2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گفت‌وگو با مردی که به‌خاطر یک سهل‌انگاری به زندان افتاد: این اتفاق به‌خاطر طمع خودم رخ داد

گفت‌وگو با مردی که به‌خاطر یک سهل‌انگاری به زندان افتاد: این اتفاق به‌خاطر طمع خودم رخ داد

ماجرا از این قرار بود که من در یک سهل انگاری و البته به خاطر طمع خودم در زمان انعقاد قرارداد با بیمه چند بند از آن را حذف کردم تا هزینه آن کمتر شود. چون سواد چندانی نداشتم چند بند از قرارداد را حذف کردم تا پول بیمه کمتر شود.

دوات آنلاین-سهل انگاری همراه با طمع باعث شد تاوان سنگینی را با زندانی شدنش پرداخت کند. برای کاهش هزینه، چند بند از قرارداد بیمه را حذف کرد اما با این کار، هزینه سنگینی را متحمل شد. مرد زندانی می گوید: این تجربه برایم درس عبرتی شد که دیگر هیچ وقت طمع نکنم تا دچار چنین سرنوشتی نشوم. در ادامه گفت و گو با این مرد زندانی را می خوانید.

 

  • به چه جرمی راهی زندان شدی؟

به علت پرداخت نکردن دیه غیرعمد زندانی شدم. با یک ندانم کاری زندگی ام را وارد بحران کردم.

 

  • شغل ات چه بود و چند فرزند داری؟

پیمانکار بودم. البته بیشتر در بخش احیای قنات کار می کردم. 2 فرزند دارم و خانواده ام بابت زندانی شدنم و پیش آمدن این اتفاق خیلی در تنگنای مالی قرار گرفتند. به خاطر بدهی ام جلوی حسابم بسته شد و زندگی ام به بن بست خورد.

 

  • ماجرای دیه چه بود؟

روز حادثه مشغول احیای قنات بودیم. 4 کارگر با من کار می کردند. یک کارگر خاک را از داخل قنات بیرون می کشید و با فرغون در رودخانه می ریخت. بعد از گذشت چند ساعت از کارمان ناگهان کارگر بی احتیاط زمانی که خواست خاک فرغون را در رودخانه بریزد به خاطر سنگینی فرغون نتوانست آن را کنترل کند و همزمان با فرغون در داخل رودخانه سقوط کرد و از ناحیه دست دچار شکستگی شدید شد. بعد از این اتفاق از من شکایت کرد و به پرداخت دیه محکوم شدم و چون توان پرداخت دیه را نداشتم به زندان افتادم.

 

  • مگر کارگرها بیمه نبودند؟

 همه کارگرها بیمه بودند. کارگر مصدوم یک هفته بیشتر نبود که با من کار می کرد. ماجرا از این قرار بود که من در یک سهل انگاری و البته به خاطر طمع خودم  در زمان انعقاد قرارداد با بیمه چند بند از آن را حذف کردم تا هزینه آن کمتر شود. چون سواد چندانی نداشتم چند بند از قرارداد را حذف کردم تا پول بیمه کمتر شود. بعد از این اتفاق زمانی که به بیمه برای دریافت دیه مراجعه کردیم بیمه دقیقاً دست روی بندهایی گذاشت که حذف کرده بودم و برای همین مقداری از مبلغ دیه را داد و قرار شد بقیه پول را که بیش از 20 میلیون تومان بود من به شاکی پرداخت کنم اما چنین پولی نداشتم.

 

  • ماجرای شکایت و به زندان افتادنت چقدر طول کشید؟

نزدیک به دو سال کشمکش من با شاکی ادامه پیدا کرد. هر بار که کارگر حکم جلب مرا می گرفت بعد از مدتی بازداشت، با دادن مقداری از طلب شاکی و همچنین گذاشتن سند از بازداشتگاه آزاد می شدم. به خاطر شکایت شاکی جلوی حسابم بسته شد و برای همین هیچ جا به من کار نمی دادند و بابت این رخداد دچار دردسر شدم. آخرین بار که نوبت دادگاه و رسیدگی به پرونده شکایت کارگر از من بود دیر به جلسه دادگاه رفتم و حکم زندانی شدنم صادر شد تا زمانی که پول شاکی را یک جا پرداخت کنم. چون توان پرداخت پول دیه را به شکل یک جا نداشتم به زندان افتادم.

 

  • شاکی رضایت نداد؟

اصلاً شاکی حاضر نبود یک ذره از خواسته اش که دریافت دیه به صورت کامل بود، عقب نشینی کند و اصرار داشت تا زمانی که پول دیه اش را از من نگیرد حاضر نیست رضایت بدهد. افراد فامیل و آشنایان هر چه سعی کردند که رضایت شاکی را جلب کنند فایده ای نداشت. حتی مددکار زندان هم چندین بار از شاکی خواست که رضایت بدهد اما مرغ او یک پا داشت.

 

  • چطور شد که از زندان آزاد شدی؟

بعد از این اتفاق از ستاد دیه زندان کمک خواستم و آن ها هم پرونده مرا چندین بار بررسی کردند تا این که با درخواستم موافقت شد. ستاد دیه زندان نصف مبلغ دیه را داد و بقیه پول را هم خودم با قرض کردن از افراد فامیل تأمین کردم و به شاکی دادم تا رضایت داد و بعد از 7ماه حبس کشیدن از زندان آزاد شدم.

 

  • حرف آخرت چیست؟

این اتفاق برایم درس بزرگی شد که دیگر طمع نکنم و کارها را درست انجام دهم و سهل انگاری نکنم. اگر در موقع عقد قرارداد با بیمه چند بند از آن را حذف نکرده بودم چنین مشکلی برایم پیش نمی آمد و بابت ندانم کاری در زندگی ام سیل به راه نمی انداختم. اگر کمک خانواده همسرم نبود و کمک حال مخارج مان نمی شدند زندگی مان خیلی زود از هم می پاشید.

 این ماجرا برایم سنگین تمام و درس عبرتی شد تا دیگر هنگام بیمه کردن کارگرهایم طمع نکنم و تمام و کمال هزینه بندهای آن را پرداخت کنم.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.