2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
سریع‌ترین روش نظافت تمیز کردن مبل و فرش در خانه تکانی

سریع‌ترین روش نظافت تمیز کردن مبل و فرش در خانه تکانی

بهترین روش برای تمیز کردن موکت و فرشهایی که پرز‌های بلندی دارند، استفاده از شامپو فرش و جرم‌زدا است. معمولا فرش‌هایی که پرز بلندی دارند و به فرش هندی معروف هستند رنگ پس نمی‌دهند .

دوات آنلاین-تمیز کردن مبل‌ها و فرشها از جمله کارهایی است که در خانه‌تکانی شب عید بسیار مهم است و همیشه دغدغه خانم‌ها است. با توجه به اینکه جنس فرش‌ها و مبل‌ها با هم متفاوت است بنابراین نمی‌توان با یک نوع مواد همه آنها را تمیزکرد.

 

بهترین روش برای تمیز کردن موکت و فرشهایی که پرز‌های بلندی دارند، استفاده از شامپو فرش و جرم‌زدا است. معمولا فرشهایی که پرز بلندی دارند و به فرش هندی معروف هستند رنگ پس نمی‌دهند بنابراین می‌توانید از جرم‌زدا و شامپو فرش به طور هم‌زمان استفاده‌ کنید. آن را با خیلی نرم روی فرش بکشید و اجازه دهید خشک شود سپس فرش را جارو کنید.

 

اگر فرش شما لک دارد ابتدا آن را لکه‌گیری کنید.

 

بهترین راه استفاده از اسپری لکه‌بر یا چندکاره‌ است.  لکه‌بر یا چند کاره را روی محل لک اسپری کنید و بعد از چند دقیقه آن را با دستمال نمناک پاک کنید.

 

سپس شامپو کردن فرش را آغاز کنید. حتما از آب گرم استفاده کنید.

 

همین روش را می‌توانید برای مبل‌هایی که پارچه کتان دارند هم استفاده کنید.

 

اگر پارچه مبل پشمی‌ است حتما باید توجه کنید که رنگ پس ندهد بنابراین فقط با آب سرد و شامپو فرش آن را تمیز کنید.

 

در خصوص مبل‌های چرم البته مساله متفاوت است شما می‌توانید ابتدا با آب گرم و جرم‌زدا آن را تمیز کنید و سپس با اسپری مخصوص چرم آن را برق بیندازید.

اگر فرش کلاسیک و دست‌بافت دارید حتما توجه داشته‌ باشید که با آب و پودر دستی به صورت رقیق شده‌ استفاده کنید.

 

دستمالی که استفاده می‌کنید حتما باید بتواند کف را به خوبی نگه‌ دارد. توری یا تکه‌ای از پرده توری انتخاب مناسبی برای این کار است.

 

اگر اطمینان دارید که فرش شما رنگ پس نمی‌دهد می‌توانید با سفید کننده نیز آن را تمیز کنید در این صورت تمیزی بیشتری نصیب فرش شما می‌شود.

 

 با درز پاکن جاروبرقی حتما درزها را تمیز کرده و سپس آنجا را شامپو بکشید.

 

شما می‌توانید از یک قاشق غذاخوری نرم کننده در هر یک لیتر آب و مایع تمیز کننده نیز استفاده کنید تا مبل و فرش تان نرم شده و پرز کمتری به خود بگیرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.