2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نگهبان دانشگاه هستم و عاشق دختری دانشجو شده‌ام

نگهبان دانشگاه هستم و عاشق دختری دانشجو شده‌ام

قبل از هر اقدامی بهتر است با بررسی وضعیت شخصیتی و اخلاقی خود، معیارهایتان را مشخص و بر اساس آن مبادرت به انتخاب گزینه مناسب برای ازدواج کنید.

دوات آنلاین-یکی از مخاطبان خراسان پرسیده است: مردی 25 ساله و نگهبان در ورودی دانشگاه ... هستم. عاشق و دلباخته یکی از دانشجوهای دختر دانشگاه شدم و هر روز بعد از دیدنش، دلم هوایی می شود. دانشجوی لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر است. خیلی دختر با محبت، با حیا، زیبا و خانواده‌داری به‌نظر می‌رسد. می‌خواهم پا پیش بگذارم و حرف دلم را به او بزنم حتی اگر به قیمت اخراجم در این شرایط سخت  اقتصادی منجر شود. سوالم این است که چطور احساسم را به او بگویم؟ تا به حال به هیچ دختری ابراز علاقه نکرده‌ام.

 

دکتر حسین محرابی ، روان شناس به این سوال پاسخ داد: این که برای تصمیم خود به دنبال راهکار مناسب هستید، نشان از درایت شما دارد. بنابراین در ادامه نکاتی را برای کمک به شما مطرح می کنیم.

 

معیارهایتان برای انتخاب همسر دقیق نیست

معیارهایتان را برای انتخاب همسر مشخص کنید. قبل از هر اقدامی بهتر است با بررسی وضعیت شخصیتی و اخلاقی خود، معیارهایتان را مشخص و بر اساس آن مبادرت به انتخاب گزینه مناسب برای ازدواج کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر معیارهای شخصی هر فرد در این زمینه، یک سری ملاک‌های کلی و عمومی مانند همکفو بودن در جنبه‌های مختلف خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، تحصیلی و ... ، تناسب سنی و ظاهری را نیز باید مد نظر داشته باشید. بیشتر معیارهایی که شما در پیامک‌تان به آن‌ها اشاره کردید، احساسی هستند و دقیق به نظر نمی‌رسند. ویژگی‌هایی مانند زیبا بودن، با محبت بودن و ... برای خوشبختی یک زندگی مشترک، کافی به نظر نمی رسند.

 

تصمیمی ناپخته و هیجانی نگیرید

با خانواده خود این موضوع را مطرح کنید. قبل از هر اقدامی بهتر است خانواده تان را مطلع کنید تا بتوانند با نظرات و دیدگاه‌های خود و همچنین در کسب شناخت بیشتر راجع به آن دختر و خانواده اش به شما کمک کنند. به طور کل این دیدگاه را که «می‌خواهم پا پیش بگذارم و حرف دلم را به او بزنم حتی اگر به قیمت اخراجم در این شرایط سخت اقتصادی منجر شود»، فراموش کنید. اصلا نیازی به این قدر هیجانی بودن نیست و این چنین تصمیم‌هایی، نشان از ناپخته بودن شما دارد.

 

قبل از هر اقدامی از خانواده‌تان کمک بگیرید

یک بار دیگر تاکید می کنم که قبل از بررسی و مشورت با خانواده اقدامی نکنید. بهتر است تا قبل از این که در خصوص تطابق معیارهای شما و واقعیت‌های زندگی آن دختر مطمئن نشده اید، اقدامی نکنید چرا که ممکن است شناخت شما اکنون ناشی از چندبار دیدن آن دختر و ناکافی باشد. بنابراین سعی کنید ابتدا با بررسی و تحقیق بیشتر ملاک‌ها و معیارهایتان را تطبیق دهید و بعد از رسیدن به یقین در خصوص همکفو بودن و شرایط خانوادگی وی تصمیم بگیرید.

 

نگذارید این موضوع در دانشگاه بپیچد

البته قابل ذکر است که بررسی و تحقیقات شما باید بر اساس عرف و به شیوه صحیح انجام شود و به نحوی عمل کنید که قبل از قطعی شدن موضوع، خبر آن در محیط دانشگاه و بین دانشجویان پخش نشود. توجه داشته باشید که هر کاری راه و رسم خودش را دارد و امر خواستگاری نیز مستثنا از این قاعده نیست. بنابراین اگر بعد از بررسی موارد فوق باز هم خواستار ازدواج با آن دختر هستید، بهتر است از طریق خانواده اقدام کنید تا حمل بر مسائلی از قبیل بی‌احترامی به او و خانواده‌اش یا سوء استفاده شما از موقعیت کاری تان و... نشود.

 

حتما مشاوره بگیرید

احتمالا محل کار شما نیز مانند سایر دانشگاه‌ها دفتر مشاوره دارد و شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از استادان و مشاوران آن‌جا یا با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز و قانونی در بخش خصوصی از خدمات تخصصی و مشاوره پیش از ازدواج آن‌ها استفاده کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.