2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن و نظافت خانه موقع خانه تکانی

ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن و نظافت خانه موقع خانه تکانی

برای اینکه بخواهید دیوار را از سقف تا سطح زمین تمیز کنید، جاروبرقی که دسته و سری‌های مختلف داشته باشند، بهترین ابزار خواهد بود. این کار را از بالا به پایین انجام دهید تا بیشترین غبار را با کمترین کثیف کاری پاک کنید.

دوات آنلاین-یکی از سختی‌های نظافت خانه مخصوصا هنگام خانه تکانی تمیز کردن قسمت‌هایی است که در دسترس نیست. چیدانه پیشنهادهایی داده است که با رعایت آنها می‌توانید خانه تکانی و نظافت را برای خود آسان کنید:

 

تمیز کردن دیوار

برای اینکه بخواهید دیوار را از سقف تا سطح زمین تمیز کنید، جاروبرقی که دسته و سری‌های مختلف داشته باشند، بهترین ابزار خواهد بود. این کار را از بالا به پایین انجام دهید تا بیشترین غبار را با کمترین کثیف کاری پاک کنید.

 

پاک کردن قرنیز

لکه‌های چرک را می‌توانید با دستمال خیس پاک کنید. به آرامی آب دستمال را با آب یا محلول شوینده چندکاره اسپری کنید و آن را روی قرنیز بکشید تا لکه‌ها را در یک چشم به هم زدن از بین ببرد.

 

گردگیری بوفه

برای اینکه گرد و غبار را از گوشه‌ها و کنده کاری‌های ظریف روی چوب کار شده بوفه پاک کنید، از برس تمیز ریمل چشم یا دیگر برس‌های آرایشی استفاده کنید. سپس آن‌ها را با دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

 

تمیز کردن وسایل برقی

کامپیوتر، تلویزیون، دستگاه پخش دی وی دی، دستگاه پرینتر و دیگر وسایل برقی به نام جاذب گرد و غبار مشهورند. همیشه قبل از تمیز کردن وسایل برقی پریز آن‌ها را از برق جدا کنید. معمولا دستمال میکروفایبر به طور کلی می‌توانید کار را به خوبی انجام دهید. با یک برس نرم و دسته بلند هم می‌توانید شکاف درون آن‌ها را پاک کنید. مطمئن باشید که گرد و غبار اطراف سیم و دریچه‌ها را با جاروبرقی پاک کرده باشید. چرا که بیشتر شدن آن‌ها با پرز و مو می‌تواند باعث از کار افتادن دستگاه‌های شما بشود.

 

تمیز کردن عروسک‌ها

عروسک‌های پارچه‌ای و خرسی را درون یک کیسه پلاستیکی بزرگ قرار داده و درون آن یک پیمانه جوش شیرین بریزید. کیسه را محکم ببندید. سپس اسباب بازی‌ها را از درون کیسه بیرون آورده و خوب تکان دهید. جوش شیرین و الکتریسیته ساکن گرد و غبار را از درون این وسایل بیرون می‌کشد. بعد از اینکه هر اسباب بازی را تکان دادید، با ضربه جوش شیرین‌ها را جدا کرده و با برس جاروبرقی باقی پودر این ماده را از روی عروسک‌ها جدا کنید.

 

پاک کردن پشت لوازم خانگی آشپزخانه

در طول زمان خرده‌های مواد غذایی، چربی و دیگر تکه‌های انباشته شده پشت اجاق گاز و یخچال، منابع غذایی بسیار خوبی برای حشرات محسوب می‌شوند. در صورت امکان، این لوازم خانگی را جلو کشیده و آن‌ها را از پریز جدا کنید. از یک تی دسته بلند و مرطوب استفاده کرده تا گرد و غبار را از پشت این وسایل پاک کنید. سپس زمین و دیوار را نیز با آب داغ و صابون تمیز کنید.

 

تمیز کردن دریچه‌ها

با استفاده از سری برس دار جاروبرقی، گرد و غبار سقف، زمین و دریچه لوازم برقی آشپزخانه را پاک کنید. سپس یک دستمال میکروفایبر را مرطوب کرده و این سطوح را پاک کنید. فیلتر‌های قابل شستشوی دستگاه‌های تهویه هوا را به خوبی با آب داغ و صابون بشویید و بعد از خشک شدن سر جای خود قرار دهید.

 

پاک کردن پنکه سقفی

یک روزنامه یا دستمال و پارچه بزرگ زیر پنکه سقفی قرار دهید. پنکه را خاموش کرده و سپس یک چهارپایه کوچک بیاورید. با استفاده از دستمال لوله‌ای مرطوب، گرد و غبار چرب و روغنی را از روی پره‌ها پاک کنید با یک برس نرم آغشته به شوینده ملایم گرد و غبار روی پنکه را پاک کرده و دوباره با دستمال لوله‌ای مرطوب پاک کنید.

 

منبع: چیدانه

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.