2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گفت‌وگو با علیرضا گودرزی بازیگر نقش نوجوانی غلامرضا تختی: همه می‌گویند خوب بازی کرده‌ام

گفت‌وگو با علیرضا گودرزی بازیگر نقش نوجوانی غلامرضا تختی: همه می‌گویند خوب بازی کرده‌ام

اصلا نمی‌دانستم قرار است فیلم تختی را بازی کنم. به من گفتند یک فیلمی هست برو بازی کن، بعدا متوجه شدم فیلم آقا تختی است که قبول کردم. خودم فکر می‌کنم به‌خاطر شباهتی که به چهره آقا تختی داشتم این پیشنهاد به من شد

دوات آنلاین-فیلم غلامرضا تختی یکی از فیلم‌های درخور توجه است که استانداردهای لازم را برای یک فیلم خوب و ماندگار دارد. یکی از ویژگی‌های این فیلم بازی‌های آن است. علیرضا گودرزی، کشتی‌گیری است که نقش نوجوانی‌های تختی را بازی کرده است. او دارنده مدال طلای نوجوانان جهان و مدال نقره جوانان جهان کرده است. گودرزی اصالتا اهل استان مرکزی است و هم‌اکنون در پاکدشت زندگی می‌کند. گفت‌وگوی همشهری با این بازیگر و ورزشکار را بخوانید:

 

  • چه روندی طی شد که به‌عنوان بازیگر نوجوان فیلم غلامرضا تختی انتخاب شدی؟

اصلا نمی‌دانستم قرار است فیلم تختی را بازی کنم. به من گفتند یک فیلمی هست برو بازی کن، بعدا متوجه شدم فیلم آقا تختی است که قبول کردم. خودم فکر می‌کنم به‌خاطر شباهتی که به چهره آقا تختی داشتم این پیشنهاد به من شد. آقای علی مردانه (دستیار کارگردان) با من تماس گرفت و پیشنهادشان را مطرح کرد. من هم قبول کردم.

 

  • از مربی‌های تیم ملی اجازه گرفتی که کار بازیگری انجام دهی؟

در اردو صحبتش بوده که من شبیه آقا تختی هستم و برای همین خود آقای طلایی شماره تلفن من را به عوامل فیلم داده است. مربیان تیم ملی رضایت داشتند و به این ترتیب من هم نخستین تجربه بازیگری‌ام را انجام دادم.

  • قصه فیلم را دوست داشتی؟

بله؛ فیلم خیلی خوبی بود امیدوارم مردم هم دوست داشته باشند.

 

  • با اطلاعاتی که خودت از تختی داشتی به‌نظرت فیلم کامل بود؟ مثلا می‌دانستی تختی خودکشی کرده است؟

به‌خدا نمی‌دانم ولی به‌نظر من فیلم خوبی بود. همه‌‌چیزهایی که من از آقا تختی می‌دانستم به تصویر کشیده شد. فقط مرگ ایشان را نمی‌دانستم که در فیلم خودکشی می‌کنند.

 

  • از بین کشتی‌گیران و دوستانت کسانی که فیلم را دیده‌اند بازی تو را دوست داشته‌اند؟

بله همه راضی هستند و می‌گویند خوب بازی کرده‌ام. من به هر کاری که وارد می‌شوم دوست دارم بهترین باشم برای همین تمام سعی و تلاشم را کردم. حالا نمی‌دانم خوب شد یا نه ولی هرکاری به من گفتند انجام دادم و کوتاهی نکردم.

 

  • کار کردن با آقای توکلی سخت نبود؟

ایشان و آقای ملکان خیلی به من کمک کردند. من تجربه اولم بود و هیچ‌چیز بلد نبودم. همه‌‌چیز را به من یاد دادند تا بتوانم جلوی دوربین بروم.

 

  • این روزها سرت شلوغ است و حتما هرشب به سینما می‌روی؟

نه اینطورا هم نیست اگر اکران مردمی باشد ما هم می‌رویم فیلم را می‌بینیم.

 

  • کار بازیگری را ادامه خواهی داد؟

اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم قبول می‌کنم اگر نه که کشتی‌ام را ادامه می‌دهم.

 

  • کشتی گرفتن سخت است یا کار بازیگری؟

بازیگری کار پرتکراری است و آنقدر تکرار می‌شود تا اشتباهت را اصلاح کنی ولی کشتی اینطور نیست یک اشتباه باعث می‌شود یک‌سال زحمت‌ات هدر برود و تا آخر عمر حسرت آن یک لحظه را بخوری. البته تکرارها هم گاهی آنقدر سخت است که نمی‌دانی باید چه‌کار کنی. در کل هر دو کار زجر و زحمت خودش را دارد. مگر می‌شود کاری بدون زحمت باشد؟ فقط جنسش با یکدیگر فرق می‌کند.

 

  • قصد نداری از کشتی کنار بکشی؟

نه اصلا؛ کشتی همه‌‌چیز است و هنوز خیلی از مدال‌ها مانده که باید بگیرم.

 

  • برای این فیلم دستمزد هم گرفتی؟

بله گرفتم. ولی من این کار را برای دستمزدش قبول نکردم.

 

  • از کشتی بیشتر پول درآوردی یا کار بازیگری؟

دستمزدم از کار بازیگری زیاد نبود البته کم هم نبود خداراشکر. از کشتی بیشتر پول درآورده‌ام به هرحال سال‌هاست دارم کشتی‌می‌گیرم و مدال‌های مختلفی به‌دست آورده‌ام.

 

  • اگر مثل آقا تختی در کشتی رشد کنی و همانطور برای مردم محبوب شوی و یکسری اتفاق مشابه برایت بیفتد تصمیمی که آقا تختی گرفت را تو هم می‌گیری؟

خیلی سخت است مثل آقا تختی شدن و من فکر می‌کنم هیچ‌کس جای ایشان را نخواهد گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.