2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عاقبت تلخ برای پسری که می‌خواست شبیه بازیگر معروف شود

عاقبت تلخ برای پسری که می‌خواست شبیه بازیگر معروف شود

پسر جوان که دلـــــــــــــش می خواست شبیه یکی از بازیگران سینما شود خودش را به تیغ جراح زیبایی سپرد اما بعد از عمل با صورت و دهانی کج روانه دادسرا شد.

دوات آنلاین-پسر جوان که دلـــــــــــــش می خواست شبیه یکی از بازیگران سینما شود خودش را به تیغ جراح زیبایی سپرد اما بعد از عمل با صورت و دهانی کج روانه دادسرا شد.

 

روزهای پایانی سال 93، «فرشاد» تازه جشن تولد 22 سالگی‌اش را گرفته بود. همیشه آرزویش این بود که چهره‌ای شبیه یکی از بازیگران سینما داشته باشد.خانواده و اقوام و دوستانش بارها سعی کردند او را از این فکر بیرون بیاورند اما او عزمش را برای تحقق رؤیاهایش جزم کرده بود. هر روز ساعت‌ها در شبکه‌های مجازی می‌گشت تا پزشکان زیبایی را پیدا کند اما هزینه‌ها بسیار سنگین بود.

 

سرانجام پس از چند هفته پرس و جو، پزشک جراحی را پیدا کرد و برای ویزیت پیش او رفت. آنطور که پزشک به «فرشاد» گفته بود، جراحی در دو مرحله زیبایی چانه و تنظیم زاویه فک انجام می‌شد.

 

با وجود همه مخالفت‌ها، پسر جوان زیر تیغ جراح زیبایی رفت و فک پایینش را عمل کرد. گرچه نتیجه عمل برای بیمار چندان رضایت بخش نبود اما پزشک جراح به «فرشاد» قول داد که با جراحی دوم و درست شدن زاویه فک، فرم صورت پسر جوان شبیه بازیگر محبوبش خواهد شد.

 

اما اوضاع پس از عمل دوم نه تنها بهتر نشد بلکه فرشاد دیگر حتی نمی‌توانست دهانش را ببندد و علاوه بر فاصله بین فک‌ها و بی‌حسی لب‌ها، دهانش نیز کج شده بود.

 

شکایت از پزشک زیبایی

پزشک جراح به پسر جوان پیشنهاد جراحی ترمیمی داد اما «فرشاد» تصمیم گرفت از او شکایت کند.

 

به این ترتیب او به دادسرای ناحیه 19 (جرایم پزشکی دارویی) تهران رفت و از پزشک شکایت کرد. او به بازپرس پرونده گفت: «قرار بود پس از جراحی اول، زاویه فک با گذاشتن پروتز درست شود اما پزشک بدون اینکه به من بگوید به جای پروتز فک، پودر استخوان استفاده کرده بود که در نتیجه این اتفاق، لب پایینی‌ام بی‌حس  و فکم از فرم خارج شده است. در اثر این تغییر شکل دندان هایم به هم ریخته است و توان جویدن غذا با دندان‌های عقبی‌ام را ندارم. ضمن اینکه مفصل فکم هم بشدت درد می‌کند و صدا می‌دهد.»

 

با این شکایت، پرونده برای تعیین قصور پزشک به کمیسیون پزشکی ارسال شد. جلسه نخست کمیسیون دو سال پس از انجام این جراحی تشکیل شد. سه عضو کمیسیون پس از معاینه بیمار و بررسی شواهد، مدارک و شنیدن اظهارات طرفین اعلام کردند ضرورت انجام جراحی برای اصلاح فک پایینی وجود داشته اما نوع درمان و روش آن مطابق معیارهای علمی دندانپزشکی نبوده و سبب عوارضی مانند جفت نشدن دندان‌ها، بی‌حسی لب پایینی و چانه و صدای مفصل گیجگاهی پایینی در دو طرف صورت شده است. بنابراین پزشک دچار قصور دندانپزشکی شده و به میزان 15 درصد مقصر است.با این رأی کیفرخواست پرونده با عنوان «ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی» صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد.قاضی پس از بررسی شواهد و مدارک و شنیدن اظهارات طرفین و همچنین نظریه پزشکی قانونی، پزشک جراح را مقصر دانسته و او را به پرداخت 15 درصد دیه مرد مسلمان محکوم کرد.

 

منبع: ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.