2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
نگاهی به فیلم متری شیش و نیم ؛ فیلمی پرزحمت

نگاهی به فیلم متری شیش و نیم ؛ فیلمی پرزحمت

بازی های درخشان بازیگران این فیلم را نمی توان نادیده گرفت. روستایی برای تک تک سکانس ها و پلان های فیلم زحمت کشیده و ثمره آن دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است.

دوات آنلاین-وقتی در جشنواره نام فیلم «سعید روستایی» را در بین اسامی راه یافته به بخش سودای سیمرغ دیدم خیلی کنجکاو بودم ببینم بعد از «ابد و یک روز» و موفقیت اش در جشنواره و گیشه و همچنین بین اهالی رسانه چه فیلمی ساخته و آیا یک سر و گردن بالاتر از فیلم قبلی اش است؟ «متری شیش و نیم» فیلمی در راستای مبارزه با مواد مخدر، دستگیری معتادان و خرده فروشان است. فیلم، داستان ساده و چند خطی و قابل پیش بینی دارد و می توان پایان قصه را حدس زد اما آن قدر سکانس های مهیج و کارگردانی درست همراه با ریزه کاری دارد که مخاطب نمی تواند از پرده سینما دل بکند.

 

 «سعید روستایی» در اثر خود به لوکیشن «ابد و یک روز » وفادار بوده و در سکانس های ابتدایی قصه از آن استفاده کرده است. این جوان خوش فکر از شخصیت های امتحان پس داده قصه پایین شهری فیلم قبلی اش- معادی، محمد زاده و ایزدیار- استفاده کرده اما هر کدام را در قالب شخصیت های درست و متفاوت از ساخته پیشین به کار گرفته است. «پیمان معادی» در نقش سرگردی جدی ظاهر شده و چنان محکم رفتار می کند که مخاطب سر جای خود میخکوب می شود. او همیشه چند قدم جلوتر از قاچاقچیان  و در پرونده های خود موفق است. «نوید محمدزاده» که در فیلم قبلی روستایی، نماینده ای از قشر پایین شهر بود در این جا نقش یک قاچاقچی را به نام «ناصر خاکزاد»   بازی می کند که از فقر به سمت قاچاق کشیده شده است. شاخ و شانه کشیدن پیمان معادی و نوید محمدزاده و بده بستان ها و کل کل های کلامی این دو مهیج است.

 

 نام فیلم «متری شیش و نیم» به درستی و هوشمندانه انتخاب شده است. در دیالوگی نادر به قاضی می گوید: «برادرم کلیه هاش رو از دست داد و پول نداشتیم کلیه بخریم، مُرد، اومدیم کفن بخریم، کفن بود متری شیش و نیم، اون وقت پارچه رخت عزا برای مادرم بود متری چهار». فیلم سرشار از هیجان و سکانس های تکان دهنده و میخکوب کننده است و تا پایان مخاطب را با خود همراه می کند.

 

«متری شیش و نیم» فیلمی پر زحمت و سخت است و استفاده از تعداد زیادی هنرور و کارتن خواب و هدایت درست آن ها در کنار ستاره های سینما نشان دهنده بلوغ کاری کارگردان است. بازی های درخشان بازیگران این فیلم را نمی توان نادیده گرفت. روستایی برای تک تک سکانس ها و پلان های فیلم زحمت کشیده و ثمره آن دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است. بعد از دیدن فیلم سطح توقع مخاطب از روستایی بالا رفته است و این سوال مطرح می شود که با توقع بالایی که مخاطب از او دارد فیلم بعدی خود را چگونه می سازد؟

 

منبع: خراسان - ضیغمی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.