ها خواهید فهمید که چقدر قوی بوده‌اید که توانستید آن را فراموش کنید. این موضوع اعتماد به نفس تان را بالا خواهد برد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.