2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عاشق دختری شده‌ام که قصد دارد با صمیمی‌ترین دوستم ازدواج کند

عاشق دختری شده‌ام که قصد دارد با صمیمی‌ترین دوستم ازدواج کند

آن‌ها یک سالی می شود که با یکدیگر آشنا شده‌اند. به تازگی دلم را به دریا زدم و بدون اطلاع رفیق ام، به این دختر ابراز علاقه کردم. او هم نظر منفی نداد اما گفت باید فکر کند.

دوات آنلاین-یکی از خوانندگان خراسان از مشاور این روزنامه پرسیده است: پسری 23 ساله‌ام و عاشق دختری 20 ساله شده‌ام که قصد دارد با صمیمی‌ترین دوستم ازدواج کند. آن‌ها یک سالی می شود که با یکدیگر آشنا شده‌اند. به تازگی دلم را به دریا زدم و بدون اطلاع رفیق ام، به این دختر ابراز علاقه کردم. او هم نظر منفی نداد اما گفت باید فکر کند. نمی‌دانم چطور این ماجرا را به رفیق صمیمی‌ام بگویم که دوستی‌مان به هم نخورد. چه کنم؟

 

دکتر رضا یعقوبی، روان‌شناس جواب داده است:سلامت برای تصمیم گیری درباره چنین مسائلی باید بسیار احتیاط کنید. هر اقدام عجولانه‌ای، نه تنها آینده شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد که به رابطه شما با دوست‌تان هم به شدت آسیب خواهد رساند. در این ماجرا شما با دو نفر طرف هستید، یکی دوست‌تان و دیگری دختری که قصد دارد با دوست‌تان ازدواج کند و از قضا شما به او علاقه‌مند شده‌اید. این اتفاق عجیبی نیست، ممکن است این علاقه‌مندی به خاطر جذابیت آن دختر باشد اما هر عشق و علاقه‌ای لزوماً نباید با ابراز آن همراه شود. در ادامه توصیه‌هایی برای شما خواهیم داشت.

 

به دلایل این علاقه‌مندی فکر کنید

 ممکن است در طول زندگی به افراد یا چیزهایی علاقه‌مند شوید که برای تان جذابیت داشته باشند ولی هیچ‌گاه نتوانید آن چیزها یا افراد را داشته باشید. برای پرداختن به این موضوع می‌توانید به تنهایی به دلایل این علاقه‌مندی فکر کنید یا آن را با یک روان شناس در میان بگذارید. این ابراز علاقه اگر با پاسخ مثبت از طرف آن دختر همراه شود، می‌تواند برای شما خوشایند باشد اما  ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد که باید بپردازید، مثلاً از دست دادن رابطه دوستی با صمیمی ترین دوستان. یعنی ممکن است شما به خاطر این ابراز علاقه، رابطه با دوست‌تان را از دست بدهید. مهم است بدانید که این روابط چقدر برای شما باارزش و مهم است و چقدر حاضرید برای رسیدن به خواسته خودتان بجنگید.

 

تصمیم آن‌ها برای ازدواج را بررسی کنید

ابتدا درباره رابطه دوست‌تان با آن دختر مطمئن شوید. اگر تصمیم آن‌ها برای ازدواج قطعی است یا به هم متعهد هستند ورود شما به این رابطه نتیجه خوبی ندارد و حتی می تواند باعث کینه و عداوت شود. چنین اقداماتی گاه تا پایان عمر پشیمانی به همراه دارد. می‌توانید از دوست‌تان درباره تصمیم‌اش به صورت شفاف بپرسید. مثلا بپرسید که چه احساسی به آن دختر دارد و تصمیمش برای ازدواج با او چیست. اگر تصمیمی برای رابطه متعهدانه با او ندارد، می‌توانید احساس‌تان را با دوست‌تان مطرح کنید و او را در جریان قرار دهید تا نظرش را بدانید. ممکن است دوست تان با ازدواج شما مشکلی نداشته باشد.

 

حتماً از مسیر خانواده ها اقدام کنید

اگر تصمیم‌تان برای ازدواج با او قطعی است، اولا معیارهایتان برای یک همسر خوب را به صورت دقیق بررسی کنید و ثانیاً به تمام گزینه‌های موجود فکر کنید. عشق به یک نفر می‌تواند چشم و گوش انسان را ببندد و او را از گزینه‌ها و فرصت‌های دیگر زندگی‌اش محروم کند. کمک خانواده در این زمینه، بسیار کارساز خواهد بود که باید حتما و قبل از هر اقدام دیگری، این موضوع را با پدر یا مادرتان در میان بگذارید. یک بار دیگر از شما می‌خواهم به دلیل عاشق شدن‌تان فکر کنید. عاشق شدن اغلب می‌تواند به خاطر یک نیاز بی پاسخ باشد که برای یک جوان 23 ساله عادی است و وقتی به این نیاز اهمیت نمی‌دهید، ممکن است با دیدن هر زن یا دختر زیبایی احساس عاشق شدن به شما دست دهد که حتما باید مدیریت شود. این مسئله بخشی از فرایند ازدواج است و به شرطی که اصولی‌ترین واکنش را در برابر آن داشته باشید، خوشبختی در انتظار شما خواهد بود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.