2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
راهنمای بهترین دکوراسیون برای اتاق مطالعه

راهنمای بهترین دکوراسیون برای اتاق مطالعه

در قدم اول باید سعی کنید نور پردازی متناسبی را برای اتاق مطالعه فراهم کنید تا در هنگام درس خواندن چشم‌تان خسته نشود و به راحتی بتوانید تمام تمرکز خود را روی یادگیری دروس بگذارید.

دوات آنلاین-می‌خواهیم به اصول دکوراسیون و چیدمان صحیح یک اتاق مطالعه بپردازیم. شاید بپرسید که مگر این مسئله مهم است؟ در پاسخ به شما باید بگویم که دکوراسیون اتاق مطالعه تا حد زیادی به تمرکز بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند. تمرکزی که یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده حداکثری از مطالعه است.

 

در روشنایی اتاق مطالعه کوتاهی نکنید

در قدم اول باید سعی کنید نور پردازی متناسبی را برای اتاق مطالعه فراهم کنید تا در هنگام درس خواندن چشم‌تان خسته نشود و به راحتی بتوانید تمام تمرکز خود را روی یادگیری دروس بگذارید. این مهم را به سادگی با استفاده از یک نورپردازی ساده از قسمت بالای میز تحریر می‌توانید به انجام برسانید. تاکید می‌کنم که در روشنایی اتاق مطالعه اصلا کوتاهی نکنید. حتی شاید لازم باشد بگوییم که در صورت نور کم لوسترها در اتاق، می‌توانید از یک چراغ مطالعه نیز در کنارش استفاده کنید تا نور اتاق مطالعه کاملا تامین شود. راه‌حل دیگر این که با استفاده از نور طبیعی که از سمت پنجره اتاق به داخل تابیده می‌شود، میز کار را در جای مناسبی بگذارید. یک نکته مهم این‌که اگر مجبور هستید از رایانه در زمان درس خواندن استفاده کنید، بهتر است روی دیوار پشت مانیتور نیز نور کافی وجود داشته باشد تا بر اثر استفاده از رایانه، چشم‌تان اذیت نشود.

 

یک تخته سیاه در اتاق نصب کنید

شما می توانید برای نوشتن نکات مهم درسی خود یا حتی برنامه‌ریزی‌های امتحانی‌تان به سراغ تخته سیاه بروید. پیشنهاد ما این است که یک تخته سیاه یا سفید تهیه، آن را روی دیوار نصب و از آن برای افزایش بازدهی مطالعاتی خود استفاده کنید.

 

دکوراسیون‌تان را ساده انتخاب کنید

در قدم بعدی باید به نحوه جای گذاری وسایل در اتاق مطالعه توجه داشته باشید. سعی شود میز تحریر پشت در اتاق نباشد که صدای تلویزیون و گفت وگوهای دیگر اعضای خانواده، تمرکز شما را به هم بزند. پوشاندن پنجره‌ها اگر باعث حواس‌پرتی شما می شود، می‌تواند ایده‌ای مناسب باشد در غیر این صورت با کنار زدن پرده نور کافی را برای مطالعه فراهم کنید. اتاق را طوری طراحی نکنید که عناصر دکوری که در فضاست، سبب حواس پرتی شود. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه روی میز مطالعه، عروسک یا وسایل بازی قرار ندهید. بهتر است این بخش را بسیار ساده دکور کنید تا هیچ چیزی سبب از بین رفتن تمرکزتان نشود.

 

رنگ آبی و سبز را به اتاق‌تان بیاورید

سعی کنید در اتاق مطالعه خود از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند که بتوانید آرامش خود را حفظ کنید و با احساس سبکی به درس خواندن ادامه دهید. از مزایای رنگ آبی و سبز در دکوراسیون اتاق مطالعه این است که در افزایش میزان تمرکز و شادابی شما نقش به سزایی خواهند داشت. در ضمن لازم نیست که حتما همه اتاق را به رنگ آبی یا سبز دربیاورید، گاهی حتی یک لیوان با این رنگ‌ها که در دسترس‌تان باشد، همین حس را به شما منتقل خواهد کرد.

 

کتابخانه را کنار میز مطالعه بگذارید

از میز تحریری مناسب کمک بگیرید. میزی که ارتفاع و ابعاد آن به اندازه کافی برای قرار دادن کتاب و سایر لوازم تحریر متناسب باشد. از سوی دیگر بهتر است از یک کتابخانه در نزدیکی میز تحریر استفاده شود تا برای برداشتن یا گذاشتن کتاب‌های درسی، از پشت میزتان خیلی دور نشوید. فراموش نکنید که از مسائل رایجی که بیشتر افراد در شب‌های امتحان با آن روبه‌رو می‌شوند، پراکندگی جزوه ها و کتاب‌هاست. همچنین شما می‌توانید با کمک قفسه‌بندی‌هایی که انواع و اقسام آن‌ها را می‌توانید به راحتی در بازار پیدا کنید، از به هم ریختگی جزوه ها که به دنبال خود به هم ریختگی اتاق و همچنین آشفتگی ذهنی برای شما ایجاد می‌کنند، رهایی یابید.

 

از گیاهان آپارتمانی کمک بگیرید

تا به حال از تاثیرات گل و گیاه آپارتمانی بارها و بارها سخن گفته‌ایم. حالا باید اضافه کنیم که وجود گیاهان خانگی و گل و گیاه آپارتمانی در دکوراسیون اتاق مطالعه نیز تاثیرات به مراتب کارسازتری در روند مطالعه شما خواهند داشت. این گیاهان علاوه بر تصفیه هوای اتاق، باعث افزایش تمرکز و همچنین حس خوب در شما می‌شوند که همین مسائل انگیزه مطالعاتی شما را افزایش می‌دهد.

 

ویژگی‌های صندلی مناسب را بدانید

از مسائل مهم و اساسی دیگری که در زمان مطالعه باید در دکوراسیون اتاق مطالعه خود مدنظر داشته باشید، صندلی و مبلمان راحت و مناسب است. البته باید این را بدانید که راحتی خیلی زیاد می‌تواند باعث خواب آلودگی شما شود! با این حال باید به سراغ صندلی‌هایی بروید که هم در طولانی مدت باعث خستگی‌تان نشوند و هم آن‌قدری راحت نباشند که خواب‌تان ببرد! یکی از دلایلی که معمولا توصیه می‌شود که افراد در هنگام مطالعه از اتاق خواب فاصله بگیرند یا اتاق مطالعه‌ای برای خودشان در نظر داشته باشند وجود تختخواب و صندلی‌های خیلی راحت در دکوراسیون اتاق خواب است چراکه این وسایل باعث افزایش خواب آلودگی برای فرد می‌شوند.

 

منبع: خراسان- راحله عجم اکرامی/ طراح و ایده‌پرداز در زمینه دکوراسیون داخلی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.