2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نجات عامل جنایت 50 هزار تومانی از چوبه دار

نجات عامل جنایت 50 هزار تومانی از چوبه دار

از هیئت قضایی تقاضا دارم در مجازاتم تخفيف قائل شوند تا هر چه زودتر آزاد شوم و زندگی جدیدی را آغاز کنم.

دوات آنلاین-رفع کردن مشکلات با سرقت اموال دیگران یکی از شیوه هایی است که این روزها خبرهای بسیاری درباره آن در صفحه حوادث منتشر می شود. بسیاری از افراد بدون توجه به عواقب دست زدن به این رفتار مرتکب سرقت می شوند.

 

در جریان پرونده ای که روز گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد کارگر اخراجی برای رفع کردن مشکلات اقتصادی اش تصمیم به سرقت گاوصندوق کارخانه گرفته بود که دستش به خون نگهبان محل هم آلوده شد.

 

او که از پنج سال قبل در زندان است بارضایت اولیای دم موفق به نجات از طناب دار شده است.

 

به گزارش جوان تابستان سال ۹۲ ماموران پلیس پایتخت از قتل نگهبان کارخانه ای در شهرری باخبر و راهی محل شدند.

 

شواهد نشان می داد ایرج ۳۵ساله در درگیری با دو مرد جوان با انگیزه سرقت کشته شده است.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل آغاز شد تا اینکه دو ماه بعد از حادثه کیوان ۲۴ساله با مراجعه به اداره پلیس به قتل نگهبان کارخانه با همدستی یکی از دوستانش به نام عارف اعتراف کرد.

 

او در شرح ماجرا گفت: چند سال قبل در کارخانه پوشاک بچه مشغول کار شدم اما بعد از سالها کار به خاطر تعدیل نیرو اخراج شدم. به همین دلیل بیکار شدم و درآمدی نداشتم. از آنجائیکه به محوطه کارخانه آشنا بودم و می دانستم یک گاوصندوق در اتاق مدیر کارخانه قرار دارد و حاوی مبلغی پول است نقشه سرقت به سرم زد و در این مورد با عارف صحبت کردم، عارف نیز پیشنهادم را قبول کردم.

 

 متهم ادامه داد:شب حادثه مقابل کارخانه رفتیم و از دیوار آن داخل شدیم، سپس خودمان را به اتاق مدیر کارخانه رساندیم. من و عارف خیلی تلاش کردیم تا در گاو صندوق را باز کنیم اما بی فایده بود. این شد که تصمیم گرفتیم هر چه زودتر از کارخانه بیرون برویم تا اینکه چشمم به پول نقدی که روی میز مدیر قرار داشت، افتاد. جلو رفتیم و مبلغ ۵۰ هزار تومان را برداشتیم و بعد از آن بلافاصله خارج شدیم، به حیاط کارخانه که رسیدیم قصد داشتیم از دیوار آن بیرون برویم اما نگهبان ما را دید و با هم درگیر شدیم. در آن درگیری با مشت به سر او کوبیدم و او نقش بر زمین شد. خون از سر او جاری شده بود که از ترس گریختیم. بعد از قرار بود که فهمیدیم ایرج کشته شده است به همین دلیل از محل متواری شدیم تا اینکه دو ماه بعد از حادثه تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.

 

با اقرارهای متهم همدست وی، عارف ۲۳ساله نیز بازداشت شد و بعد از تایید توضیحات دوستش، کیوان به اتهام مباشرت در قتل و سرقت و عارف به اتهام معاونت در قتل و سرقت روانه زندان شدند.

 

پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم، هیئت قضایی کیوان را به قصاص و ۱۰ سال حبس و عارف را به ۱۵سال حبس محکوم کرد.

 

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و بعد از تأیید آن تهم در آستانه مرگ قرار داشت تا اینکه با پرداخت ۲۲۰میلیون تومان دیه توانست از چوبه دار فاصله بگیرد.

 

به این ترتیب متهم صبح دیروز از جنبه عمومی جرم در همان شعبه به ریاست قاضی زالی پای میز محاکمه قرار گرفت، بعد از اعلام رسميت جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و در آخرین دفاعش گفت: شب حادثه بدون هیچ سلاحی به سرقت رفتیم و باور کنید قصد قتل نداشتم، حالا از حادثه ای که پیش آمد پشیمانم چون باعث شد بهترین دوران عمرم را در زندان بگذرانیم. در این مدت خانواده ام خیلی اذیت شدند تا مبلغ دیه را بپردازند. حالا از هیئت قضایی تقاضا دارم در مجازاتم تخفيف قائل شوند تا هر چه زودتر آزاد شوم و زندگی جدیدی را آغاز کنم.

 

 در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.