2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بهترین زمان برای انجام ماموگرافی خانم‌ها چند سالگی است؟

بهترین زمان برای انجام ماموگرافی خانم‌ها چند سالگی است؟

ماموگرافی یکی از روش‌های تصویربرداری جهت تشخیص به موقع سرطان پستان در زنان است و همه افراد بالای ۵۰ سال لازم است که حداقل دو سال یک بار نسبت به این موضوع اقدام کنند.

دوات آنلاین-یکی از مباحثی که مورد بحث و گفتگوی بسیاری از متخصصان قرار دارد بهترین زمان برای انجام ماموگرافی است.

 

دکتر معصومه گیتی سرپرست فلوشیپ رادیولوژی بیماری‌های زنان گفت: همه زنان از سن ۲۰ سال به بالا در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند، البته شیوع این بیماری در زنان بالای ۵۰ سال بیشتر بوده و این افراد باید نسبت به علائم هشداری بسیار آگاه باشند.

 

گیتی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر شیوع سرطان پستان افزایش یافته که یکی از دلایل آن تشخیص بیشتر بوده، ولی به طور کلی این افزایش شیوع تنها مربوط به ایران نبوده و برای سایر کشور‌ها نیز این چنین است.

 

وی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع این بیماری در درمان موفقیت آمیز آن بسیار حائز اهمیت است، گفت: استفاده از روش‌های خودآزمایی در زنان می‌تواند در شناخت به موقع موثر واقع شود. البته مراجعه به پزشکان و متخصصان زنان نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: ماموگرافی یکی از روش‌های تصویربرداری جهت تشخیص به موقع سرطان پستان در زنان است و همه افراد بالای ۵۰ سال لازم است که حداقل دو سال یک بار نسبت به این موضوع اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سن ۴۰ سال به بالا داشته و ریسک ابتلا به این بیماری در آن‌ها زیاد است یا به عبارتی سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارند، سالانه باید یکبار برای انجام ماموگرافی اقدام کنند. البته استفاده از این روش در کنار روش‌های دیگر همچون سونوگرافی و ام آر آی بسته به نظر پزشک توصیه می‌شود.

 

منبع: ایسنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.