2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
خواستگاری‌همزمان‌از10دختر پولدار

خواستگاری‌همزمان‌از10دختر پولدار

با مرد کلاهبردار در اینستاگرام آشنا شدم تا اینکه روزی مرا برای تفریح به جاده چالوس برد وقتی به سرویس بهداشتی رفتم او در حالی که کیف پر از طلاهایم داخل ماشینش بود از محل گریخت

دوات آنلاین-کلاهبرداری از دختران به بهانه ازدواج یکی از شیوه های مرسوم مجرمان است که پس از شکار طعمه با خودروها و لباس های اجاره ای خود را خواستگار معرفی کرده و در فرصت مناسب از آنها کلاهبرداری می کنند.

 

متهم پرونده ای که بازپرس قضایی دستور انتشار چهره بدون پوشش او را برای شناسایی صادر کرده زندانی فراری است که در مرخصی زندان با خودروهای مدل بالای کرایه ای به خواستگاری دختران پولدار می رفت و از آنها کلاهبرداری می کرد.

 

به گزارش جوان چندی قبل دختر جوانی به اداره پلیس رفت و از خواستگار قلابی به اتهام سرقت چند صد میلیونی شکایت کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: من وضع مالی خوبی دارم و خانواده پولداری دارم اما با آنکه بیش از ۳۰ سال سن دارم هنوز ازدواج نکرده ام. چند سالی است که تصمیم گرفته ام ازدواج کنم اما خواستگار مورد نظرم را پیدا نکرده بودم تا اینکه مدتی قبل در مهمانی با مرد جوانی به نام شهروز آشنا شدم. او خودروی شاسی بلند خارجی داشت و مدعی بود مرد پولداری است و در کار ساخت و ساز ساختمان است. آن شب او به من ابراز علاقه کرد و با چرب زبانی خودش را به من نزدیک کرد. چند روزی با هم تلفنی و پیامکی در ارتباط بودیم تا اینکه پیشنهاد ازدواج داد. خیلی خوشحال بودم که مرد شیک پوش پولداری از من خواستگاری کرده است و هر روز برای زندگی آینده ام رؤیا پردازی می کردم و منتظر شهروز بودم که همراه خانواده اش به خواستگاری ام بیاید. روزی شهروز مرا برای شام به رستوران مجللی دعوت کرد و پس از شام مرا به نزدیک ساختمان در حال ساختی در یکی از خیابان های شمال تهران برد و مدعی شد که ساختمان متعلق به او است. شهروز از من خواست آپارتمانم را بفروشم و یکی از آپارتمان های بزرگ او را بخرم. قرار شد مبلغی را به او بدهم و بقیه آن را به صورت اقساط پرداخت کنم. پس از این آپارتمان مسکونی ام را فروختم و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت خرید آپارتمان به او دادم و بعد هم مقداری از طلاهایم را فروختم و پول آن را به شهروز دادم.

 

شاکی ادامه داد: پس از چند روز ناگهان او ناپدید شد و تلفن همراهش را هم جواب نمی داد تا اینکه به محل ساختمان در حال ساخت رفتم که فهمیدم ساختمان متعلق به فرد دیگری است و شهروز با این شیوه از من کلاهبرداری کرده است.

 

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی سعید احمد بیگی، بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۵ تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

همزمان با ادامه تحقیقات مأموران با شکایت مشابه ای رو به رو شدند که حکایت از این داشت مرد جوان به همین شیوه از دختران زیادی کلاهبرداری کرده است.

 

یکی دیگر از شاکیان که دختر پولداری بود به مأموران گفت: یک ماه قبل با مرد پولداری به نام آرش در مرکز خریدی در شمال تهران آشنا شدم. او خودش را مهندس وصاحب شرکت تجاری معرفی کرد و چند باری با خودروی مدل بالای خارجی اش به دنبال من آمد و برای خرید به بازار رفتیم تا اینکه پیشنهاد ازدواج داد. از آنجایی که مرد شیک پوش و پولداری بود پیشنهاد ازدواجش را قبول کردم. چند روز بعد از آشنایی او از من خواست خودروام را بفروشم و برای من از نمایشگاه یکی از دوستانش خودروی شاسی بلند خارجی بخرد. من حرف های او را باور کردم و خودروام را به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان فروختم و پولش را به او دادم که ناگهان غیبش زد و فهمیدم که از من کلاهبرداری کرده است.

 

یکی دیگر از شاکیان هم گفت: با مرد کلاهبردار در اینستاگرام آشنا شدم تا اینکه روزی مرا برای تفریح به جاده چالوس برد وقتی به سرویس بهداشتی رفتم او در حالی که کیف پر از طلاهایم داخل ماشینش بود از محل گریخت.

 

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد تحقیقات ماموران نشان داد متهم که مرد ۴۲ ساله ای به نام کورش است از متهمان سابقه داری است که چند سال قبل به همین شیوه از دختران دم بخت کلاهبرداری کرده و روانه زندان شده و قرار بوده تا سال ۱۴۰۴ در زندان حبس باشد اما چندی قبل با گذاشتن وثیقه از زندان به مرخصی آمده و فراری شده است.

 

از سوی دیگر مأموران دریافتند متهم برای کلاهبرداری از طعمه اش به مرکز کرایه خودروهای خارجی مراجعه می کرده و در این مدت ۱۰خودروی متفاوت کرایه کرده و طعمه هایش را شکار می کرده است.

 

همزمان با ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم قاضی سعید احمد بیگی، دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم راصادر کرد تا چنانچه شهروندی از مخفیگاه وی اطلاعی دارد به اداره پلیس خبر دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.