2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
یک ادعا؛ آرای مردمی برنامه نود به نفع

یک ادعا؛ آرای مردمی برنامه نود به نفع "برنده باش " ثبت شد

از روز گذشته پیامک تایید رای به برنامه «برنده باش» برای بسیاری از خط‌های تلفن همراه ارسال شده است؛ بدون این که صاحب‌ خط در این رای‌گیری شرکت کرده باشد.

دوات آنلاین-پیامک‌های ارسالی به برخی کاربران تلفن همراه که در نظرسنجی بهترین برنامه تلویزیون در سال 97 شرکت نکرده اند شائبه‌هایی را ایجاد کرده است این در حالی است که برخی کاربران هم مدعی هستند که به برنامه نود رای دادند اما پیامک تایید به آنها گفته است که رایشان برای برنامه برنده‌باش  ثبت شده‌است.

 

از روز گذشته پیامک تایید رای به برنامه «برنده باش» برای بسیاری از خط‌های تلفن همراه ارسال شده است؛ بدون این که صاحب‌ خط در این رای‌گیری شرکت کرده باشد. این اقدامی عجیب است که نشان از بی‌اعتباری نظرخواهی و نظرسنجی‌هایی از این دست دارد.

 

نظرسنجی انتخاب برترین‌های جام جم در سال گذشته در حالی در تلویزیون در حال انجام است که به یک‌باره نام برنده برنامه تلویزیونی شاخص آن در یک روز تغییر کرد. اتفاقی عجیب که می‌تواند اصالت کل نظرسنجی را زیر سوال ببرد.

از روز گذشته تعداد زیادی از دارندگان تلفن همراه در حالی پیامک تأیید رأی به برنامه «برنده باش» را دریافت کردند که یا اصلاً در این رأی‌گیری شرکت نکرده بودند و یا رای‌شان برنامه دیگری بوده است. مخاطبانی که بهت و حیرت خود را در صفحات شخصی‌شان ابراز کردند و با تعجب نوشتند که چطور وقتی به برنامه دیگری رأی داده‌اند یا اصلاً مخاطب تلویزیون نیستند و در رأی‌گیری شرکت نکرده‌اند، این پیامک را دریافت کرده‌اند.

 

عده‌ای از کاربران هم با مراجعه به سایت و صفحات مرتبط با این نظرسنجی که هر ساله انجام می‌شود، از تغییر جای برنده آن نوشتند. چیزی که در صفحه اینستاگرامی برنامه خیابان جام جم که هر روز برندگان این نظرسنجی را منتشر می‌کند، مشهود است. آخرین نتیجه‌ای که در پست‌های این صفحه منتشر شده، مربوط به چهارم اسفند است که برنامه «نود» با کسب بیش از ۳۰ درصد آرای مردمی، پیشتاز و «برنده باش» با ۲۶ درصد آرا در رده دوم قرار داشت. (عکس اول)

 

 

آخرین نتیجه این نظرسنجی اما در استوری این صفحه منتشر شده و مربوط به ساعت ۲۱ شب گذشته است. یعنی ساعتی بعد از انتشار اعتراضاتی که کاربران در صفحات مجازی برای دریافت پیامک عجیب داشتند. نتیجه نظرسنجی به یک‌باره خبر از جابجایی دو گزینه اول برنامه‌های شاخص، یعنی «برنده باش» و «نود» می‌دهد و این نکته‌ای است که باعث شده اعتراضات مخاطبانی که رای‌شان برنامه «نود» بوده و به یک‌باره پیامک تأیید رأی به «برنده باش» دریافت کرده‌اند بیشتر شود. (عکس دوم)

 

اتفاقی که برای نگارنده این مطلب هم رخ داد و این حق را بر خود وارد می‌داند که از مسؤولان صداوسیما و این نظرسنجی عجیب که با زیرنویس ۲۴ ساعته گزینه‌هایش روی اعصاب مخاطبان تلویزیون رژه می‌رود، سوال کند که چطور وقتی برای رأی به «برنده باش» کدی ارسال نکرده است، پیامک تأیید رأی دریافت کرده است؟ (عکس سوم)

 

و آیا مسئولان این برنامه به این فکر نمی‌کنند که با چنین کاری، کل اصالت نظرسنجی که تمام اعتبار تلویزیون را روی آن گذاشته‌اند، از بین می‌برند؟

 

سوال سوم هم این است که اگر قرار بود برنامه‌ای که مسئولان برگزارکننده این مسابقه به آن علاقه دارند، به عنوان برنامه شاخص شناخته شود یا شاید هم برنامه‌ای که دوست ندارند و مردم دوست دارند، شاخص نشود، چه نیاز به برگزاری چنین مسابقه‌ای بود؟ مثل بسیاری از نظرسنجی‌هایی که مخاطب فقط نتیجه‌اش را از زبان‌شان می‌شنود یا در خبرها می‌خواند نتیجه این نظرسنجی را هم مطابق میل خودشان اعلام می‌کردند و این همه در زمان پخش برنامه‌های مختلف با زیرنویس گزینه‌های این نظرسنجی، باعث آزار مخاطبان‌شان نمی‌شدند.

 

منبع: خبرآنلاین

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.