2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ناگفته‌های زنی مرموز که پیشمرگ هیتلر بود: هر روز زندگی‌ام را برای کسی به خطر می انداختم که هیچ‌وقت او را ندیدم

ناگفته‌های زنی مرموز که پیشمرگ هیتلر بود: هر روز زندگی‌ام را برای کسی به خطر می انداختم که هیچ‌وقت او را ندیدم

این زن یکی از خوش‌شانس‌ترین پیشمرگ‌های هیتلر بود که شانس زنده ماندن با چنین شغل مرگباری را داشت و گرنه دیگر همکارانش با سموم کشنده در غذاها جان خود را از دست دادند.

دوات آنلاین-زندگی هیتلر هنوز معماهای بسیاری دارد. یکی از این معماها درباره زنی به نام مارگو فولک است. این زن در واقع پیشمرگ هیتلر بود.

 

مارگو فولک شغل بسیار خطرناکی در دستگاه حکومتی هیتلر داشت زیرا می‌بایست قبل از او تمامی غذاها را تست می‌کرد.

 

این زن یکی از خوش‌شانس‌ترین پیشمرگ‌های هیتلر بود که شانس زنده ماندن با چنین شغل مرگباری را داشت و گرنه دیگر همکارانش با سموم کشنده در غذاها جان خود را از دست دادند.

مرگ مقابل زندگی؛ این کاری بود که زنان مذکور انجام می‌دادند، یعنی با مرگ خود زندگی دوباره‌ای را به رهبر آلمان هدیه می‌دادند. بنا بر اعلام العالم، هیتلر که به خاطر غرور بسیار خود را تافته‌ای جدا بافته از سران دیگر کشورها می‌دانست دشمنان بسیاری داشت. از این رو تمام جوانب احتیاط را برای حفظ جان خود رعایت می‌کرد که نمونه بارز آن همین زنان بودند. عجیب‌تر آنکه مارگو فولک جان خود را برای کسی کف دست گرفته بود که حتی یک بار هم او را از نزدیک ندیده بود.

 

این زن در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود: هر روز زندگی‌ام را برای کسی به خطر می انداختم که هیچ‌وقت او را ندیدم. من و همکارانم با زنده ماندن پس از چشیدن هر وعده  غذایی آن مرد، اشک شق در چشمانمان جمع می شد. درباره پیدا کردن این شغل هم باید بگویم که کاملا اتفاقی آن را به دست آوردم آن هم هنگامی که همسرم به سربازی در یکی از مناطق برلین رفت. شهردار آنجا شوهرم را مجبور کرد تا در میان تدابیر شدید امنیتی، گوش به فرمان هیتلر باشد. دو سال کارم همین بود تا یک نظامی مرا از این وضعیت نجات داد. پس از اینکه با کمک این شخص شغل مرگبارم را ترک کردم به گوشم رسید که تمامی همکارانم که موفق به فرار نشدند در کام مرگ فرو رفته‌اند. آنها در نهایت پس از تحمل این حجم از استرس  مورد تجاوز قرار گرفتند و به دست مأموران ارتش سرخ کشته شدند. مدتی بعد همسرم را زنده پیدا کردم و در سال ۱۹۴۶  زندگی خود را دوباره آغاز کردم.

 

درباره آنچه بر من گذشت باید بگویم که افرادی چون هیتلر به خاطر قدرت موجب مرگ انسانیت هستند و برای گسترش حکومت خود دست به هر کاری می‌زنند. کسانی که فکر می‌کنند بردگی فقط در گذشته‌های دور و افسانه‌ها بوده سخت در اشتباه هستند. امروزه هم مردم درگیر جنگ‌هایی با هدف تحقق اهداف سیاسی هستند که می‌توان آن را شکل تازه‌ای از بردگی دانست.  سوء استفاده جنسی و کار اجباری بدون دستمزد، ازدواج اجباری و بهره‌برداری از کودکان هم نوعی برده‌داری است که در کشور‌های آفریقایی دیده میشود. همان رفتاری که در دوران امپراطوری روم‌ها و ... با بردگان می‌شد. با وجود فریاد‌های بشردوستانه، خوار و خفیف شمردن انسانهای بیدفاع و ضعیف همچنان به قوت خود باقی است و از نسلی به نسل دیگر  انتقال می‌یابد.

 

گفتنی است؛ طبق اعلام منابعی چون ویکی پدیا این زن در سال ۲۰۱۴ و در سن ۹۷ سالگی زندگی‌اش به پایان رسیده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.